Skip to main content

Wanneer komt kpn compleet beschikbaar op 2554GW ?

Volgens de klantenservice is de planning op 1 juli, graag wil ik het zeker weten omdat ik anders overstap naar een andere provider.

Kijk even op www.kpnnetwerk.nl


Ja, daar staat dat er wel glasvezel ligt maar ook : "zodra jouw woning is aangesloten op het glasvezelnetwerk kun je er ook gebruik van maken."

Vraag is dus wanneer kpn de woning gaat aansluiten ?


Zij zijn ook de enige die dat weten. Pas als het aangesloten kan kpn de provider aan de slag. Je kunt ze een keer bellen. Een medewerker van hier zal ook reageren maar het is druk.


Met alleen de postcode (zonder huisnummer) kan ik zien dat huisnummers 238 tot en met 275 klaar en opgeleverd zijn door KPN Netwerk NL

276 tot en met 280 + toevoegingen moeten nog worden afgewerkt.

 

Maar los hiervan speelt er iets waar KPN Netwerk geen invloed op heeft: De actieve apparatuur in de wijkcentrale is nog niet klaar. en dat ligt niet bij KPN Netwerk NL maar bij de operator KPN. Ander bedrijfsonderdeel. Ik zie een verwachting vanaf 22 juni dus die 1 juli zit niet ver van de waarheid.


Ik zit in ieder geval in de groep nummers die is opgeleverd en dus hopelijk op tijd wordt aangesloten.

Als klant is KPN voor mij een black box met één aanspreekpunt, de oorzaak bij verschillende bedrijfsonderdelen neerleggen verduidelijkt wel maar draagt voor mij niet bij aan de oplossing.


Ik zit in ieder geval in de groep nummers die is opgeleverd en dus hopelijk op tijd wordt aangesloten.

Als klant is KPN voor mij een black box met één aanspreekpunt, de oorzaak bij verschillende bedrijfsonderdelen neerleggen verduidelijkt wel maar draagt voor mij niet bij aan de oplossing.

 

Je hebt ook gelijk hoor. Voor jou als klant kan je bij KPN de provider terecht (dit forum bijvoorbeeld). Dat is de partij waar jij je abonnement afneemt (of wil afnemen). Zij kunnen je alleen niet meteen antwoord geven want zij moeten die vraag uitzetten bij KPN de operator en die (soms) weer bij KPN Netwerk NL, de netwerkbeheerder. Die drielaags structuur is opgezet vanaf het moment dat KPN haar netwerk moest openstellen voor andere partijen en is bedoeld om KPN de provider niet onevenredig te bevoordelen ten opzichte van andere providers die ook gebruik maken van het netwerk en de diensten.

 

In dit geval help ik even een handje en leg ik er meteen bij uit wat er aan de hand is. De snellere manier zal ik maar zeggen. Had ik dat niet gedaan dan had er vandaag of morgen iemand van Webcare gereageerd (zij horen bij de provider KPN) die dus die vragen had moeten uitzetten bij de operator  KPN WBA. Kan ook, maar duurt gewoon langer.

 

De oplossing voor jouw probleem is wachten tot de operator KPN WBA de apparatuur klaar heeft en de adressen opengaan voor bestellen van diensten. Ze zijn daar heel druk mee bezig aangezien dit soort problemen bovenaan de lijst van prioriteiten staan. Zeker in nieuwbouw waar klanten niet nog een koperverbinding hebben als backup.

 

Overigens is de enige andere provider waar je naar toe zou kunnen gaan Ziggo. En dat zouden we dan wel weer zonde vinden..


Dank voor de reactie en info.

Ik blijf graag bij kpn waar ik al lang bijzonder tevreden over ben.

Heb toch nog hoop dat het op tijd voor elkaar komt. :fingers_crossed:


Glasvezel inmiddels beschikbaar !


Monteur heeft de zaak binnen in orde gemaakt, maar helaas kan het nog niet worden gebruikt omdat in een kast buiten nog iets moet worden gedaan waarvan onbekend is hoe lang dit gaat duren. 😝

Dus is de stelling "glasvezel is beschikbaar op jou adres" zoals op de website staat in feite niet correct. 😒


Dat is vreemd. Ik neem aan dat jij bij KPN hebt besteld? Dan zou de monteur van KPN zelf het kabeltje in de kast buiten hebben moeten aanbrengen voordat hij bij jou kwam. KPN MOnteurs doen dat zelf en laten dat niet over aan de aannemer van KPN NetwerkNL.

