Skip to main content

Hallo!

Een medewerker KPN heeft WiFi gerepareerd mij mij in huis. Deze service was tot nu toe gratis. Aan het einde van zijn aanwezigheid zei monteur ‘omdat ik iets gerepareerd hebt dat niet van KPN is in huis, zijn de kosten nu €70.’ Hij heeft me NIET de optie gegeven de diensten dan te weigeren!!!! Iets wat ik ZEKER gedaan had als het €70 zou kosten. De kosten zijn inmiddels via automatische incasso al afgetrokken van mijn rekening. Ik dien bij deze een klacht in, omdat dit volgens mij wettelijk helemaal niet is toegestaan. Ik hoor graag even van u. Ik wil graag de €70 retour. 
 

Hallo @Viveka Dijkstra ,

 

Hallo!

 Ik dien bij deze een klacht in, 
 

 

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


Een medewerker KPN heeft WiFi gerepareerd mij mij in huis. Deze service was tot nu toe gratis.

Een monteur speciaal thuis laten komen en voor je interne netwerk (waar jezelf verantwoordelijk voor bent), reparaties laten uitvoeren, is voor zover ik weet nog nooit gratis geweest.

Het enige wat gratis is, is een werkende internetverbinding van buiten naar binnen.
En de eerste basis aansluiting -bij oplevering- met bijv. een aangesloten en werkende TV-ontvanger.

Alle problemen erna “in je eigen huis” (achter de internet aansluiting zelf) zijn voor eigen rekening.
Mogelijk dat bij slechte WiFi je via een WiFi Manager in aanmerking komt voor een gratis WiFi Access Point, wat je dan vervolgens zelf moet aansluiten. Maar daar houdt het “gratis” toch echt mee op.


Een wifiversterker is ook niet gratis.


Een medewerker KPN heeft WiFi gerepareerd mij mij in huis. Deze service was tot nu toe gratis.

Een monteur speciaal thuis laten komen en voor je interne netwerk (waar jezelf verantwoordelijk voor bent), reparaties laten uitvoeren, is voor zover ik weet nog nooit gratis geweest.

In het verleden (toen gratis Experia wifi nog bestond) kon er ook een monteur komen voor gratis wifi verbetering indien de klantenservice of de Wifi Manager dit nodig achtten. Apparatuur was dan niet kosteloos maar de voorrijkosten bestonden daarbij niet. Deze propositie is als ik het goed herinner sinds medio 2021 niet meer aan de orde.

 

Mogelijk dat bij slechte WiFi je via een WiFi Manager in aanmerking komt voor een gratis WiFi Access Point

Deze optie bestaat niet meer in de Wifi Manager voor zover ik weet.


@NHendriks

Dank voor de update van de info m.b.t. de huidige situatie.


Kijk eens op de momteursbon, daar zal wel 1 en ander vermeld staan. Daar zal ook een akkoord uwerzijds onder staan. Ter info: ik heb 3 wifiversterkers gekocht voor 299 euro en heb deze zelf moeten installeren.  Dat deed pijn, maar heb nu eens en voor altijd mijn wifiproblemen opgelost.


Hoi @Viveka Dijkstra, als er een monteur gepland wordt, dan wordt er van te voren aangekondigd of je akkoord gaat met eventuele kosten. Zit het namelijk niet in het KPN domein, dan zullen er kosten berekend worden. Lees op de site meer over een servicemonteur


Daar wil ik toch nog even op reageren. Heel vaak wordt dit niet zo verteld door de KPN medewerker.  Als er sprake is van een servicemonteur met een sms verificatie dan is het wel duidelijk.  Bij een terechte of onterechte storingsmonteur is het een te grijs gebied.