Skip to main content

Ls

 

Ik betaal al tijden 8,99 voor sneller internet 200/200, maar de laatste maanden haal ik niet meer dan 90/90 ongeveer. Ik haalde eerst altijd dik 200+ en er is niks gewijzigd. Ik zit bekabeld, dus daar ligt het niet aan. Op de wifi haal ik trouwens ook niet meer tegenwoordig.

Graag zou ik willen weten wat er aan de hand is en waarom ik betaal voor iets dat ik niet krijg. 

Mvg,


Ewoud

Hallo @ewoudalexander , heb je de glaskast (NT) al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

 


Als jij up- en dowstream iets meer dan 90Mbps haalt dan is het eerste waar ik aan denk dat er een component op de lijn zit die maar 100Mbps aankan. Vervang eens de kabel tussen NTU en Experia Box en tussen Experia Box en PC.


En niet onbelangrijk wat hangt er allemaal aan de experiabox qua randapparatuur?


En niet onbelangrijk wat hangt er allemaal aan de experiabox qua randapparatuur?

Dat zou helemaal niets uit mogen maken.


Ik dacht (ook) allereerst aan een 100Mbps component (kabel, switch?) maar dan lees ik.

Ik haalde eerst altijd dik 200+ en er is niks gewijzigd. Ik zit bekabeld, dus daar ligt het niet aan.

Echt niets gewijzigd @ewoudalexander ?


Beste mensen, bedankt voor het meedenken zo snel.

Alles is binnen en in de wijkcentrale vervangen / getest en vervangen door monteurs. Ik weet niet precies meer wanneer, maar dit is gedaan omdat het internet steeds weg viel na x minuten.

Uiteindelijk heeft een aanpassing in de centrale toen de problemen verholpen en haalde ik ruim de snelheden. Dit is meer dan 6 maanden geleden geweest. 

Daarna zijn er geen producten bijgekomen en is de inrichting van het netwerk niet gewijzigd (sowieso niet heel spannend hier).

Ik ga de tips nog eens proberen en alles loskoppelen en alleen de bekabelde pc testen, al hielp dit vorige keer niet. 

 

Mvg, Ewoud 


Klopt het dat jij zo'n 92 tot 94 Mbps meet als er geen TV ontvanger aan staat?

Zo ja, wat meet je dan als er wel een TV ontvanger aan staat?


@wjb 

Die snelheid klopt wel idd, maar net ook weer rond die snelheid en dan met tv ontvanger aan. WiFi ging tot 100 ook ongeveer. 


Dan is het niet de kabel tussen Experia Box en de NTU maar de kabel tussen Experia Box en PC of de daarbij gebruikte LAN poorten.


@wjb die zijn toen nieuw getrokken door kpn door het hele huis en met een andere kabel direct op de box is het niet sneller.

 

Zal het nog een keer checken met een laptop morgen, maar denk niet dat het hem in de kabel zit.

 

 


Nou, alles restart gegeven en de servicetool van kpn uitgevoerd. Ik heb weer 200+ op de wifi, maar de kabel nog steeds niet. Gek, maar dan moet zit het dus buitenshuis goed verder. Heb ik weer wat te zoeken. 


En met andere ethernet kabel van modem naar pc laptop rechtstreeks geprobeerd??


Hoi @ewoudalexander. Heb je de oorzaak nog kunnen vinden?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


Ik heb een glasvezelabonnement van 200MB, maar in alle speedtests haal ik maar rond de 94MB.

De snelheid via wifi en bekabeld is hetzelfde.
Het is met cat 5 en cat 6 bekabeling geprobeerd,
De kabels zitten rechtstreeks op de Experia (dus niet via een switch, deze zijn wel aanwezig, maar losgekoppeld haal ik nog steeds niet een hogere snelheid).
Netwerkkaart in de PC heeft een snelheid van 2,5GB, dus meer dan snel genoeg.

Ik ben benieuwd waarom ik de snelheid niet haal. Geprobeerd te bellen, maar verbinding wordt verbroken en krijg een linkje om het internet te herstellen… dit werk echter wel gewoon, dus is niet geheel relevant.

Iemand een idee? Graag advies.

 

Admin: topics samengevoegd


Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald @ewoudalexander ?


@Joep1965 

Net geprobeerd,  snelheid blijft helaas hetzelfde. 


Al een andere kabel tussen modem en glasvezelaansluiting geprobeerd? 94Mbps duidt vaak op een link van 100Mbps, ik zie vaak dat de bekabeling het probleem is als apparatuur zoals switches al zijn uitgesloten.


@NHendriks 

Het is inmiddels met 4 kabels geprobeerd, allen verschillend en allen 94 als max snelheid.


Hmm, dat is apart, dan kan het 't modem zijn of toch een defect of verkeerd glasvezelkastje. Kan daar eens een foto van gemaakt worden?


@ewoudalexander , toch maar weer proberen te bellen met 0800 0402. Hier kan men je lijn beoordelen en doormeten. Vraag eens of je profiel wel goed staat. Ik heb het nl. gehad mat de overgang naar een andere snelheid. Mijn profiel 'bleef hangen' op de oude waarden. Nadat het profiel op was 'ingeschoten' (wat dat ook moge zijn) was de linespeed in orde. Heb je ooit de 200 Mb/s kunnen halen? 


Ik heb inmiddels nogmaals gebeld en er is een ticket aangemaakt.

 

Bedankt iedereen voor nu.  Wordt vervolgd.


Hoi @ewoudalexander, ik heb je topics nog even samengevoegd 😊ik ben benieuwd wat er uit komt! 


Beste Thomas, 

Jullie monteur is net geweest en heeft alles doorgemeten. Ondanks dat ik meerdere kabels heb geprobeerd en een laptop plus pc, is het blijkbaar een kabelprobleem geweest. Althans, de clips die op de kabel zaten zijn vervangen en ze hebben wat instellingen geprobeerd en voila... 200MB.

 

Het topic kan gesloten worden en ik wil iedereen bedanken.


Dat is mooi @ewoudalexander ! Ben toch nieuwsgierig welk kabelclips je bedoeld, als je niet te krappe clips gebruikt mag dat geen problemen opleveren, met te kleine clips zou je de kabel kunnen beschadigen maar dat gebeurt niet zo gauw.  

In de FB de kunnen de Lan poorten gemaximaliseerd worden v.w.b. de max. snelheid, (Greenmode). Kan dat bij de KPN-modems ook? Zou ook nog een oorzaak geweest kunnen zijn.