Skip to main content

Klantnummer ***********

 

Afgelopen week contact gehad met klantenservice (alleen online stappen reeds uitgevoerd). Trage WiFi in huis, met name op zolder (beide zeer slechte mbit scores). Advies was aanschaffen superwifi of gratis WiFi box met kabel. 

Nu adverteren jullie met de enorm scherpe actie 2 gratis superwifi of 6 maanden 35,- voor nieuwe klanten. Dus (trouwe!) bestaande klanten met zeer slechte WiFi hebben geen recht op de superwifi boxen (gratis) maar nieuwe klanten wel? Dus dat zou betekenen dat als we opzeggen en daarna weer opnieuw klant worden we de boxen wel gratis zouden krijgen? We vinden dit erg krom en niet terecht, dus we overwegen nu toch om een andere provider te zoeken. 
 

Gaarne een reactie.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hi @Marleenmols, welkom! Het forum is openbaar en voor alle bezoekers zichtbaar. Daarom hebben we jouw klantnummer in je topic verborgen. Ik raad je aan om voorzichtig te zijn met het openbaar delen van je persoonlijke gegevens. Belangrijke gegevens kan je dan beter toevoegen in je forumprofiel, daar is het alleen voor jezelf en ons als moderators zichtbaar.

Begrijpelijk dat je je WiFi verbinding wilt verbeteren als deze traag is. Ik lees dat je daar al mee aan de gang geweest bent. Ik raad je ook zeker aan om onze WiFi manager te doorlopen. Deze tool helpt je stap voor stap om je WiFi verbinding na te kijken en zo optimaal mogelijk in te stellen. WiFi gaat door de lucht en is hierdoor heel vatbaar voor andere (WiFi) signalen en storingsbronnen, daarom kan het even zoeken zijn naar de beste oplossing. Als er erg veel andere signalen en storingsbronnen in je omgeving zitten, kan het goed zijn om aan WiFi versterkers te denken.

Wanneer je een nieuw abonnement afsluit, kan je eigenlijk altijd gebruik maken van een aanbieding of korting. Ik verwacht dat dat ook zo is geweest toen je jouw abonnement hebt afgesloten. Wat de aanbieding of korting is, verschilt per periode. Op dit moment is de aanbieding voor nieuwe klanten 6 maanden korting op je pakket óf gratis SuperWiFi. Iedereen maakt eenmalig gebruik van een welkomstkorting.


De WiFi manager heb ik doorlopen en ook telefonisch de klantenservice gesproken
 

Waar het om gaat is dat je als trouwe klant niet beloond wordt en dat in mijn ogen niet eerlijk is. Beloond worden is eigenlijk ook niet de juiste omschrijving; het gaat erom dat wij een klacht indienen over veel te trage WiFi. Bovendien hebben we nu niet eens een contract lopen maar zijn wel nog steeds klant. Dus daarom de vraag, wat ons betreft is het prima ons contract met een jaar te verlengen; mits we dan gebruik mogen maken van de gratis superwifi punten. Zo niet dan zullen we elders ons internet abonnement af gaan sluiten. 


Als je de dienst afneemt en betaalt dan ben je KPN klant onder het contract destijds afgesloten. Wellicht was dat een contract met een bepaalde verplichte doorlooptijd. Na die termijn wordt het een contract met opzegtermijn van een maand. Maar officieel ben je dus gewoon een vaste klant met een contract.

Nee, je krijgt die korting en SuperWifi’s niet als bestaande klant. Stunten met aanbiedingen doet iedereen maar alleen voor klantwerving. Alle klanten elke keer korting e.d. geven kan niet, dan gaat elke aanbieder failliet. 
Dat voelt oneerlijk maar is het niet. Je betaalt gewoon voor de dienst die je gebruikt. Dat een ander een voordeeltje heeft, heeft op dat wat jij afneemt geen invloed. Dat maakt in de mens een misplaatst gevoel van oneerlijkheid en jaloezie los, psychologisch interessant.
 


Als je beloont wilt worden door KPN, dan moet je er gaan werken. Dan word je beloont.

Als klant neem je een dienst af, daar betaal je voor, en daarmee is het klaar. Er is geen enkele reden om beloont te moeten worden ofzo.


Alle klanten elke keer korting e.d. geven kan niet, dan gaat elke aanbieder failliet. 

Nou nee, dan worden de tarieven gewoon met meer dan de jaarlijkse inflatiecorrectie+ verhoogd, om al die cadeautjes te kunnen betalen. 't Moet uit de lengte of de breedte komen. Als je ieder jaar een welkomstbonus wilt hebben moet je ieder jaar wisselen van provider. Alleen zo makkelijk als dat bij energieleveranciers gaat (alleen een administatieve handeling) gaat dat bij internetservice providers niet; daar moet ook steeds alle apparatuur (en in geval wissel van kpn naar VodafoneZiggo en omgekeerd ook de kabels) gewisseld worden. Dat heb ik er i.i.g. niet voor over.


Als het allemaal een beetje soepel zou gaan, dat overstappen, dan zou het nog wel gaan. Maar helaas gaat er nog wel eens iets mis. 


Wat mij altijd verbaast is dat  veel mensen voor  een vermogen aan apparatuur in huis hebben waar Wi-Fi voor nodig is. Laptops,  telefoons, deurbellen,  lampen en weet ik veel wat nog meer.  En dan mag de apparatuur die er voor zorgt dan het werkt niets kosten. Onbegrijpelijk!!!