Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Op 4-3 heb ik Glasvezel internet plus tv besteld bij KPN. Om de status van de bestelling te zien zou ik mijn producten moeten koppelen in MijnKPN, maar daar heb je een klantnummer voor nodig. Dat klantnummer zit (in tegenstelling tot wat er beweerd wordt) niet bij de bestelbevestiging en een faktuur heb ik uiteraard ook nog niet waar het op zou staan.

Hoe kom ik nu achter de status van de bestelling? Ik heb van Ziggo inmiddels vandaag een bevestiging gekregen, dat het abonnement daar is opgezegd door KPN, maar ik weet zelf verder helaas nog nergens van. Een datum zou bijvoorbeeld wel handig zijn. Misschien moet ik zelf nog iets doen? Beetje onduidelijk op deze manier.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo,

Het klantnummer zat bij mijn recente bestelling in een e-mail van KPN met als titel “Informatie over uw bestelling”.
Wellicht helpt dit.


Hallo Roberto,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen een mail met "Bedankt voor uw bestelling"  ontvangen en daar zitten 3 bijlagen in. Ik zie 2 keer een bestelnummer (S..........) maar geen klantnummer. Eigenwijs als ik ben heb ik ook het bestelnummer geprobeerd , uiteraard zonder resultaat.


Meestal krijg je een paar mailtjes. In een van die mailtjes gaat het over de dienst televisie. Daarin staat het abonnementsnummer.  Heb je al een account aangemaakt in MijnKPN met hetzelfde mailadres waarmee je de aanvraag hebt gedaan? Als je dan via de app op je telefoon inlogt zie je de bestelling en de leverdatum. Om in te loggen op de app heb je geen abonneenummer nodig. 


Bedankt voor je reactie Sledgehammer.

Tot nu toe maar één mail ontvangen. Ik wacht dus nog maar een weekje af. Ik kan in de app aanloggen, maar ook daar moet ik eerst mijn abonnement koppelen met behulp van het klantnummer.

 


@Hans de Groot bel anders even met de klantenservice op 0800-0402 en spreek duidelijk in dat je een medewerker wilt spreken. Zij kunnen dan controleren of de aanvraag goed doorloopt (en wellicht je abonneenummer geven).


@SledgehammerNL 

Toevallig vannacht weer 2 mails gekregen van KPN. Vanaf 5 mei kan ik los. Aangezien de glasvezel nog in de voortuin ligt zal ik wel van te voren even bellen wanneer ze deze doortrekken naar mijn meterkast en daar de benodigde spullen installeren. Ik zal ook voor de zekerheid met Ziggo schakelen, want die stuurden vannacht ook bericht dat ze binnenkort hun spullen terug willen.

Kijken of die momenten ook goed zijn afgesproken.


Die glasvezel in de voortuin moet dan inderdaad nog maar binnen worden gebracht. Dit zal door KPN Netwerk worden gedaan (en dus niet door de provider KPN). Ik neem aan dat je die datum ook weet? Ze moeten immers binnen de FTU plaatsen.


@SledgehammerNL 

Nogmaals bedankt. Ik ga morgen even rustig iedereen bellen.  Ik word van dit soort dingen altijd een beetje nerveus 😂.

Maar er zou dus nog tijd genoeg moeten zijn. Vandaag even kijken op de KPN Netwerk site. Misschien is daar inmiddels ook meer info te vinden.


@SledgehammerNL

Nogmaals bedankt. Ik ga morgen even rustig iedereen bellen.  Ik word van dit soort dingen altijd een beetje nerveus 😂.

Maar er zou dus nog tijd genoeg moeten zijn. Vandaag even kijken op de KPN Netwerk site. Misschien is daar inmiddels ook meer info te vinden.

Nerveus worden hoeft echt nog niet maar het is beter om zeker te weten dat iedereen zijn werk op tijd oplevert 😉


Beste @Hans de Groot, welkom! Ik zie dat je uitstekend op weg bent geholpen door de community. Heb je inmiddels telefonisch contact met ons gehad? Of het klantnummer inmiddels in een mailtje voorbij zien komen? Mocht je, nu of later, nog vragen hebben, laat het gerust weten!


@Marcia_ Ja dank je wel. Ik heb het klantnummer binnen en ik weet dat op 5 mei het KPN Glasvezel signaal aangezet wordt.

Vraag is nu alleen, wanneer er een monteur voor het KNP Netwerk zelf komt. De glasvezelkabel ligt nu nog los in de voortuin en moet uiteraard door de muur de meterkast in. Ik heb hiervoor KPN Netwerk zelf gebeld, maar die konden nog geen uitsluitsel geven, omdat de aannemer hiervoor nog geen datum had afgegeven. Nu dus maar rustig wachten op de afspraak hiervoor.

Als dat gedaan is en de KPN Box en het tv kastje binnen zijn, dan kan ik de rest zelf aansluiten. Ik begrijp nu ook dat mijn Ziggo pas plat gaat op het moment dat KPN doorgeeft dat het aan mijn kant ok is, dus dat is in ieder geval een zorg minder. 5 mei is geen deadline, maar vanaf dat moment wordt het signaal vanuit KPN aangezet begrijp ik nu.


@Marcia_ Ja dank je wel. Ik heb het klantnummer binnen en ik weet dat op 5 mei het KPN Glasvezel signaal aangezet wordt.

Vraag is nu alleen, wanneer er een monteur voor het KNP Netwerk zelf komt. De glasvezelkabel ligt nu nog los in de voortuin en moet uiteraard door de muur de meterkast in. Ik heb hiervoor KPN Netwerk zelf gebeld, maar die konden nog geen uitsluitsel geven, omdat de aannemer hiervoor nog geen datum had afgegeven. Nu dus maar rustig wachten op de afspraak hiervoor.

Als dat gedaan is en de KPN Box en het tv kastje binnen zijn, dan kan ik de rest zelf aansluiten. Ik begrijp nu ook dat mijn Ziggo pas plat gaat op het moment dat KPN doorgeeft dat het aan mijn kant ok is, dus dat is in ieder geval een zorg minder. 5 mei is geen deadline, maar vanaf dat moment wordt het signaal vanuit KPN aangezet begrijp ik nu.

 

Ah, ja dan is het nu inderdaad afwachten op KPN Netwerk. En als zij klaar zijn, kunnen wij aan de slag. Mocht het op 5 mei onverhoopt nog niet rond zijn, dan blijft Ziggo inderdaad gewoon lopen. Pas als je echt verbinding via KPN hebt, geven we dat seintje aan Ziggo. Mits je gebruik maakt van de overstapservice natuurlijk 🙂