Skip to main content

Goedemorgen,

 

Krijg een mail van kpn met het volgende: 

Bevestiging betaling kosten Netflix via uw KPN factuur

 

Terwijl we nooit netflix kijken, en niets hebben aangevraagd of geactiveerd hebben. Daarbij komt dat we de afgelopen maanden geen tv hebben gekeken. Maar op de factuur staat wel doodleuk:

Netflix - betalen via KPN Factuur € 7,99

 

Dan vraag ik mij weer af, hoe zit het met de privacy van kpn, als jan en alleman wat kan wijzigen zonder mijn toestemming....

 

Groetjes,

 

Jacco

@Bart_Z Ik heb mijn gegevens aangevuld. Via Netflix heb ik het account al laten verwijderen.


@wjb, dit kon je voor dit ook aanmelden via de website. Alleen dit is meteen dichtgezet toen dit probleem is ontdekt om nog meer gevallen te voorkomen. 

Vreemd, want de tekst dat dit alleen via de TV ontvanger kan stond volgens mij altijd al zo op de site.

Maar goed, belangrijkste is dat dit niet meer kan.

Ik hoop dat KPN pro-actief kan opsporen welke abonnees getroffen zijn of anders minimaal een mail zal sturen naar alle abonnees bij wie Netflix via de factuur afgerekend wordt met de vraag dit te melden als dit onterecht is.


@Wouterrrrrr, bedankt voor het doorgeven. Ook voor jou heb ik melding gemaakt. 


Top @Bart_Z . Moet ik zelf nog iets doen met wachtwoorden en/of pincode wijzigen ofzo?


@Wouterrrrrr, Wijzig voor de zekerheid het wachtwoord van Mijn KPN en jouw e-mailadres dat je gebruikt voor jouw KPN ID.


Het is niet via de pincode gedaan, dat is onderzocht. Lijkt er op dat de mailadressen verkregen zijn door een hack bij een op andere website. Daarom is het erg belangrijk om je gegevens aan te passen.

Wat denk je! KPN ID veranderd; ander email adres, pincode gereset, wachtwoord veranderd. Zelfde geintje! En mijn TV decoder sloeg daarna gelijk op hol. Moest in ene halverwege een tv programma pincode invoeren ivm kinderslot?

En de hele optie Netflix via KPN factuur betalen staat weer aan, klantenservice heeft het al verwijderd, ontvang de bevestigingsmailtjes, maar een dag later, ja hoor het staat weer aangevinkt. Echt ik wordt niet goed.

Weet niet welke accountmanager deze opdracht heeft binnengehaald om voor Netflix te gaan incasseren, maar ik zou zeggen; stop ermee!:rage:


Heb jij ooit/recent een TV ontvanger omgeruild of geretourneerd?


Ja, maar dat is 8 maanden geleden.


Ja, maar dat is 8 maanden geleden.

Noteer de serienummer(s) van de TV ontvanger(s) die je nu hebt en bel klantenservice.

Vraag welke TV ontvangers op jouw abonnement geregistreerd staan en als daar die oude nog tussen zit, laat die dan verwijderen.

Ik heb het gevoel dat jouw oude TV ontvanger opnieuw uitgeleverd is aan een andere klant en dat daarbij vergeten is die TV ontvanger te ontkoppelen van jouw abonnement.


Kijk dat is prettig meedenken. Klinkt ook logisch. En het klopt dat er inderdaad nog een oude Motorola ontvanger geregistreerd stond. Deze laten verwijderen. Pincode voor de zekerheid opnieuw gereset. Bedrag laten crediteren, want factuur was inmiddels ook ontvangen. Netflix via KPN factuur optie ook weer laten verwijderen. Hopen dat het nu opgelost is.:fingers_crossed_tone1:


Was dat een oude Motorola ontvanger?

Die zou eigenlijk niet meer opnieuw uitgeleverd mogen worden, die zouden gerecycled moeten worden.

Ik begin nu toch een beetje achterdochtig te worden en mij af te vragen wat er met dergelijke TV ontvangers gebeurt. Het lijkt er op dat dergelijke TV ontvangers niet pro-actief uit het abonnement verwijderd worden alvorens deze ter recycling afgevoerd worden. Wat nu als dergelijke TV ontvangers in verkeerde handen vallen en voor dit soort doeleinden misbruikt worden.

Wellicht een rare gedachte maar ik denk toch wel iets waar KPN eens aandacht aan zou moeten geven. @Bart_Z, misschien toch eens intern een balletje opgooien?


Hi wjb,

mij werd verteld dat deze wel degelijk hergebruikt worden. De oude Motorola kastje hebben bepaalde functionaliteiten die de nieuwe kastjes niet meer hebben. Iets met audio uitgangen ofzo. 

Correcte registratie is het onderwerp hierin. Want het is toch een beetje gek dat ik iets retourneer en dat blijkbaar niet in alle systemen wordt gecheckt en gewijzigd.


mij werd verteld dat deze wel degelijk hergebruikt worden. De oude Motorola kastje hebben bepaalde functionaliteiten die de nieuwe kastjes niet meer hebben. Iets met audio uitgangen ofzo. 

De oude Motorola's worden als het goed is niet meer hergebruikt, alleen TV ontvangers van Arris en Arcadyan.


De oude Motorola's worden niet meer uitgeleverd inderdaad. En de ontvangers worden wel degelijk uit administratie verwijderd. Hier wordt in ieder geval goed op nagekeken. Even als hoe dit zou kunnen gebeuren wordt met volle aandacht naar gekeken. 


Ik heb geprobeerd het vinkje uit te zetten om vis KPN netflix te betalen. Dat gaat dus niet. Ik heb hier helemaal niet om gevraagd!! Ik wil gewoon netflix via Netflix blijven betalen.

Hoe krijg ik dat voor elkaar??


Dat snap ik @Sjaantjuh 1967. Ik zet het dan graag voor je uit. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, naam van de contractant en laatste drie cijfers van het IBAN? Hoor ik graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik aan de slag. 


@Wouterrrrrr, bedankt voor het doorgeven. Ook voor jou heb ik melding gemaakt. 

Hoi Bart,

Vanochtend heb ik de eerste factuur van KPN ontvangen sinds dit probleem. En er wordt nu € 7,99 in rekening gebracht voor Netflix. Kun je er voor zorgen dat ik dit bedrag terug krijg en de optie Netflix uitgezet wordt, want deze staat (weer) aan?

Groeten Wouter.


@Wouterrrrrr, ik ben er mee aan de slag gegaan. Het is geregeld. 


Jullie kunnen Zijne Majesteit een brief sturen, dat KPN zijn predicaat gebruikt om zijn onderdanen te bestelen. Het predicaat is op de onjuiste plaats en moet afgenomen worden.