Skip to main content

Bijzonder… 

bij omschakeling van Telfort naar KPN werd alles (TV en WiFi) trager.

De “gids” op de tv deed er veel langer over dan eerst. Ook het zappen duurde langer. Geluid kraakte regelmatig en soms flikkerend beeld. 

Maar het belangrijkste, mijn WiFi zakte enorm in snelheid door mijn hele appartement heen. 50/50 (staat op de factuur) haalde ik sowieso niet maar het was te doen.

Na de omschakeling heb ik alleen nog goed bereik (Down 46 / Up 68) in de huiskamer. In de rest van het appartement vrijwel niks meer. 2,35/3,90 of 10,3/8,2 of soms alleen down maar geen upload...

Via de app alles door jullie laten controleren en aanpassen, gevolg: 
alle instellingen weg op de tv en op de Experia V8. Jullie advies was om maar voor 149 euro WiFi-versterkers aan te schaffen, terwijl ik vanaf 2016 goed bereik (zonder versterker!) heb gehad in mijn appartement van net 55m2.

De truc met de app meerdere malen uitgevoerd maar geeft geen verbetering!

Dus graag een oplossing!

 

Hoi @Sjoerd K, welkom hier. 

Slechte WiFi dus. Dat is wel balen, maar heeft niets met het samengaan met KPN te maken. Technisch is er namelijk niets veranderd. Je geeft aan al de truc met de app gedaan te hebben? Bedoel je daarmee de WiFi manager? En heb je de tips voor Trage WiFi ook doorlopen?


Dag Bart,
Inderdaad alles geprobeerd met de WifiManager en alle tips doorgelopen. Diverse malen zelfs. Uitslagen van die metingen verschilden enorm, de laatste met gebruik van de manager 1MB down en 0MB up… Ook is de menustructuur van TV kijken veel langzamer.
Blijft raar dat ik vanaf oktober 2015 een goed wifisignaal heb gehad en ineens niet meer.

Ben nu in strijd via Messenger met jullie KPN over de oplossing, zij zeggen WiFi is gratis dus heb ik niks in te brengen. Heb gratis (zogenaamd) 2 Experia WiFi’s gekregen. Dat werkt met bekabeling en ik moet forse kosten maken voor die aanleg.
Wat raar, er staat nu op de site (internet thuis) 
Gratis wifimodem Voel je vrij. Met draadloos internet in en rondom je huis. Ons modem maakt het mogelijk.

Vreemd is dat in okt 2015 door Telfort niet over gratis is gesproken, ik had keuze uit bekabeld of WiFi. Ook over reikwijdte van het signaal vanaf het modem staat in de toenmalige Telfort-gebruiksaanwijzing niets, een foto daarvan kan ik je nog sturen.

Ik voel me dus afgescheept…
 


Je hebt de Experia Wifi's al gekregen? Dan wil ik je toch aanraden om deze aan te sluiten. Een bij het modem en een elders. Wel via de kabel inderdaad. Dit hoeft naar mijn idee niet veel te kosten. De experia WiFi's nemen dan het WiFi gedeelte van het modem over. 

WiFi blijft lastig. WiFi is namelijk een draadloos signaal dat door de lucht gaat en wat beïnvloed kan worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben, daardoor moeilijk te garanderen. En ja, je betaalt voor internet, WiFi is een manier om een apparaat te verbinden, net als een kabel dat ook is. 


Bart,

Het punt blijft staan dat ik meer dan 4 jaar goed WiFi heb gehad. En dat het ook raar is dat ik 50/50Mb bij Telfort had en bij KPN beduidend minder en ook ineens een snelheidsvas50/50 korting op de KPN-factuur zie. 
En wat heb ik nu eigenlijk? 50/50 wat bij jullie niet meer bestaat of 50/5 en als dat zo is heb ik dus gelijk en is het niet een administratieve wijziging zoals een van je collega’s in Messenger mij vertelde. Maar ja, die zei ook dat WiFi gratis is en geen onderdeel van het abonnement is. Wat nergens staat op jullie site en stond bij Telfort.
En er staat ook nergens dat het WiFi signaal niet gegarandeerd wordt door externe factoren.
Dit is wat er staat: Met KPN Wifi heb je gewoon goede wifi die je thuis gewend bent.
en vervolgens het het verhaal over de super WiFi.

Ik zou zeggen Bart, leg eens het volgende aan je superieuren voor, hoe KPN klanten zou kunnen behandelen: “Humberto onderneemt” met Pieter Zwart van Cool Blue over klantbeleving.
 

Tja, het beroemde verhaal: David tegen Goliath.
Alleen delft David (48 jaar werkervaring waarvan de laatste 12 jaar als ondernemer) hier waarschijnlijk het onderspit.

 

 

 


Ik ben nog eens verder gaan zoeken. Er lijkt toch iets mis, vermoedelijk het modem. Hiervoor heb ik een nieuwe gestuurd. Verdere informatie hierover heb ik je privé gestuurd. 

At betreft de 50/50, daar betaal je een euro voor. Dit is meegekomen vanuit Telfort. Zo heb je dezelfde upload als download. Anders zou het 50/5 worden.  

 

 


Bart,

Dank voor je hulp,

Ik neem aan dat ik de 2 Experia WiFi’s terug moet sturen. Of bedoel je de V8 modem?

Fijne zondag nog (als dat nog lukt)


Alleen de V8. Kun je de Experia WiFi's nog gebruiken naast het modem. 


Bart

Prima oplossing door de vervanging van de V8 door de V10A, veel meer bereik met de WiFi!

Het was van mijn kant misschien wat doordrammen, maar ik was er van overtuigd dat het modem niet deed wat hij moest doen.

Dank voor je hulp!


Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het nu goed werkt. Mochten we nog weer iets voor je kunnen betekenen, horen we graag weer van je.