Skip to main content

Hallo, 

 

Ik heb een klacht. ik weet niet waar ik die kwijt kan en inderdaad per telefoon is het een drama. Na veel zoeken het forum gevonden. gelukkig

Wat mijn probleem is:

Ik heb een stel jongemannen over de vloer gehad van het bedrijf Van Gelder. Ze droegen KPN jasjes en kwamen de glasvezel aansluiting aanleggen. Ik heb ze gevraagd waarom het in de hal moest aangezien de kastjes meestal in de woonkamer zitten, maar het kwam er op neer dat zij het beter wisten. De strekking van het verhaal dat mij verteld werd is dat de levering voor mij gratis was en dat ik niet moest zeuren over plaatsing, zeker niet op vrijdag. Aangezien glasvezel niet in mijn kennispakket voorkwam, heb ik maar aangenomen dat de heren het beter wisten.

De installatiemonteur kwam en ik liet zien waar het kastje zich bevond. Tot grote verbazing van de installatiemonteur, want het kastje moet stroom hebben en ik heb in mijn hele hal nergens stroom… Ik moest nog een keer de mannen van van Gelder over de vloer, want deze installatiemonteur kon met dit kastje niets worden. Hij heeft met kunst en vliegwerk toch de boel aan de praat gekregen, daarvoor mijn hartelijke dank, maar de kabels lagen overal waar men ze niet wil hebben.

de volgende dag had ik al een nieuwe afspraak met van Gelder, via Van Gelder en de installatiemonteur. Deze keer kwam er iemand die wel wist wat hij deed, maar die tevens grote ogen opzette bij het aanschouwen van de plaatsing van het kastje in de hal.  Ik noem hem de herstel meneer.

Beide mannen hadden zoiets nog nooit eerder gezien, zeiden ze. Ik voel me rot, mijn muur in de hal is kapot. Mijn kruipruimte bevatte stenen die uit de muur zijn getrokken en op mijn bestrating voor huis, was het na de eerste plaatsing een puinhoop. De herstel meneer is behoorlijk lang bezig geweest en heeft alles netjes achter gelaten en de bestrating er weer keurig in gelegd. Dat neemt niet weg dat hij de muur in mijn hal niet kon repareren. Deze schade wil ik wel graag melden bij KPN. De installatie monteur is een paar dagen later terug gekomen en heeft alles netjes aangesloten en mij voorzien van de juiste materialen, waar ik netjes voor heb betaald. Ook hij kan de schade aan mijn muur niet repareren. 

De mannen van de eerste plaatsing zijn nog steeds actief in mijn woonplaats. Ik hoop dat ik de enige ben waar ze een dergelijke fout hebben gemaakt, anders komt KPN nog voor een duur grapje te staan. 

De installatie monteur en de herstel meneer krijgen mijn grote dank en respect. 

 

Waar kan ik schade melden die door het eerste stel mannen bij mij in huis is aangericht?

Ik heb al geprobeerd te bellen, dat werkt niet. 

Ik probeer het nu via dit forum uit te zoeken, alvast bedankt voor uw hulp.

 

 

Hallo @Mariliou

Voor de problemen rond de aanleg van de glasvezelaansluiting moet je contact opnemen met KPN NetwerkNL (de netwerkbeheerder) via KPN NetwerkNL - Service en Contact

Hier ben je op het forum van de provider KPN, die alleen zorgt voor de 'internetdienst’ over de aansluiting. Ondanks dat ze beide de naam KPN voeren, zijn het volledig gescheiden partijen.


En ik zou de schade ook melden bij die onderaannemer, lijkt mij niet dat die monteurs(prutsers) daar niet even op aangesproken moeten worden zodat ze het verder wel iets beter gaan doen.