Skip to main content

Mijn noodpakket voor internet/televisie zou vandaag tussen 18.00-21.00 worden geleverd maar het is 21.00 geweest en er is niks geleverd. Als ik naar de afspraak van Reviva kijk staat deze er nog gewoon in, maar staat de koerier al 1,5 uur stil op dezelfde plek. Ik vind het ten eerste echt vervelend dat ik daardoor nog steeds geen internet/televisie kan gebruiken en dat ik voor niks de hele avond thuis heb moeten zitten! Daarnaast weet ik nu ook niet wanneer het pakket dan wel binnenkomt. Het zou fijn zijn als hier op de een of andere manier duidelijkheid in geschept wordt!

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @JFEvC, wat rot dat je zonder internet en tv zit, en dat je noodpakket daarnaast ook niet afgeleverd is. 

Heb je intussen al iets gezien of gehoord, en is de status van de zending veranderd? Ik kijk graag voor je na hoe het ervoor staat. Vul je voor mij je gegevens in je forumprofiel in, en geef je een seintje wanneer je dat hebt gedaan?


Ik heb intussen nog niks gehoord, de zending staat nog steeds hetzelfde in het systeem. Ik heb het forumprofiel ingevuld!


Dank je, @JFEvC. Als ik hier de order bekijk staat het gepland om vandaag geleverd te worden bij je. Helaas kan ik niet zien wanneer vandaag. Dus of het dan vanmorgen of vanmiddag wordt moet ik je dan het antwoord schuldig blijven. Ik kan je alleen maar vragen af te wachten. 


Maar ik ben vandaag niet op dat adres aanwezig aangezien ik daar nu niet kan werken! Ik kan zelf dus nu en niet zien wanneer het komt en ik kan de afspraak niet aanpassen naar een tijdstip vandaag. Ik kan alleen kiezen voor een afspraak vanaf vrijdag, maar dat vind ik echt te laat! Het zou fijn zijn als er iets geregeld kan worden dat ik het vandaag kan ontvangen op het adres waar ik nu aan het werken ben


Ik heb inmiddels maar zelf contact opgenomen met Reviva, zij kunnen het nu pas vrijdag leveren (4 dagen later!!!). Ik vind dit echt een slechte zaak en zou het waarderen als hier iets mee gedaan wordt, aangezien ik nu niet thuis kan werken wat in deze tijd dus niet de bedoeling kan zijn!

Udate: Ik heb zojuist ook nog contact gehad met de klantenservice van KPN en het wordt nu morgen naar een PostNL punt gestuurd!


Wat naar dat het allemaal zo door elkaar loopt, Julia. 😞 We doen ook meestal noodpakketten versturen naar een servicepunt, juist omdat dit vaak makkelijker op te halen is. Jammer dat dit niet gelijk is gebeurd. Is het pakket al aangekomen op het servicepunt (je krijgt een sms)?


Ik kan het pakket op gaan halen bij het PostNL punt, deze optie was eerder niet gegeven waarschijnlijk omdat ik op nieuwbouw woon en het adres nog niet overal te vinden is waardoor er ook geen PostNL punt in de buurt gezocht kon worden!


Inmiddels heb ik het pakket geïnstalleerd en heb ik gelukkig wifi en televisie. Maar ik krijg nu een mailtje dat de startdatum van mijn abonnement weer is verzet, naar 11 december. Ik vraag me af waarom de vaste verbinding nog steeds niet aangesloten kan worden? 


Oei, ik was in de veronderstelling dat ik hier al op gereageerd had. Excuses, @JFEvC! Wij wachten nog op terugkoppeling van KPN NetwerkNL. Zij zijn verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van de aansluiting. Ze moeten dan ook bij ons aangeven als alles voltooid is en klaar voor verdere installatie. Pas daarna kunnen wij het signaal activeren. Prognose is dus op dit moment dat we dit op de 11e kunnen gaan doen.  


