Skip to main content

Zodra ik mijn 1ste super wifi punt aansluit gaat het goed maar zodra de 2de erbij komt word heel mijn wifi ineens verbroken wat is hier van de oorzaak?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @Johnhaasnoot , ik neem aan dat je de 2e ook eerst bekabeld aansluit rechtstreeks op je modem. Daar de 2 wifipunten even moeten communiceren met elkaar kan je inderdaad even de wifi kwijt zijn, dat kan tot een kwartier duren. Als de lampjes op beide wifipunten weer stabiel groen blijven branden moet je weer wifi kunnen hebben.

 


Hi @Johnhaasnoot, ik zie dat @JanD je al op weg heeft geholpen en hoop dat het inmiddels gelukt is om het 2e SuperWifi punt ook goed aan de praat te krijgen! :blush:


Nou helaas werkt dit niet en gooit die nog steeds het lampje van de wireless eruit op de experia box


Hallo @Johnhaasnoot , ik weet niet wat voor modem je hebt, maar de wifi hoort op het modem uit te gaan zodat alléén de wifipunten het overnemen.

 


...ik weet niet wat voor modem je hebt, maar de wifi hoort op het modem uit te gaan zodat alléén de wifipunten het overnemen.

Niet op de V10a en vanaf één van komende firmware updates van de V12 ook niet op de V12.


V10 heb ik en de wifi punten branden dan wel groen, maar ik heb geen wifi verbinding op telefoon en laptop 

 


En als er één "super"WiFi aangesloten is dan heb je dus wel een wifi verbinding op telefoon en laptop terwijl ook dan de wifi van de V10 uit staat?


...ik weet niet wat voor modem je hebt, maar de wifi hoort op het modem uit te gaan zodat alléén de wifipunten het overnemen.

Niet op de V10a en vanaf één van komende firmware updates van de V12 ook niet op de V12.

Daarover gesproken... is er een topic waarin de updates van de KPN Box besproken worden? Want mogelijk heb ik een nieuwe firmware gekregen gisteren nacht…

Nou ja... niet ik maar de KPN Box 😉


Daarover gesproken... is er een topic waarin de updates van de KPN Box besproken worden? Want mogelijk heb ik een nieuwe firmware gekregen gisteren nacht…

Welke versie staat er dan nu op jouw V12?


Hier ook een update (sinds gisteren zo te zien), ik stond op versie SGEJ10000310

Software Version SGEJ10000312
Bootloader 0.94.0-sec
GUI Version 4.124.1
System Up Time 1d 12h00m43s

Nou ik heb net met kpn gesproken en morgen komt er een monteur voor de verbinding, want daar schijnt het aan te liggen dus wacht het af.


Daarover gesproken... is er een topic waarin de updates van de KPN Box besproken worden? Want mogelijk heb ik een nieuwe firmware gekregen gisteren nacht…

Welke versie staat er dan nu op jouw V12?

Ik heb net als @RBxx nu ook die 312 versie.


Zodra ik mijn 1ste super wifi punt aansluit gaat het goed maar zodra de 2de erbij komt word heel mijn wifi ineens verbroken wat is hier van de oorzaak?

 

Als je dan bij je wifi kijkt, zijn er dan 1 of 2 apparaten bijgekomen die een ssid hebben dat begint met WE2?

Zou kunnen dat de Superwifi’s weigeren om automatisch de wifigegevens van de v10 over te nemen, maar de wifi op de v10 wel uit gaat. Dan zit je dus zonder.

Kun je met een mobiel of tablet bekabeld inloggen op de thuisapp? Dus bekabeld aan de v10, en de superwifi’s er ook aan. Dan kom je er namelijk wel in en voer je zelf de ssid en ww in.

En anders via laptop, pc. Even kijken welk ip adres de superwifi heeft gekregen. Daarmee in je browser inloggen op de superwifi’s en ssid aanpassen. 

 


Nou ik heb net met kpn gesproken en morgen komt er een monteur voor de verbinding, want daar schijnt het aan te liggen dus wacht het af.

Hoe is het gegaan met de monteur @Johnhaasnoot? Alles nu helemaal in orde?


Ja alles vol bereik maar vond alleen wifi vanavond traag op de laptop, maar in iedergeval wel een goede verbinding naar de router. Dus ben benieuwd of de laptop zo traag blijft of nog veranderd. En de wifi punten zijn eindelijk goed aangesloten. Dus wacht het de komende tijd ff af


Dat klinkt goed, op de snelheid op de laptop na!

Heb je meegekregen wat de monteur anders heeft gedaan, waardoor het aansluiten van de SuperWifi punten wel goed ging?


Ja had met de aansluiting van de kabel uit de grond te maken waardoor er geen goed signaal naar de modem kwam en hij te zwak was om het goed te installeren. Bekabeld op de laptop geeft een heel duidelijk verschil in meeting van de speedtest. 

 

 


Ah ok, dus wel echt overduidelijk een probleem van buitenaf, dat je zelf niet op had kunnen lossen!

Wifi zal doorgaans een lagere snelheid doorgeven dan een bekabelde verbinding, dus dat je een verschil bemerkt is niet zo gek. Als alle andere apparaten die via de wifi verbonden zijn echter wél snel internet binnen krijgen, kan het ook zijn dat er met deze specifieke laptop iets niet helemaal goed gaat. Heb je de mogelijkheid om de snelheid te controleren via een ander apparaat?


Nou op mijn telefoon geeft die ook gewoon duidelijk een derde minder aan dan via de laptop. Heb wel apparatuur wat via de wifi werkt zoals een deurbel en keukenapparatuur, maar geen idee hoe ik daar snelheid van kan testen 

 


Merk je überhaupt problemen met je verbinding op de apparaten die via wifi aan zijn gesloten? Of valt je alleen op dat de snelheid lager is dan via de kabel? 

Je zou onze WifiManager kunnen doorlopen, om te zien of de wifi nog te optimaliseren is :blush: