Skip to main content

Op 1 juli 2021 tussen 02.00 en 06.00 uur “zogenaamd” verbetering van het netwerk. Hoezo verbetering netwerk? Is het glasvezel netwerk nu al verouderd? Ik heb dat nog maar net sinds 30 april 2021?!?!. Ze zullen vast het koper netwerk bedoelen maar wat heb ik daar met het glasvezel netwerk wat mee te maken? Niets ja. Bovendien is er daarom ook niets in de log van de router te ontdekken dat de verbinding tussen bovengenoemde tijd weg is geweest…...

Vandaag dus weer zo'n berichtje op de telefoon waar mijn wenkbrauwen weer van hebben gefronst. Het modem zou verbeterd worden met nieuwe software. Hoezo modem? Met glasvezel heb je a. geen modem maar een router en b. de router is van mijzelf en daar kan de kpn echt geen verbeterende software inzetten. Het is schijnbaar nog niet helemaal tot de kpn doorgedrongen of administratief verwerkt dat ik hun router niet gebruik…….

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @gensnet ,

KPN stuurt dit soort berichten naar iedereen in een bepaalde wijk. 
99% van de klanten gebruikt de standaard apparatuur van KPN. Het is logisch dat ze van deze standaardsituatie uitgaan. 
 

Zo te lezen begrijp jij zelf al heel goed dat de software-update dan voor jou niet van toepassing is. 
 
Je kan toch niet van KPN verwachten dat ze in elke mailing rekening moeten houden met een kleine groep klanten die andere apparatuur in gebruik heeft. 

 


Verbeteringen aan het netwerk kunnen ook uitbreidingen zijn of om patchen op een andere lijn in verband met de capaciteit.

En voor de rest, je legt graag op elke slak zout, elk service bericht is gericht aan de standaard klant, of jij nu wel of niet standaard klant bent maakt KPN niet uit, alles achter de router (In de volksmond modem genoemd door 99% en het is een modem/router) is al voor jezelf, behoudens de Set Top Box maar wel weer hoe je het aansluit, en als je de router ook nog in eigen beheer wilt prima maar daar word niks van geregistreerd, hooguit als je een fritzbox gaat huren, want die 7.50 per maand rekenen ze dan wel netjes elke maand mee.


Bij een xDSL-verbinding is de modem een combinatie modem/router.

Bij een Glas-verbinding is de modem-functie uitgeschakeld en is het uitsluitend een router.

 


Hallo @gensnet ,

KPN stuurt dit soort berichten naar iedereen in een bepaalde wijk. 
99% van de klanten gebruikt de standaard apparatuur van KPN. Het is logisch dat ze van deze standaardsituatie uitgaan. 
 

Zo te lezen begrijp jij zelf al heel goed dat de software-update dan voor jou niet van toepassing is. 
 
Je kan toch niet van KPN verwachten dat ze in elke mailing rekening moeten houden met een kleine groep klanten die andere apparatuur in gebruik heeft.

> 99% van de klanten gebruikt de standaard apparatuur van KPN. Het is logisch dat ze van
> deze standaardsituatie uitgaan. 

Dan word ik dus niet anders gezien dan die 99% andere “nummers”. Dus je bent gewoon maar een “nummer” waar veel geld aan verdiend wordt. Heb ik altijd wel gedacht…..

> Je kan toch niet van KPN verwachten dat ze in elke mailing rekening moeten houden
> met een kleine groep klanten die andere apparatuur in gebruik heeft.

Heet zoiets niet personalisering? Er zijn bedrijven die daar de mond van vol hebben, want ieder mens is uniek en er is geen een hetzelfde. Wanneer we allemaal hetzelfde hadden en deden dàn kun je iedereen over één kam scheren.

Nu weet ik dat elke provider kan “zien” wat voor apparatuur ik aangesloten heb en wat daar op aangesloten is. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om dat computer programma zo aan te passen dat er 1% van hun klanten andere apparatuur gebruiken. En dàt wordt wel degelijk gecontroleerd want daar heb ik ervaring mee…...