Skip to main content

Beste

Ik ben vrijwilliger

Vanmiddag had ik een mevrouw van 89 jaar aan de telefoon.

Zij was overvallen.

Dieven hebben ook foto gemaakt van KPN modem. Aan de achterkant

Dit is een jaar geleden gebeurd

Kunnen zij hier iets mee!! 

Was nogal pittige overval

Kluis mee

Pas . Toen bij meerde automaten gepind

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Rosalie l 

 

Vreselijk om te horen wat er gebeurd is met die mevrouw.

Met die gegevens op de achterkant van het modem kunnen ze verbinding maken met de WiFi als de WiFi naam (SSID) of het WiFi paswoord nooit zijn gewijzigd.
En als ze verbinding met WiFi hebben zouden ze ook in kunnen loggen op het modem zelf als het wachtwoord daarvan nooit ingesteld of gewijzigd is.

Ook al is het een jaar geleden dan lijkt mij nog steeds van belang om dat alsnog te wijzigen indien dat nooit gebeurd is.

Zie hier hoe je de WiFi gegevens via de website kan wijzigen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

 


Dieven hebben ook foto gemaakt van KPN modem. Aan de achterkant

Wat een uitermate rare actie van die lui.

Wat je vergeet te melden, @GeSp , is dat ze wel binnen een straal van 30 meter van het modem moeten zijn om überhaupt van de wifi gebruik te kunnen maken.

Verder kunnen ze ook niet in het modem als dat met een wachtwoord (v.d. instellingen) is beveiligd. Als dat nog nooit gebeurd is is ie niet beveiligd. Maar ook dan kan er alleen op ingelogd via wifi tot 30 meter van het modem.

Wifi beveiliging en wachtwoord modem na een jaar. Lijkt me wat laat.


Dat klopt @PeterG ik vind het ook een rare actie.

Ze moeten i.d.d. wel vlak bij de woning staan om verbinding te maken, anders was het een zinloze actie om die gegevens te fotograferen.


Beste

Dus m.a.w. 

Je kan iemand niet hacken als je de gegevens van het kastje hebt

Is wel een vrouw van 89 

Dus ik denk niet dat zij het wachtwoord heeft gewijzigd. 

Groetjes Rosalie


Die overvaller ... was dat niet de buurman? Want die is zo ongeveer de enige die er eventueel wat aan zou kunnen hebben...


Beste

Dus m.a.w. 

Je kan iemand niet hacken als je de gegevens van het kastje hebt

Is wel een vrouw van 89 

Dus ik denk niet dat zij het wachtwoord heeft gewijzigd. 

Groetjes Rosalie

 

Haar internet verbinding is via WiFi ook te gebruiken om vanaf haar ip-adres (ongeoorloofde) dingen te doen zodat ze (overvallers) zelf anoniem blijven.

Als ze een PC of laptop heeft zijn die wel makkelijker te hacken via haar eigen WiFi verbinding maar heeft ze die wel?

Als ze WiFi nooit gebruikt kan ze het ook uitzetten, er zit een WiFi knop op de Experiabox, als je die 10 à15 seconden ingedrukt houdt gaat de WiFi uit.

Anders zou ik haar toch aanraden om die gegevens te (laten) wijzigigen, better safe than sorry.


Beste

Dus m.a.w. 

Je kan iemand niet hacken als je de gegevens van het kastje hebt

Is wel een vrouw van 89 

Dus ik denk niet dat zij het wachtwoord heeft gewijzigd. 

Groetjes Rosalie

 

Haar internet verbinding is via WiFi ook te gebruiken om vanaf haar ip-adres (ongeoorloofde) dingen te doen zodat ze (overvallers) zelf anoniem blijven.

Als ze een PC of laptop heeft zijn die wel makkelijker te hacken via haar eigen WiFi verbinding maar heeft ze die wel?

Als ze WiFi nooit gebruikt kan ze het ook uitzetten, er zit een WiFi knop op de Experiabox, als je die 10 à15 seconden ingedrukt houdt gaat de WiFi uit.

Anders zou ik haar toch aanraden om die gegevens te (laten) wijzigigen, better safe than sorry.

