Skip to main content

Goedemiddag heer, mevrouw,

Vrijdagmorgen heb ik per post de twee wifi punten ontvangen. Het installeren was erg makkelijk, maar helaas was het resultaat nog slechter dan mijn huidige versterker Devolo. Ook met dichterbij plaatsen richting het eerste punt mocht niet baten. Geen ontvangst in mijn ruimte op circa 20 meter vanaf de versterker.

Daarom heb ik vanmiddag het artikel weer retour naar CEVA Logistic Postbus 135 in Bleiswijk gestuurd.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

met vriendelijke groeten,

Werna Jonkman

Hallo @Forumn88m, welkom hier! Jammer te horen dat het niet het gewenste resultaat gaf. Alleen is het niet handig om het op deze manier eerst terug te sturen en daarna pas te melden :)

Belangrijkste vraag: hoe heb jij deze wifipunten aangeschaft, via de webshop, of via de klantenservice?

Als het via de webshop was, neem dan deze informatie even door, en neem alsnog contact op met CEVA zodat zij weten dat het eraan komt, en of er verder nog wat moet gebeuren.

Als het echter via de klantenservice is besteld, dan moet het geretourneerd worden in een KPN winkel. Dat wil nu dan natuurlijk niet meer. Dus als je het inderdaad via de klantenservice hebt besteld, vul dan je forumprofiel in, met ook het track en trace nummer van het pakje. Deze kan in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Laat even weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit verder met je op.


Hallo,

Ik heb de klantenservice gebeld. Daar kreeg ik te horen dat wanneer het niet functioneert, dan binnen 2 dagen retourneren. Dus dat heb ik opgevolgd. Vanavond zal ik de track en tracé opzoeken en

Het formulier invullen. Bedankt voor uw hulp en inderdaad jammer dat het zo loopt. Ik wist even niet beter. Sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten.  Werna jonkman


Geen ontvangst in mijn ruimte op circa 20 meter vanaf de versterker.

 

Die afstand is wel erg groot hoor voor wifi. Met de 5 Ghz band ga je dat sowieso nooit halen en met de 2.4 ghz band nauwelijks.


Hartelijk dank Joep voor de uitleg.

We moeten maar eens  iemand uitnodigen om de situatie hier te bekijken. Wie zou dat kunnen doen?

hebben jullie inmiddels al mijn teruggestuurde pakket via de URL aachterhaald.vriendelijke groeten, werna jonkman


Dank je, @Forumn88m! Ik zie dat het pakketje inmiddels netjes door ons is ontvangen. Ik heb de kosten gecrediteerd, dit wordt op je komende factuur verwerkt. Je ziet dan op die factuur dat de kosten in rekening worden gebracht en ook gelijk weer gecrediteerd zodat je per saldo niets betaald voor de Superwifi. 

 

Wat betreft de Wifi, heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Daarmee check je de wifi in je huis en krijg je tips voor verbetering en kunnen ook de instellingen geoptimaliseerd worden als dit nodig is. Mocht dat geen verbetering brengen, geef dan eens aan (als je wilt) hoe je huis ongeveer in elkaar zit, waar de Experia Box staat, en waar je problemen hebt met de wifi.


Goedenavond,

Dat vind ik echt super. Bedankt voor de goede service.

met vriendelijke groeten,

Werna Jonkman


De afstand naar mijn atelier is wel 20 meter. Ik ben besloten om eerst een kabel te trekken en aan het eind een versterker te zetten. Dan heb ik in feite nog zo'n 6 meter te overbruggen.

 

Ik ga zeker eens de wifi manager proberen, misschien levert dat wat extra informatie op.

 

Bedankt voor de tip

groeten,

Werna:blush:

 


Dat lijkt me dan, gezien die afstand ook de beste manier, Werna. Die laatste paar meter moet met een versterker prima kunnen. Vooral als deze bekabeld is aangesloten.