Skip to main content

Afgelopen zaterdag contact gehad met de helpdesk, er zou een box 12 opgestuurd worden. Ik heb hier helaas nog geen bevestiging van ontvangen. 

Graag ontvang ik een bevestiging.

 

@daanvanderheijden Ik zie dat er opnieuw contact geweest is met mijn collega's en dat je een V10 hebt ontvangen. In dit geval is het helaas niet mogelijk om een Box 12 te ontvangen. 


@Rutger_ Mij is toegezegd bij de verlenging van het contract dat de box12 beter wifi signaal zou hebben. Ook toen ik zaterdag belde is mij niet toegezegd dat deze opgestuurd zou worden. 

Ik snap niet waarom dat nu dan niet meer kan. Ik heb dat maandag aan de telefoon ook weer aangegeven dat dat toegezegd is en dat ik zeer teleurgesteld ben dat de KPN zijn beloftes dus niet waarmaakt. Wat dat betreft had ik betere ervaringen al de jaren dat ik bij Telfort klant was. En dat tegen aanzienlijk lagere kosten.


@daanvanderheijden Ik vind het jammer om te lezen dat je een Box 12 is toegezegd, daar is het al mis gegaan. Ik kan mij voorstellen dat je graag zou zien dat KPN dit oplost, alleen heb ik geen mogelijkheid om je van een Box 12 te voorzien. Dit is ook wat mijn collega's aangegeven hebben. Op dit moment heb je een Experiabox V10 ontvangen, naar mijn mening nog steeds de beste Experiabox de we aanbieden. In dit geval is het dus helaas niet mogelijk de Box 12 te ontvangen. 


@Rutger_ : kun je ook uitleggen waarom dat niet zou kunnen? De box 12 zou namelijk een groter wifi bereik hebben dan de V10. 


@Rutger_ : kun je ook uitleggen waarom dat niet zou kunnen? De box 12 zou namelijk een groter wifi bereik hebben dan de V10. 

KPN vervangt geen apparatuur die niet defect is. Ook niet als nieuwere apparatuur om wat voor reden dan ook beter zou zijn. Alleen kapotte routers of verouderde modellen (ouder dan v8) worden vervangen.

Als een router wel vervangen word, dan bepaald het distributiecentrum welke je krijgt. Dat is onder andere afhankelijk van wat ze op voorraad hebben. Een KPN medewerker die u aan de telefoon krijgt, die heeft hier helemaal geen invloed op.

Als u vindt dan het WiFi niet zo goed werkt, dan kunt u de WiFi manager doen. Mogelijk krijgt u dan 2 gratis versterkers. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Het bereik is niet groter. Het zendbereik van wifi is doorgaans tot zo'n 10 meter 100 %. Daarna neemt het exponentieel af. Bij het 5 Ghz wifi is het bereik minder, maar de verbindingssnelheid hoger.
Het enige verschil in wifi tussen de V10 en de Box 12 is dat die laatste Wifi6 heeft. Maar dat heeft alleen invloed op de snelheid. Wifi4 tot zo'n 70 Mb/s en Wifi6 tot zo'n 800 Mb/s via 5 GHz. Wifi4 via 5 GHz nog altijd tot zo'n 150 Mb/s.

Hier zijn allemaal wettelijke normen voor waar kpn écht niet onder gaat zitten.

Voor uitbreiding van het zendbereik van wifi kun je bv Accesspoints kopen. Of Mesh wifi points.

Een Accesspoint sluit je bv. bedraad 10 tot 12 meter van het modem aan in de richting waarin je meer zendbereik wilt hebben. Mesh kan draadloos maar is een stuk duurder.

In de webshop heeft kpn zowel accesspoints (experia wifi) als mesh wifi points (kpn superwifi).


@PeterG Dank je, dit is een duidelijke uitleg.