Skip to main content

Die melding “U kunt beter niet naar deze website gaan” krijg ik bij alle links die ik heb verkort. Wel ergerlijk. Kan je zoiets uitzetten bij KPN?

 

Die melding “U kunt beter niet naar deze website gaan” krijg ik bij alle links die ik heb verkort. Wel ergerlijk. Kan je zoiets uitzetten bij KPN?

Heb je ook een voorbeeld link die je verkort hebt, waarbij het probleem speelt?

Bij enkele URL shorters kan het voor komen dat je een melding krijgt, een tijd geleden kreeg ik bijvoorbeeld een waarschuwing bij TinyURL maar kwam de melding vanuit de browser (Chrome) en leek het erop dat Google blijkbaar nogal wat onveilige links had gedetecteerd bij TinyURL waardoor niet de internet provider maar Chrome een waarschuwing presenteerde.

Wat mogelijk ook kan is dat dit gebeurt vanuit een eventuele anti-virus/internet-security pakket. Mocht je de mogelijkheid hebben een voorbeeld link (bijvoorbeeld naar de website/forum van KPN te genereren) en deze hier te plaatsen dan kunnen we misschien eens kijken of het vaker voor komt en kijken waar de oorzaak zou kunnen liggen.


Cliteur, Paul, “Pope Benedict XVI and the Apostles’s Creed”: https://ap.lc/kZ7MY

Bij deze link krijg ik die foutmelding: U kunt beter deze site niet bezoeken.

 

Maar het is al heel nuttig wat je me aan de hand hebt gedaan. Ik kan hiermee al aan de slag.


Cliteur, Paul, “Pope Benedict XVI and the Apostles’s Creed”: https://ap.lc/kZ7MY

Bij deze link krijg ik die foutmelding: U kunt beter deze site niet bezoeken.

 

Toch even bezocht om te kijken of er een foutmelding kwam, maar helemaal niets. Na een klik hierop, komt men terecht bij LinkedIn.

Ik vrees dat dit te wijten is aan bepaalde beveiligingsinstellingen van bijvoorbeeld uw antivirus of internet-security pakket. Chrome noch Fireflox blokkeren deze.

 

 

KPN blokkeert deze sowieso niet, dit mag zelfs niet tenzij hiervoor een gegronde reden is. Dit kan bijvoorbeeld een juridische uitspraak zijn of zijn op basis van veiligheid. Geen van beide is hierbij echter het geval.