Skip to main content

Van 09 mei t/m 19 mei hebben wij storing gehad op het internet…….. Tot twee keer toe hebben wij een monteur op bezoek gehad die alle kabels en stekkers controleerden, toen dat allemaal goed bleek te zijn is er verderop in het netwerk gezocht……. Uiteindelijk is alles op 19 mei opgelost, naar mijn idee zijn dat dus 11 storingsdagen……… Ik heb een vergoeding aangevraagd en er is mij zeggen en schrijven €. 7,- toegezegd, dat is een veel lagere vergoeding dan waar ik recht op heb…….. 

En op welk bedrag heb je dan recht volgens jou? Wat zou het moeten zijn? Oprechte vraag. 


Per storingsdag zou ik 1/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten moeten krijgen..... ik betaal €. 65,- per maand, dus reken maar uit.....


Per storingsdag zou ik 1/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten moeten krijgen..... ik betaal €. 65,- per maand, dus reken maar uit.....

Heeft KPN een berekening bijgevoegd? Staat er ergens iets bij? Hoeveel dagen heeft u volgens KPN storing gehad?


Precies, hoeveel dagen heeft KPN gehanteerd? 


Per storingsdag zou ik 1/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten moeten krijgen..... ik betaal €. 65,- per maand, dus reken maar uit.....

Mooi, dit is inderdaad de wettelijke regeling waar je aanspraak op kunt maken. Ben serieus benieuwd waar het bedrag van € 7,00 op is gebaseerd. 


Ik heb zo'n vermoeden dat het foutieve vergoedingsformulier is gebruikt. Er is ook iet met die tot 3 dagen ofzo,... Dan kom je inderdaad uit op die €7,-

Dit zou de juiste moeten zijn,.. https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/


Nadat de storing was opgelost heb ik geprobeerd de vergoeding aan te vragen, op de vraag “is de storing opgelost?” antwoordde ik “ja” daarna kwam er een controle waarna gemeld werd dat de storing (volgens KPN) niet was opgelost en ik dus (nog) geen vergoeding aan kon vragen……. Nu wordt gezegd dat ik te laat ben (meer dan 30 dagen) met aanvragen ………. Dus, volgens mij rammelt het nogal……

 


Hoi @de Zwoeger, goed dat je contact opneemt.

Bij een storing van de diensten heb je na 12 uur inderdaad recht op een vergoeding van 1/30e deel van de abonnementskosten. Bij een algemene storing kan je de vergoeding online aanvragen. Maar bij een storing op jouw adres kan je de vergoeding aanvragen via de klantenservice.

Ik kan je hierbij helpen. Maar dan heb ik wel wat gegevens van je nodig.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?


Is gebeurd !!

 


Volgens mijn berekening kom ik op een vergoeding van afgerond € 22,-. Er is al een vergoeding van € 7,- ingevoerd. Ik heb daarom een vergoeding van nog eens € 15,- ingevoerd. Daarmee komt het totaal op een vergoeding van € 22,-. Je ontvangt deze vergoeding als eenmalige korting op de volgende factuur.


Mooi, is dit ook weer opgelost 🤗