@Erik_ Ik krijg zojuist een e-mail van KPN dat de startdatum van het abonnement weer is verzet, nu naar 25 december! Wat gaat hier mis? Ik zou graag een verklaring willen hiervoor, aangezien mijn buurman via Ziggo wel gewoon aangesloten kan worden. Daarnaast heb ik al 2x zelf moeten regelen dat het datategoed van de mobiele Wifi opgewaard moet worden, het is niet fijn als ik hier constant zelf achteraan moet. Het tegoed gaat snel op omdat ik thuis werk en we voornamelijk tv kijken via wifi omdat de digitenne ook niet stabiel is! Ik begin nu wel lichtelijk geïrriteert te worden niet alleen omdat we nog steeds geen vaste aansluinting hebben maar ook omdat ik zelf overal achteraan moet en er niemand duidelijkheid kan geven over wanneer het allemaal eindelijk geregeld kan worden.


Ziggo is een geheel andere aansluiting, en kabelsoort, dan KPN. Dus dat kan je niet met elkaar vergelijken in dit geval. Maar ik kan me voorstellen dat je graag meer wilt weten.  Er gaat hier niet per definitie iets mis, het is alleen dat we vanuit KPN Netwerk NL nog geen afmelding hebben dat jouw aansluiting klaar is. En zonder dat kunnen wij niet gaan leveren. Waarom KPN NetwerkNL het nog niet afgemeld heeft kan ik niet inzien. De datum die wij doorgeven aan je is een prognose. Als KPN NetwerkNL het eerder bij ons afmeld, dan kunnen we ook eerder beginnen met leveren. Het kan ook nog later worden.

Hoe ziet jouw glasvezel aansluitpunt eruit? Dit zit over het algemeen in je meterkast. Als die al volledig is afgewerkt zal het minder tijd gaan kosten dan als KPN NetwerkNL daar nog actief dingen moet gaan doen.

 

Wat betreft het noodpakket, die kunnen we helaas niet automatisch opwaarderen. Wel is ons telefoonsysteem hierop ingericht. Dus het zou, als je belt, voldoende moeten zijn om iets in te spreken als ‘opwaarderen noodpakket’ om te zorgen dat er nieuw datategoed bij opgezet wordt. 


@Erik_ Ik kan begrijpen dat die aansluiting anders is naar het gaat er mij meer omdat dat het daar wel werkt en hier niet! Ik wacht nu al bijna 2 maanden op die aansluiting, en het feit dat er al geen duidelijkheid is over waarom KPN NetwerkNL nog niet afgemeld heeft zegt mij dat er toch ergens iets fout gaat aangezien de woningen dus al bijna 2 maanden geleden zijn opgeleverd! Ik heb een FTU kastje in mijn meterkast, dit heb ik ook al vaker doorgegeven bij KPN, aangezien het daardoor al minder werk zou kosten met de aansluiting! 


Oplevering van de woningen staat los van oplevering van de fysieke glasvezelaansluiting. Vaak is het zo dat KPN NetwerkNL dingen in bulk afmeld. Dus dat ze een heel blok aan woningen eerst afronden en daarna het blok in z'n geheel bij ons afmelden. Wellicht is er zoiets aan de hand, dat jouw huis dan al klaar is, maar elders in de straat nog niet en dat ze daar op wachten.

Omdat KPN NetwerkNL een apart bedrijf is van KPN de dienstenprovider kunnen wij daarin ook beperkt dingen inzien. De back office levering heeft natuurlijk contact met hen voor navraag en dergelijke. Maar het blijven wel twee bedrijven met elk eigen werkwijzen en processen. Wij kunnen, hoe graag we ook willen, dan niet altijd iets doen. Soms moeten we ook gewoon afwachten en kunnen we alleen maar met regelmaat bij hen navragen of de afmelding er al is. Dat is dan ook wat de back office doet. En gebaseerd daarop krijg je dan weer bericht van ons. Ik zie hier een notitie dat je er op de 4e ook nog contact met je is geweest om je verder te informeren over het proces an sich.