Dank je ja ze heeft dus een ipad

Dus eigenlijk kpn bellen en om een nieuw modem vragen

Dat is hier dan de oplossing. Vreemd dat de politie gezegd heeft dat het geen kwaad kan

Dank je wel voor je advies


Modem omruilen om die reden is niet nodig omdat je veel eenvoudiger zelf de WiFi gegevens kan aanpassen via de link uit mijn 1ste post of via inloggen op het modem zelf.

Zie hier hoe je de WiFi gegevens via de website kan wijzigen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

 

Maar als ze dat toch veiliger vindt kan ze altijd proberen om haar modem omgeruild te krijgen via de klantenservice op 0800-0402 (gratis nummer).

 

Ze zal in beide gevallen haar iPad opnieuw moeten aanmelden op de WiFi.

En i.d.d. vreemd dat de politie dat gezegd heeft, die zouden beter moeten weten.


Haar internet verbinding is via WiFi ook te gebruiken om vanaf haar ip-adres (ongeoorloofde) dingen te doen zodat ze (overvallers) zelf anoniem blijven.

Dat kan. Maar dan moeten ze dus wel bij haar in de tuin gaan zitten. Niet reëel lijkt me. Dus ik kan goed begrijpen dat de politie gezegd heeft dat het geen kwaad kon.


Ja precies, het kan.

Daarom kan je dat maar beter voor zijn en die mogelijkheid niet open laten staan, hoe klein de kans ook is.

Je kan nooit weten waarom ze die foto hebben gemaakt, gewoon dommigheid omdat ze dachten er van afstand wat mee te kunnen doen of toch om er misbruik van te maken, ze kunnen net zo goed aan de overkant wonen.


Ja precies, het kan.

Daarom kan je dat maar beter voor zijn en die mogelijkheid niet open laten staan, hoe klein de kans ook is.

Je kan nooit weten waarom ze die foto hebben gemaakt, gewoon dommigheid omdat ze dachten er van afstand wat mee te kunnen doen of toch om er misbruik van te maken, ze kunnen net zo goed aan de overkant wonen.

Beste GeSp

Inderdaad ze kunnen zomaar aan de overkant wonen!!

Kan een optie zijn

Mevrouw is overvallen nadat ze uit het ziekenhuis kwam. Bedankt voor de tips ik ga voor die mevrouw regelen dat zij een nieuw modem krijgt.!! En een betrouwbaar iemand voor haar installeert. 

Vriendelijk bedankt

Groetjes Rosalie


Die overvaller ... was dat niet de buurman? Want die is zo ongeveer de enige die er eventueel wat aan zou kunnen hebben...

Dat zou je je inderdaad kunnen afvragen

Het arme mens kwam net uit het ziekenhuis

Ik ga kpn bellen voor een nieuw modem

Bedankt

Groetjes

Rosalie


Hallo @Rosalie l 

 

Vreselijk om te horen wat er gebeurd is met die mevrouw.

Met die gegevens op de achterkant van het modem kunnen ze verbinding maken met de WiFi als de WiFi naam (SSID) of het WiFi paswoord nooit zijn gewijzigd.
En als ze verbinding met WiFi hebben zouden ze ook in kunnen loggen op het modem zelf als het wachtwoord daarvan nooit ingesteld of gewijzigd is.

Ook al is het een jaar geleden dan lijkt mij nog steeds van belang om dat alsnog te wijzigen indien dat nooit gebeurd is.

Zie hier hoe je de WiFi gegevens via de website kan wijzigen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

 

Dieven hebben ook foto gemaakt van KPN modem. Aan de achterkant

Wat een uitermate rare actie van die lui.

Wat je vergeet te melden, @GeSp , is dat ze wel binnen een straal van 30 meter van het modem moeten zijn om überhaupt van de wifi gebruik te kunnen maken.

Verder kunnen ze ook niet in het modem als dat met een wachtwoord (v.d. instellingen) is beveiligd. Als dat nog nooit gebeurd is is ie niet beveiligd. Maar ook dan kan er alleen op ingelogd via wifi tot 30 meter van het modem.

Wifi beveiliging en wachtwoord modem na een jaar. Lijkt me wat laat.

:point_up_tone1:


Best GeSp en Peter

Bedankt voor jullie reacties 

Ik heb contact met KPN gehad

En samen met hun zijn de instellingen kastje gewijzigd

Dus het probleem is opgelost. 

Groetjes Rosalie