Heb je een abonnement bij een andere provider genomen, dan doet de aannemer van KPN NetwerkNL dit. Die doen dit over het algemeen binnen enkele dagen en zeker ruim voordat er een monteur van een provider bij jou komt. 


Ja dat had ik ook gedacht.

De monteur had geen sleutel van die kast, en na bellen bleek de kast nog niet te zijn opgeleverd. 🤔


Zojuist weer monteur bij de buitenkast geweest, maar ook weer zonder sleutel en dus zonder aan te kunnen sluiten weer vertrokken. 🤨


Hoi Ton! Wat balen zeg! Ik hoop dat ze er snel bij kunnen!


Ja, die sleutel moet toch ergens zijn zou je denken !

We hebben dan wel een noodpakket in bruikleen maar betalen wel voor kpn compleet en missen nu wel de voordelen en mogelijkheden hiervan.


Helaas heb ik niet de optie de KPN Compleet kortingen en diensten weer aan te zetten maar ik kan natuurlijk wel even kijken hoe we dat rechttrekken als straks alles werkt.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Profiel bijgewerkt.


Bedankt voor je gegevens Ton, ik zie dat je KPN Compleet korting en voordelen gelukkig nog aan staan! 
Zodra mijn collega's van de backoffice meer weten over de levering zullen zij hierover nog weer contact met je opnemen!


OK, hoop wel dat de sleutel van de buitenkast snel boven tafel komt en de zaak kan worden aangesloten.


Zojuist monteur Kris gesproken die bij de geopende buitenkast stond. Hij had eindelijk de sleutel maar mocht niets doen zonder opdracht, terwijl het een simpele handeling betreft en hij was overstelpt met vragen over het aansluiten van het complex op de buitenkast.

Gebeld met klantenservice die doorverbond met de verhuisservice.  Hier gesproken met Gadeloupe die zei niets anders te kunnen doen dan dat ik binnen 3 dagen teruggebeld zal worden om een afspraak met een monteur in te gaan plannen. Dat gaat dus nogal duren.

Hoe triest is dat en hoe moeilijk is het om Kris opdracht te geven de zaak aan te sluiten, volgens hem had het direct gekund als hij een opdracht had en zou het morgen of overmorgen kunnen als hij een. opdracht daarvoor krijgt.


Vandaag zelfs twee monteurs samen bij de geopende kast, echter helaas nog steeds geen glasvezel geactiveerd in de kast. 😝


Vanmorgen weer een monteur in de kast gekeken, helaas nog steeds geen aansluiting gemaakt. 🤨


Vanmorgen weer een monteur in de kast gekeken, helaas nog steeds geen aansluiting gemaakt. 🤨

Stuur me anders eens je adres in een PB. Dan kijk ik of en waar die patch opdracht zit 


@Ton56  Bedankt voor je bericht. Ik kan je niet terug berichten (je instellingen staan erg privé) maar bij deze:

Patchopdracht staat bij de KPN monteurs in hun plansysteem Lotte. Dat betekent dat elke monteur de bon kan uitvoeren en de patch kan maken (als de kast open is) zolang hij of zij die bon toegewezen krijgt.

Handmatig toewijzen doet hun eigen plankamer. Dus monteur Kris had zijn eigen plankamer (de monteursingang) kunnen bellen met het verzoek de bon naar hem te delegeren. 

 

KPN netwerk NL kan hier helaas even niets doen. De opdracht om een kabeltje te trekken staat uit bij de monteurs van de provider KPN en niet bij een aannemer van KPN Netwerk NL (ook wel bekend als Reggefiber)

 

@Thomas Misschien kan jij een bericht naar de monteursingang sturen?


Net weer gebeld met de klantenservice, alles.staat.goed in de systemen maar de back-office moet actie nemen om een monteur te sturen, en ik kan volgens de klantenservice geen contact opnemen met de backoffoce.

Heel onbevredigend allemaal.


Ik heb helaas nog geen nieuwe informatie maar gisteren aan het ticket verzocht om een statusupdate en oplostermijn. De backoffice neemt hierover nog contact met jou op @Ton56