Skip to main content

Op maandag een berichtje van KPN. 1 deze dagen krijgt uw Modem een software update....vanaf maandag op dinsdag nacht ineens geen wifi meer. 

Na het werk gebeld met Kpn eerst 35minuten. Wifi terug gevonden, hang de telefoon op en wifi valt weer weg.

Nogmaals bellen, ditmaal 58min, van alles geprobeerd, hele avond naar de vaantjes en nog steeds geen wifi.

Woensdag nogmaals gebeld en weer zo'n 40minuten aan de telefoon gezeten waar duidelijk gezegd werd dat dit zeker onze schuld niet kon zijn en dat er gratis een monteur langs ging komen. 

Monteur langs geweest en geeft ook aan dat de schuld zeker niet bij ons ligt. Wifi werkt weer. 

Mailtje binnen...€70,- betalen...KPN..WAT gaat er hier in godsnaam mis? Ik betaal netjes elke maand voor mijn abbonement, door een update van jullie heeft de modem problemen en moet deze vervangen worden... maar IK moet de rekening betalen?!

 

Technisch gezien is WiFi uw eigen thuisnetwerk. Dat zult u zelf moeten onderhouden. Via uw abonnement betaald u voor internet. Niet voor WiFi.

Wat heeft de monteur gedaan om het probleem op te lossen? Heeft die het modem omgeruild? 


Daar ben ik het volkomen mee oneens. 

Ik heb het super wifipakket van KPN inclusief wifiversterkers. Lijkt me niet dat ik dan verantwoordelijk ben voor een update vanuit KPN. 

Monteur heeft de modem moeten vervangen.


Heeft de monteur de werkbon met je doorgenomen? Het is standaard procedure om in de werkbon  alle afspraken die gemaakt zijn met de klant te noteren, deze uitvoerig met de klant door te nemen en vervolgens te laten tekenen door de klant. Hierop staan dan ook duidelijk eventuele kosten vermeld. Nu sta ik te kijken naar het feit dat er een modemwissel uitgevoerd moest worden, dat is KPN-domein en daar mogen we niet eens kosten voor in rekening brengen.


Goedemorgen Hendrik, bedankt voor uw bericht.

Mijn vriendin was thuis en haar werd nadrukkelijk gezegd dat er geen kosten in rekening gebracht zouden worden, maar monteur zei er wel bij dat de helpdeskmedewerkers eigenlijk geen uitspraak mochten doen over het feit of er wel of geen kosten in rekening gebracht zouden worden.

Mijn vriendin heeft nergens hoeven tekenen voor akkoord, maar op de factuur stat een VINK?!

Op factuur staat de modem als €0,- maar servicekosten alsmede voorrijkosten €70,- 

Als het volgens hem een probleem vanuit ons geweest zou zijn, dan hadden we dit wss met helpdesk kunnen oplossen op afstand, zei hebben tot 3x toe alles uit de kast getrokken (mijn complimenten hiervoor, vriendelijk personeel ook!) Maar telkens zonder resultaat. 


maar monteur zei er wel bij dat de helpdeskmedewerkers eigenlijk geen uitspraak mochten doen over het feit of er wel of geen kosten in rekening gebracht zouden worden.

Daar heeft ie wel gelijk in. De 1e-lijns klantenservice heeft geen zeggenschap hierover. De monteur bepaald of er voorrijkosten in rekening gebracht worden als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. In dit geval is het 't modem en dat valt onder het KPN-domein, dus geen kosten.

 

Mijn vriendin heeft nergens hoeven tekenen voor akkoord, maar op de factuur stat een VINK?!

Daar mag wat mij betreft direct een monteursklacht van gemaakt worden. Een klant moet gewoon de mogelijkheid krijgen om te tekenen, de monteur tekent nooit namens de klant. Enige situatie die ik mij kan voorstellen (en zelf ook wel eens doe) is als ik een storing buiten de deur op kan lossen maar ook dan controleer ik het altijd nog even met de klant of alles werkt en of het oké is dat ik de bon afmeld.

 

Vul even je profiel in (https://forum.kpn.com/settings/profile). Doe dit zo compleet mogelijk, als er ‘privé’ achter staat is het alleen inzichtelijk voor jouzelf en voor de moderators van de klantenservice. Die kunnen dan sneller ‘de boeken’ in duiken.


Hoi @J.Oerlemans, welkom op ons forum!
Ik zie dat je inmiddels al via mijn collega's (via 0800-0402)een klacht hebt ingediend en het bedrag vergoed wordt.