Skip to main content

Ik wil graag alle settings van de box 12 weten

Hi @vank,

Waarom wil je niet de Box 12 handleiding van KPN? De Box 12 is een Sagemcom F5359, wellicht staat er een handleiding op de website van de fabrikant, die kan echter afwijken van de handleiding van KPN omdat de Box 12 die wij uitgeven uiteraard van een KPN jasje voorzien is :slight_smile:


Omdat zoals zoveel providers KPN een beperkte handleiding geeft die niet voldoet voor mij.


Omdat zoals zoveel providers KPN een beperkte handleiding geeft die niet voldoet voor mij.

De firmware van de box is ook aan alle kanten aangepast en gekortwiekt door KPN. Veel functies zijn verwijderd, uitgeschakeld of aangepast. Het zal best zo zijn dat er ergens een handleiding van de fabrikant is, maar je zal daar heel weinig aan hebben omdat er zo veel veranderd is.

Loopt u tegen een probleem aan? Snapt u iets niet? Kunt uitleggen waar u waar meer over wil weten?


De V12 heeft, net als de andere Experia Boxen van KPN, nauwelijks settings die je kunt instellen.

Misschien dat je iets aan dit topic hebt.


In aanvulling op het bovenstaande:

Vrijwel altijd wordt de bruikleen apparatuur conform de specificaties van de providers, exclusief gefabriceerd, geassembleerd of gemodificeerd. In het geval van de Box 12 is dit dus Sagemcom.  Omdat deze dus exclusief voor KPN is, is de  Sagemcom F5359 daarom ook niet te koop.

Van de site van Sagemcom:

https://support.sagemcom.com/fr/haut-debit/fast-5359-kpn

Een handleiding op site ontbreekt. Je kunt altijd proberen die telefonisch of via het contactformulier op de site van Sagemcom op te vragen maar grote kans, dat je weer naar KPN wordt verwezen.


Als je echt vrijheid qua instellingen van het modem wilt moet je niet een standaard modem (experiabox of box 12) willen instellen. Die zijn 99 % plug & play.

Dan kan je beter een Fritzbox nemen (of ander eigen modem). Fritzbox via kpn te huren i.c.m. ondersteuning “Technische helpdesk”. Kan je ook kopen, maar dan niet zomaar ondersteuning erbij natuurlijk.
kpn.com/fritzbox

Instellingen met eigen modem (dus anders dan experiabox/box12) kpn.com/eigenmodem.