Skip to main content

Begint lekker bij KPN!:sweat_smile:

Zojuist een bestelling gedaan voor een overstap van XS4ALL naar KPN. Een paar zaken lopen niet lekker:

  • 2 x een bevestiging ontvangen van de bestelling met 2 verschillende ordernummers.
  • Ik geef een ingangsdatum op van 18 maart. In de bevestiging staat dat KPN uiterlijk 31 december wil leveren…..WTF?
  • Ondanks dat ik aangeef dat ik van XS4ALL kom, worden er toch (en onterecht) €25 activatiekosten in rekening gebracht. 

Correctie nodig lijkt me...

Misschien wil een KPNner een bepaalde sales target nog halen dit jaar of staat het beter in de boeken omdat KPN klanten +1 wordt.

Maar wat verandert er technisch gezien voor jouw? ander WAN IP-adres?


Misschien wil een KPNner een bepaalde sales target nog halen dit jaar of staat het beter in de boeken omdat KPN klanten +1 wordt.

Maar wat verandert er technisch gezien voor jouw? ander WAN IP-adres?

Technisch gezien zal ik inderdaad een ander IP-adres krijgen maar dat zou volgend jaar waarschijnlijk toch het geval zijn (integratie XS4ALL). 

Verder krijg ik nu gigabit up/down en tv voor €35 en dat voor 12 maanden. Dat scheelt stiekem toch wel veel. Verder blijf ik bij mijn Fritz!Box en repeaters. Technisch ga ik er verder nauwelijks iets van merken. 

Achter de schermen schuift alles al in elkaar. Als ik bijvoorbeeld de KPN iTV app op mijn telefoon installeer kan ik al gewoon inloggen met mijn abonneenummer van XS4ALL. 


Misschien wil een KPNner een bepaalde sales target nog halen dit jaar of staat het beter in de boeken omdat KPN klanten +1 wordt.

Maar wat verandert er technisch gezien voor jouw? ander WAN IP-adres?

Technisch gezien zal ik inderdaad een ander IP-adres krijgen maar dat zou volgend jaar waarschijnlijk toch het geval zijn (integratie XS4ALL). 

Verder krijg ik nu gigabit up/down en tv voor €35 en dat voor 12 maanden. Dat scheelt stiekem toch wel veel. Verder blijf ik bij mijn Fritz!Box en repeaters. Technisch ga ik er verder nauwelijks iets van merken. 

Ik zag dit https://www.xs4all.nl/xs4all-en-kpn/

Het is uiteindelijk een kwestie van geld, hoeveelheid werk, planning enz. Als je het aan ‘het migratieprocess’ overlaat, ‘wordt je ook uiteindelijk wel KPN’. Nu probeer je net voor dat proces iets speciaal te doen, kost denk ik extra werk van KPN en levert jouw korting op (voor uiteindelijk hetzelfde, voor jou dan). Dat snapt KPN ook wel natuurlijk en dan ben ik niet verbaast dat het dan gerommel is/wordt. Het is uiteindelijk allemaal administratieve rompslomp. Mensen die de (eerdere) XS4ALL ‘special features’ echt gebruiken of nodig hadden zullen lastiger kiezen hebben. Namelijk naar duurder/zakelijk denk ik op termijn. Of gewoon eens buiten de provider om gaan kijken. Geldt overigens ook voor TV (die kastjes met name). Of een ‘black friday’ TV ‘gratis’ bij een nieuw abo krijgen.

Achter de schermen schuift alles al in elkaar. Als ik bijvoorbeeld de KPN iTV app op mijn telefoon installeer kan ik al gewoon inloggen met mijn abonneenummer van XS4ALL. 

Wellicht wordt je fiber op andere apparatuur geprikt in de PoP o.i.d., geen idee. De link is PPPoE, kwa WAN IP kan je dan veel, maar concurrenten doen het anders, dat maakt de keus voor thuisapparatuur groter. 


Ha @SledgehammerNL, wat gek.. Ik zie inderdaad activatiekosten: die moeten worden vergoed. Doorgaans gebeurt dat op de eerste factuur. Laat hier t.z.t. even weten wanneer dat niet zo is. Ook zie ik inderdaad dat de monteur voor 18 maart geboekt staat, dus dat lijkt ook prima te gaan. Jammer dat we dit zo onduidelijk communiceren.. Lang verhaal kort: het lijkt allemaal in orde, maar laat het vooral weten als je toch ergens tegenaan loopt.


Ha @SledgehammerNL, wat gek.. Ik zie inderdaad activatiekosten: die moeten worden vergoed. Doorgaans gebeurt dat op de eerste factuur. Laat hier t.z.t. even weten wanneer dat niet zo is. Ook zie ik inderdaad dat de monteur voor 18 maart geboekt staat, dus dat lijkt ook prima te gaan. Jammer dat we dit zo onduidelijk communiceren.. Lang verhaal kort: het lijkt allemaal in orde, maar laat het vooral weten als je toch ergens tegenaan loopt.

Ik heb zojuist met Matthijs op de chat gezeten. De ingangsdatum (en dus ook de monteur) is verplaatst naar 6 april. Dat is ook de einddatum van het contract met XS4ALL. Dat moest ook wel omdat er geen twee lijnen tegelijkertijd actief kunnen zijn. Er is een notitie in het dossier gemaakt over de activatiekosten dus dat komt wel goed (anders meld ik me wel weer :wink: ). 

Wat overigens wel vreemd is mijn relatienummer (bij Xs4ALL). Daar vroeg Matthijs om. Hij had echter een totaal ander relatienummer. Ik ga er maar even vanuit dat het een administratief iets is en dat alles gewoon klopt.