 

Daarnaast zie ik dat je ook nog weer contact hebt gehad over het opwaarderen van het noodpakket tegoed. Is dat inmiddels al bijgeschreven? Zo niet, wil je dan eens het 097 nummer van de noodpakket simkaart in je forumprofiel zetten? Mag in het veld persoonlijke opmerking. Dan kijk ik daar even verder naar.


@Erik_  Inmiddels heeft iedereen binnen het blok waar ik woon al een aantal weken de sleutel. Er wordt nog wel gebouwd in de rest van de buurt, maar ik hoop niet dat we moeten wachten tot het daar ook klaar is, want daar zullen ze nog wel even bezig zijn! Een andere medewerker had het ook over dat contact van 4 december, maar er is niemand die mij heeft gecontacteerd ik ben elke keer zelf degene geweest die contact opnam. 

Het is inmiddels gelukt met het bijschrijven van het tegoed voor de mobiele wifi, helaas kan het elke keer maar met 50gb waardoor ik het al 3x heb moeten laten opwaarderen. De laatste keer opwaarderen verliep nogal stroef, heb hiervoor 4x contact op moeten nemen en 1,5e dag zonder wifi gezeten!


Ah, dank je voor die verduidelijking. Ik zie hier namelijk alleen maar die melding en niet echt iets over hoe er dan contact is geweest. Je hebt wel met de back office collega's gesproken of in ieder geval informatie gekregen op de 4e? Of dat helemaal niet? Want dan kan ik daar in ieder geval feedback op indienen. 

 

Ik begrijp ook wat je zegt rondom het tegoed bijschrijven. We kunnen helaas niet meerdere van die bundels in een keer toevoegen 😞 Ik hoop dat het de volgende keer opwaarderen wel makkelijker verloopt. Mocht het dan weer moeilijk gaan, vul dan alsnog je forumprofiel aan met de gegevens. Let wel: ik ben na vandaag pas zaterdag weer aanwezig dus kan niet eerder weer reageren.


@Erik_ Ik heb op de 4e niemand gesproken en ook geen informatie gekregen. 


Duidelijk, dank je. Sorry dat dit niet gebeurd is 😞 Ik heb daar nu in ieder geval feedback op ingediend dat er ook daadwerkelijk contact moet zijn als men dergelijke notities maakt. 

Verder kunnen we op dit moment helaas niets anders dan afwachten.


@Erik_ ze zijn vrijdag onaangekondigd voor de aansluiting gekomen, de monteur zei toen dat ik direct kon gaan installeren maar hij geeft nu nog een storing die eigenlijk al verholpen zou zijn maar mijn internet werk alsnog niet! 

 


@Erik_ Ik heb gisteren nog met iemand van KPN gechat, en ze gaf aan dat de 25e de wijkcentrale wordt aangesloten wordt en er dan pas internet over lijn komt dus het is nog even afwachten. Ik hoop wel echt dat het dit zo is en het niet tegen die tijd weer wordt verzet!


Het gaat met de communicatie dus nog niet optimaal. Maar in huis is nu alles in orde qua aansluiting begrijp ik. Dat is mooi, want dan is nu de beurt aan ons om te zorgen dat je abonnement actief raakt. De datum staat nog steeds voor de 25e. Het lijkt er dan ook inderdaad op dat we dan in de centrale nog iets moeten doen. Ik hou het hier verder ook even in de gaten om te zien of de datum nog verandert. Idealiter naar voren, maar het zou ook kunnen dat het nog iets naar achteren verschuift gezien de 25e eerste kerstdag is. 


Het is inmiddels een paar dagen na kerst, en voor zover ik kan zien is alles ook met kerst actief geworden en werkend, klopt dat?