Skip to main content

Ik heb al eerder eind 2021 problemen met het modem V10A gehad.

Toen startte deze 4x p/d spontaan op. Dat is verholpen.

Nu moet ik het modem of aan/uit knoppen of stekker uit het stopcontact halen of resetten. Want  internetten naar beveiligde sites gaat dan niet. Dus geen mail, Spotify of werk waarbij een gebruikers naam en wachtwoord gegeven moet worden.

En aangezien ik vanuit huis werk wordt ik hier niet echt blij van. Wie weet een oplossing die langer dan 6 maanden mee gaat?

De problemen doen zich op zowel de PC als de telefoon voor.

 

Hi @Paulien en Tako! Ik zie via het klantnummer in je profiel inderdaad het wegvallen van het modem. Hoe vaak reset je het modem zelf per dag? Ik kan namelijk niet zien welke keren wegvallen je zelf doet en welke het modem doet. 

Kan je daarnaast aangeven welke melding je krijgt als het niet lukt een website te openen? En of je nog virusbescherming gebruikt op de apparaten?

Als laatste wil ik vragen of je al eerder van een van de cookies hebt verwijderd. Ik hoor het graag van je!


Dit is wat we krijgen, pagina's kunnen niet geopend worden. Dan zet ik de wifi uit en met 4G doet hij het wel. Ligt dus aan de router. Op andere wifi punten heb ik er ook geen last van.

 

Resetten is vaak 1/2 keer per dag, ook de tv heeft wel eens dat hij vastloopt en niet ik alles weer opnieuw resetten. 

2,5 jaar geleden hebben ze onze kabel vervangen, maar konden/wilden ze niet onder de weg door (Volker Wessels) en ligt er dus sindsdien een tijdelijke kabel bovengronds door de sloot onder de brug door over de tuin een blauwe kabel. Dit zou maar tijdelijk zijn, met maximaal 1,5 jaar. Sindsdien hebben we problemen met het internet.

Misschien kan dus de oorzaak opgelost worden met een echte aansluiting. 

 


Ook de wifi manager doet het niet.

Denk dat ik maar overstap naar een provider die het wel doet. 


 


@Paulien en Tako wij blokkeren vanuit onze verbinding geen websites. Als er daarnaast een slechte verbinding is naar het modem merk je dat op een andere manier. Dan zou de snelheid achterblijven en valt het internet zo nu en dan helemaal weg.

Wil je nog voor me bevestigen dat je de Experia Box reset door deze stappen voor het resetten te volgen? Heb je daarnaast nog andere apparatuur dan computers of mobieltjes direct aan het modem hangen? Zo ja wil ik je aanraden alle apparatuur af te koppelen en een reset te doen. En daarna 1 apparaat te verbinden om te zien of het probleem blijft.

Als er iets mis is met je verbinding dan kan ik daarvoor een monteur aansturen. Maar wat je nu omschrijft is niet iets dat door een haperende verbinding komt. 


Dag Bram,

 

Alles ontkoppeld en gereset volgens de stappen. Heeft heel kort gewerkt, maar gisteren knalde de router weer uit tijdens het tv kijken. Zelf moet ik ook dagelijks resetten om weer wifi te krijgen. Mobiel geeft aan verbonden, maar geen internet. 

 

Ligt dus aan de router. 

 

Of aan onze tijdelijke kabel voor de aansluiting van ons huis, die door de sloot is getrokken een in een knik over de brug ligt. Graag hier een actie op. 


@Paulien en Tako in dat geval gaan we toch nog een paar dingen controleren.

Ik heb je een doosje met aansluitmaterialen gestuurd. Vervang de kabel die nu van het ISRA punt naar je modem loopt door de soortgelijke kabel uit die doos. 

Als dat niet helpt plaats van voor de zekerheid hier nog een foto van je ISRA punt. 


We hebben alle kabels vervangen en alles opnieuw gereset, maar geen verandering. Dagelijks weer problemen met de wifi en ook af en toe met de tv ontvanger. We hebben een tweede tv kastje, die we al een jaar niet kunnen gebruiken, omdat dan de router er weer uitklapt. 

 

Ligt dus aan de router of aan de buitenkabel.

 

Dus graag hier een actie op.


@Paulien en Tako,

 

Heb je nog een foto van je ISRA punt zoals Bram vraagt? 


Hier komt hij binnen. 


Hier is de aansluiting in de muur


Dit is de ingang van router


Hier komt hij uit de sloot in de tuin.

 


Zo gaat hij naar de overkant voor aansluiting in  de straat.

Dit was een tijdelijke kabel, maar duurt nu al drie jaar......😟


https://forum.kpn.com/internet-9/aanhoudende-dns-problemen-na-installatie-glasvezel-535573

 

Dit is vergelijkbaar, betreft de V10A router.


Heel goed dat alle kabels nu vervangen zijn. Alleen het is nog niet de oplossing. :(

Ik heb nog wel een paar vragen over de foto's. Die eerste invoerkabel, die door het water naar jullie toe gaat, die gaat rechtstreeks naar het punt op foto 2? Daar waar de telefoonstekker in gaat? Dat is het originele aansluitpunt in de woning? Dat is niet in de meterkast begrijp ik? Daar zit geen aansluitpunt


De eerste foto is in huis in de meterkast.

 

De blauwe kabel loopt door de tuin en is daar weer verbonden met deze kabel. Hiervoor is toen een monteur geweest, omdat ze die toen vergeten waren aan te sluiten. Bij meting bleek er een oneindig signaal te zijn. Volker Wessels heeft dit allemaal uitgevoerd tijdens onze vakantie 2019 en zonder melding voor en achteraf. Was maar voor een korte periode, v totdat er een echte kabel onder de weg wordt geprikt was het verhaal.

 

Het is allemaal nogal kwetsbaar voor storingen.


Vandaag weer spontane reset van de router om 18.00u. Blijft dus probleem met de router.

 

Graag actie hierop!!!!!


Om 9.00u weer spontane reset.

Hoe staat het met de oplossing???????

 


@Paulien en Tako ik heb een monteur voor je ingepland. Je krijgt hiervan bevestiging per SMS. Excuus dat dit wat langer duurde. Reden hiervoor is dat ik eerst wilde kijken of het zonder tussenkomst van deze monteur opgelost kan worden. Dat is niet het geval. 

Deze monteur gaat een inschatting maken ter plaatse. Met die informatie kan een aannemer de kabel op een goede manier wegwerken.