Skip to main content

Goedemorgen,

al geruime tijd betaal ik € 8,99 ler maand extra voor Sneller Internet 200/20. Lange tijd ging dat ook goed. Nu al een paar maanden komen we nauwelijks boven de 90 Mbit uit. Ik dacht dat het aan het vele thuiswerken met het hele gezien lag, maar nu ik net een postcode check heb gedaan geeFt KPN aan dat sowieso de max snelheid maar 104 Mbit/29 Mbit up is. Alles leuk en aardig, maar waarom betaal ik dan €9 meer per maand? En hoe lang is dit al zo?

graag zie ik dit gecorrigeerd én natuurlijk gecompenseerd voor alle maanden dat ik betaal voor iets wat kennelijk niet meer mogelijk is. Voor de goede orde; ik heb in het begin ook echt snelheden gehaald van ruim 190 Mbit up en 50/60 down. 

Hoi @ColetteD, welkom.

Als jij de snelheid waarvoor jij betaald niet eens kan halen gaat daar natuurlijk iets mis. Ik zoek het graag voor je uit, zou je voor mij  jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? 


Hallo, heb ik zojuist gedaan. Ik hoor graag!


Hoi @ColetteD,

Ik heb meerdere tests en metingen gedaan op jouw verbinding. Er lijkt wel 200 m/bit binnen te komen op jouw modem. Op wat voor manier voer jij de metingen uit? Is dit via de wifi of bekabeld? 


Hoi Hanna,

 

Ja dat is gek, bij mij nu ook via de Ookla speedtest. Of in elk geval een stuk hoger, schommelend rond 180 Mbit. Wat vreemd, ik heb toen op verschillende momenten ook gemeten en kwam echt maar net aan boven de 90 uit. Vandaar ook klagende huisgenoten :unamused:  Ik heb wel van het weekend router en mesh devices volledig gereset en opnieuw mijn netwerk opgebouwd in huis, ik weet niet of dat er mee te maken heeft. 

Maar dan is er voor nu niets aan de hand. Dank voor het uitzoeken in elk geval.