Skip to main content

Elke maand krijg ik een bericht van KPN thuis dat de automatische incasso niet gelukt is, wegens een onjuist rekeningnr. Echter, het juiste rekeningnummer staat genoteerd. KPN mobiel wordt wel gewoon automatisch geïncasseerd, dit met het zelfde rekeningnummer.

Hallo @KL84 ,

Vanwege uit te voeren verificaties kun je het juiste rekeningnummer voor KPN thuis het beste doorgeven via de chat of de telefoon. 
 

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Telefonisch is KPN te bereiken via 0800-0402.


Bedankt voor je snelle reactie. Maar ook zo heb ik al geprobeerd om contact op te nemen en dan word ik hierna doorgestuurd. Als ik bel en mijn vraag benoem, wordt de verbinding verbroken. En word ik ook hierna toe doorgestuurd. In mijn KPN staat gewoon wél mijn juiste rekeningnummer. 


Graag gedaan @KL84 ,

Het probleem is dat de een forummedewerker van KPN (moderator) niet zomaar zonder extra controle het rekeningnummer kan wijzigen. Maar ze kunnen er wel mee helpen.

 Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


@KL84 , 

Zou je dan je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


Hi @KL84, dit is niet zo handig, dus ik snap erg goed dat je hier even aan de bel trekt!

Zou je je profiel willen updaten met je adres, klantnummer en het volledige juiste IBAN? Dan kijk ik waar dit fout gaat en hoe ik ‘m voor je aan kan passen  :slight_smile:


Hallo @KL84 ,

Vanwege uit te voeren verificaties kun je het juiste rekeningnummer voor KPN thuis het beste doorgeven via de chat of de telefoon. 
 

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Telefonisch is KPN te bereiken via 0800-0402.

@KL84 

Heb je het al via de chat of de telefoon geregeld? Of wil je alsnog via het forum geholpen worden? 

Zou je dan je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


Ik heb mijn forumprofiel aangepast en de gegevens ingevoerd 


Bedankt @KL84, zou je het juiste IBAN nog in z'n volledigheid door willen geven? @Noordzee geeft tot 2 keer toe aan dat je de laatste 4 cijfers door moet geven, maar aangezien er ergens iets niet klopt aan het IBAN is dat nu niet voldoende  :wink:


Sorry @Maja_ ,

Normaliter wordt om de laatste 4 cijfers gevraagd.

 


Ben niet boos hoor @Noordzee :wink: Dit is best een bijzondere situatie, dus ik moet hem nu even helemaal hebben zodat ik kan onderzoeken waar de fout staat!


@Maja_ Zag dat mijn opmerking dat de situatie niet zo bijzonder is omdat ik hetzelfde probleem heb afgesplitst is naar een eigen Topic, dank je ;-)


Gedaan;)


Bedankt! Ik zie het IBAN óók in het betalingssysteem goed staan, waar krijg jij te zien dat het rekeningnummer niet zou kloppen? Als ik de herinneringen die maandelijks worden verstuurd er bij pak, zie ik daar alleen op staan dat de incasso is mislukt, zonder verdere uitleg. Uit het betalingssysteem komt dit ook niet als reden voor het mislukken naar voren. Heb je wellicht een foto (of een screenshot) voor me waar dit staat, zodat ik verder op onderzoek uit kan gaan? :slight_smile:


De e-mail met betaal link met code om extra kosten te voorkomen bevat deze tekst bij mij tenminste. Heb helaas geen screenshot.

Zal volgende maand een screenshot maken als het jullie nog niet is gelukt om het voor die tijd op te lossen haha.


Is dat bij jou ook het geval @KL84?


Succes met het oplossen van de problemen @Maja_.


 


Dat is ook het bericht dat ik elke maand krijg!

Ondanks dat het rekeningnummer wel degelijk klopt en jullie KPN mobiel er al van incasseren haha

Hetzelfde probleem dus.


Voor mij is het over een paar weken geregeld want dan is mijn Telfort Thuis ook KPN Thuis geworden dus dan heb ik automatische incasso :relaxed:


Duidelijk @KL84! Ik zie hem zelf overal goed staan en kan dus niks aanpassen. Het is me een raadsel waar deze melding vandaan komt en ik kan dit ook niet verder voor je nakijken omdat we bij het forum niet over alle facturatiesystemen beschikken. De collega's van de afdeling ‘collections’ kunnen als enige afdeling binnen KPN wél alles inzien omtrent de betalingen en incasso's. Ik wil je dan ook aanraden om volgende week tijdens kantooruren te bellen met 0800 - 0402 en dan aan te geven dat je de afdeling Collections wilt spreken. Zou je willen laten weten hoe dat gesprek verlopen is?


Is het je gelukt om de juiste afdeling te spreken @KL84? Zo ja, is nu duidelijk waar het mis gaat en hoe dit opgelost kan worden? Hoor het graag!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!