Skip to main content

Ik heb van KPN bericht gekregen dat ik nog een bedrag moet betalen. Afspraak was gemaakt om dat op 24-09-2021 te betalen. Dat heb ik ook gedaan. Nu staat er toch dat er morgen een blokkade van KPN komt. Ik kan echter bewijzen dat ik betaald heb. Wat kan ik doen om blokkering te voorkomen ?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Het gaat trouwens over internet en tv


Hallo @Goldfinger 007 , heb je via de van KPN ontvangen IDEAL-link betaald of handmatig via een overschrijving en daarbij wèl je klantnummer ingevuld?

 


Ik heb met de Ideal link betaald, die in de e-mail van KPN stond. 


Ik kan daarvan zelfs een screenshot sturen. Alleen heeft KPN geen e-mail adres waar dat naar toe kan. 


Hallo @Goldfinger 007 , nu even bellen met 0800 0402


Hallo @Goldfinger 007, welkom! Wat gek dit! Het klopt wat JanD zegt: voor dit soort dingen kan je het beste even bellen met de collega's via 0800-0402. Zij kunnen dan meekijken met je. Op het forum heb je contact met onze community, die veelal bestaat uit andere klanten en uit KPN medewerkers. Wij zijn echter niet 24/7 aanwezig. Mocht je nog niet gebeld hebben óf toch willen dat ik er voor je naar kijk, vul dan je forumprofiel aan met je adres en klantnummer en laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 


Hoi Marcia,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb vanochtend meteen gebeld met KPN. Hoewel mijn betaling via de Ideal link is gedaan was deze bij KPN nog niet te zien/verwerkt. Ik moet nu afwachten tot morgenochtend om te kijken of de betaling dan wel verwerkt is.   Zo niet moet ik weer contact opnemen. Nu dus even afwachten tot morgenochtend.


Dan vraag ik me af wat voor nut heft heeft om via IDeal te betalen of is dit een eenmalig iets dat het zo traag afgehandeld wordt?


Waarschijnlijk is dit een eenmalig iets. Ze hebben mij uitgelegd wat er ws. is gebeurd. Je betaalt via Ideal, maar de app van de bank blijft even hangen. Wanneer dat te lang duurt wordt de betaling gewoon als een losse overboeking gezien, en niet als een Ideal betalingskenmerk, die meteen geplaatst en afgeboekt kan worden. Zoiets dus.


Hallo @Goldfinger 007 bij een IDeal-betaling kun je aangeven bij de bank dat je ook een email van de betaling kunt ontvangen, heb jij dat ook gedaan en meteen na de betaling die mail ontvangen?

Zo ja, dan is de betaling dus meteen gelukt.

 


Ja, dat heb ik gedaan en die mail heb ik ook ontvangen. Ik heb KPN ook gevraagd of ik die bevestiging moet opsturen, maar daar hebben ze geen interesse in.


Ja, dat heb ik gedaan en die mail heb ik ook ontvangen. Ik heb KPN ook gevraagd of ik die bevestiging moet opsturen, maar daar hebben ze geen interesse in.

Dat heb je helaas met die grootbedrijven.

Maar ben je nu geblokkeerd of niet, zo niet, dan is er toch niets aan de hand.


Ik ben nog niet geblokkeerd gelukkig. Ik moet morgen weer kijken of de betaling is verwerkt. Zo niet dan weer bellen met KPN. 


Ha @Goldfinger 007, wat balen dat je hier nu tegenaan loopt! Het klopt dat wij inderdaad geen betaalbewijzen verwerken, maar we kunnen wel altijd rekening houden met dat soort zaken en de blokkade opschorten. Zoals ik het nu begrijp, is dit nu ook gebeurd. Hopelijk wordt het zo alsnog in orde gemaakt!


Ik heb vanochtend gekeken, en op mijn KPN staat nu dat alle facturen betaald zijn. Ik ga er daarom vanuit dat het nu opgelost is.