Skip to main content

Hallo,

 

Bij het inloggen op het wifi wordt naar de beveiligingsleutel gevraagd. We hebben de originele gevonden, maar die werkt niet. Blijkbaar hebben we hem ooit eens veranderd.

Ik wil dus de router resetten, een Experia Box V9, maar deze zit vast aan de muur. Nu is het probleem dat het hier om mijn oude moedertje gaat. Ik ben niet zelf physiek aanwezig, maar doe dit via videocall op afstand. Zij kan de router niet los krijgen.

Is er een andere manier om de sleutel te achterhalen? Kunnen we inloggen op de router via mobiel en dan de sleutel zien? Of misschien inloggen en dan de router resetten?

Of misschien software downloaden op de mobiel en op die manier dit probleem oplossen?

Een ethernet aansluiten is trouwens geen optie.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Mvgr

 

Jeroen

Inloggen op de v9 kan: http://192.168.2.254

Je hebt dan wel een wachtwoord nodig. Tenzij het de eerste keer is dat er ingelogd word, dan moet het wachtwoord veld leeg gelaten worden. Als je het wachtwoord niet weet, probeer dan een "kpn" of " KPN" of "1234". Als het niet lukt om in te loggen, dan zit er maar 1 ding op: resetten.

Als het inloggen wel lukt, dan kun je hem inderdaad resetten. Vanuit die webinterface. Maar dat is niet nodig, je kunt ook gewoon het WiFi wachtwoord instellen. Het huidige WiFi wachtwoord ziet u in principe staan, maar ik denk dat da dan sterretjes zijn. Zodat je alsnog niets weet. Maar die sterretjes haal je weg en je vult gewoon een eigen wachtwoord naar keuze in. En opslaan.

Wel handig om dit te doen vanaf een pc of laptop die bekabeld aangesloten is. En wellicht kun je via teamviewer werken. Dan kunt u het gewoon zelf doen.


Hallo @JPAHendriks 

 

Misschien lukt het via de WPS functie om het apparaat te verbinden via WiFi, je hebt daarvoor geen WiFi wachtwoord nodig.

Je bent dan voor nu geholpen en kan dan later alsnog inloggen op het modem of indien nodig een reset uitvoeren.

 

 


@GeSp 

Heel erg bedankt. Het is gelukt!

 


Fijn dat het zo gelukt is @JPAHendriks 


@Nick83 de WPS oplossing was iets makkelijker om eerst te proberen in mijn situatie en werkte uiteindelijk ook. Jouw oplossing dus jammer genoeg niet eens geprobeerd, maar wilde je wel  even bedanken voor de moeite.

Misschien dat iemand anders er baat bij heeft.