Skip to main content

Beste allen,

alhoewel dit al een oudere thread is kwam ik deze wel tegen in mijn zoektocht naar de problematiek die ik ondervind en waar ik al enige keren kontakt over heb gehad met de helpdesk maar waar ik nu misschien een oorzaak kan vinden.

hier zeer content met de Sneller Internet Buitengebied oplossing echter ook zo af en toe problemen met de verbinding, soms helpt herstart 4g modem, soms herstart experiabox v10a maar het lijkt idd gerelateerd te zijn aan het opladen van een ipad waardoor deze backups gaat starten (uploads).

Zou dit inmiddels met de v10a ook goed moeten werken of is hiervoor toch de v10 benodigd ?

 

Groeten,

Oebele

Hoi @OebeleD . Welkom op het forum.

Wat zijn die problemen precies? Stopt alles? Of wordt het heel traag?


Hallo Erwin,

een audiostream die op een dabman draait die blijft doorgaan, echter ik heb het idee dat met name DNS dan heeel erg traag wordt en daardoor systemen (laptop, pc, smartphone etc) te laten denken dat internet het niet meer doet.

daardoor werkt het niet meer, dus of heeeeeeeeeeeeeel traag of echt stoppen dat is de vraag voor mij. het timed in ieder geval uit.

 

helpt deze omschrijving ?

Groeten,

oebele


Misschien moeten we hier volgende week even over bellen, @OebeleD . Laat je mij even weten wanneer het schikt?

(ik werk meestal van 10:00 tot 15:00)


Leuk je even gesproken te hebben, @OebeleD .  Ik heb de afdeling logistiek gevraagd om jouw v10a om te ruilen voor een v10.

Mocht je vrijdagmiddag nog niks gehoord hebben, laat het weten!


Beste,

V10 modem is binnengekomen en aangesloten.

sagem 4g modem herstart maar het lijkt alsof ie deze verbinding nog niet meeneemt, ik blijf de adsl snelheid houden ipv de gecombineerde snelheid.

moet het 4g modem nog in een specifieke LAN poort op de experiabox v10 ? (heb em nu in poort 1)

 

Groeten,

Oebele


 

moet het 4g modem nog in een specifieke LAN poort op de experiabox v10 ? (heb em nu in poort 1)

 

 

Nee,dat maakt niet uit.


 

moet het 4g modem nog in een specifieke LAN poort op de experiabox v10 ? (heb em nu in poort 1)

 

 

Nee,dat maakt niet uit.

Factory reset sagembox deed het em nog even  (had em wel van de stroom gehad en gereset maar hielp niet, terug naar factory settings en daar ging ie mee :-)

 


Wat ik nu nog wel heb na vervanging van het v10a modem door een v10 modem dat ik nog geen telefoon verbinding heb.

bij opstarten experiabox rinkelen de thuis telefoons wel even maar ik zie geen geregistreerd telefoon nummer bij de voip.

is dit iets wat nog aan kpn zijde moet worden gedaan ?

ik zie in de gui niets waar ik zelf telefoonnummers zou kunnen registreren….


@OebeleD : We hebben elkaar nog even gesproken. Je vermoeden klopt: De sip gegevens waren nog niet goed in het modem geladen. Gelukkig heb ik daar knopjes voor ;-)

De verbinding lijkt nu stabiel en je telefonie werkt. Mocht het onverhoopt toch weer misgaan, weet je mij te vinden.

 


Ter info nog even voor de forum lezers: alles perfect opgelost; ik kan nu zonder problemen uploaden en ondertussen teams sessies houden

 

de 10 heeft enkele beperkingen tov 10a (bv aantal vast te zetten dhcp adressen; de gecombineerde snelheid van adsl met 4g lijkt iets langzamer) maar de stabiliteit tot nu toe veel beter en dan is de keuze hier snel gemaakt

@Erwin_  dank voor alle support !