Skip to main content

Het openstaande bedrag is je huidige factuur zolang deze nog niet betaald is en de betalingstermijn nog niet verstreken.

 

Wat is de betalingstermijn?

Hoi @Tjals 
meestal staat dat op de factuur.
Maar ik geloof dat er haast bij is als ik het goed begrijp?

Dan kun je beter even 0800 0402 bellen en daar de vraag stellen.
Ik denk dat je de afdeling Collections moet hebben.


Kan niets vinden op de KPN factuur.

Wordt meestal binnen een week geïncasseerd, lijkt me een heel korte betalingstermijn.


Hallo @Tjals ,

Als je automatische incasso hebt afgesproken met KPN, dan wordt de incasso tussen de vijf en zeven dagen na het verzenden van de factuur uitgevoerd. 

 

 

Kan ik mijn factuur ook met acceptgiro betalen?
Betalen met accept giro kan alleen bij een mobiel abonnement, of een vast bellen abonnement (PSTN / ISDN). Dit kan dan vanaf de 4e factuur. Een KPN medewerker kan dit voor je regelen. Je krijgt dan ook de factuur per post thuisgestuurd. De kosten hiervoor zijn €2,95 per maand.

Wil je weer overgaan naar automatische incasso kun je dat in je MijnKPN onder Gegevens weer aanzetten. Wil je ook de papieren factuur weer uitzetten, neem dan contact met KPN op.

Je kunt de acceptgiro ook via online bankieren betalen mits je alle gegevens goed overneemt.

Zonder acceptgiro handmatig betalen kan alleen als incasso niet lukt en KPN je hierover bericht heeft. Anders stort KPN het bedrag automatisch terug en wordt de rekening niet betaald.


Kan ik meer tijd krijgen om te betalen?
Je kunt via www.kpn.com/betaallater een betaalafspraak maken. Je kunt dan zelf een andere datum kiezen tot maximaal 1 maand na factuurdatum. Op die dag krijg je van KPN, via e-mail, een link waarmee je dan met iDeal kunt betalen.

Een betaalafspraak via de link kan alleen gemaakt worden als je een vast of mobiel abonnement hebt. Je kunt de afspraak verder alleen maken voor je laatst ontvangen factuur, die niet ouder mag zijn dan 31 dagen en maximaal €500 bedraagt. Ook mag je in totaal niet meer dan 1 openstaande factuur hebben.

Voldoe je niet aan deze voorwaarden dan kun je niet online een afspraak maken. Neem in dat geval contact op. In veel gevallen kan het alsnog. Wil je een betaalafspraak maken voor een analoog vast bellen abonnement neem dan ook contact op.