Skip to main content
Vraag

Bij verlengen krijg ik 7,50 euro korting, bij een nieuw abonnement een PS5. Ik stap over

• March 11, 2026
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Bij verlengen internet abonnement wordt er €7,50 korting aangeboden. als ik een nieuw abonnement afsluit  gaan de maandelijkse kosten naar beneden en kan je kiezen of je een ps5 of een nintendo switch in plaats van een bepaalde tijd 50% korting. in beide gevallen ga je een nieuwe overeenkomst aan, je wordt alleen als vaste klant minder gewaardeerd dan als nieuwe klant. ik stap na meer dan 15 jaar als klant op bij kpn. wanneer je niet verlengt krijg je helemaal geen korting, geen aanbieding , geen melding, dan wordt je stilzwijgend aan gehouden. ik vind het waanzin hoe er met klanten omgegaan wordt.

vanaf 22 april ben ik pleite, Adios KPN

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 11, 2026

Als kwaliteit en veiligheid niet uitmaakt en de prijs het belangrijkste voor je is dan is jaarlijks overstappen inderdaad het beste. Overigens werken alle providers op dezelfde manier dus let op als het abonnement bij de nieuwe provider is afgelopen. Succes met je nieuwe provider!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 11, 2026

Hallo ​@Drmcabre ,

De actie met de PlayStation of andere welkomstcadeaus kun je meteen vergeten want die actie is alleen voor nieuwe klanten. (Minimaal zes maanden geen klant geweest van KPN.)

Maar………..

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement per direct aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Je betaalt dan dezelfde prijs als nieuwe klanten. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 11, 2026

Want veiligheid is gegarandeerd, droom lekker verder. Dat het bij andere provider’s ook zo gaat betekent niet dat het juist is. Wanneer je verlengd ga je een nieuw contract aan dus zouden de voordelen niet mogen verschillen van een andere klant die een contract aan gaat. Je hebt gelijk dat kpn kwaliteit levert, maar daar zijn ze niet uniek in. Ik ben al heel lang klant daar mag best is een keer wat tegen over staan. Eerst wordt er €7,50 korting geboden door de verkoop afdeling krijg vervolgens bij de afdeling klanten het dubbele voor 3 maanden met daarna €7,50 als ik een wederom een 2 jarige verbintenis aan ga. Als je niet verlengd wordt je stilzwijgend verlengd. Ik vind dat belastingdienst praktijken. Schofterig gedrag naar mijn mening. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 11, 2026

@noordzee 

Ja precies dus ik ga een zelfde contract aan als een nieuwe klant maar krijg niet dezelfde voordelen. Dat geeft weer hoeveel kpn waardering heeft voor trouwe klanten. Ten eerste wordt er niet pro actief gemeld dat je de mogelijkheid hebt om van een aanbieding gebruik te maken als je verlengd, vind ik al naaierij en omdat je al klant bent krijg je helemaal geen donder terwijl je hetzelfde nieuwe contract aan gaat als een nieuwe klant. Dat is gewoon schijt aan je klanten hebben. Zeker als je al jaren trouw kpn als provider hebt is dat een bijzondere blijk van waardering, maar dan niet echt natuurlijk. Meten met twee maten en dan nog verbaasd zijn dat er commentaar wordt geleverd.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 11, 2026

Meten met twee maten en dan nog verbaasd zijn dat er commentaar wordt geleverd.

@Drmcabre 

Ik ben niet verbaasd hoor. Sterker nog, ik ben ook geen fan van al die acties voor nieuwe klanten. 

Maar mijn reactie van hierboven is alleen maar om jou (en meelezers) te laten zien dat er ook nog een andere manier van verlengen mogelijk is. 

Wat je met die informatie verder doet, is aan jou. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • March 11, 2026

Wat mij betreft zou het weggeven van cadeaus aan nieuwe klanten verboden moeten worden, het is uiteindelijk de bestaande klant die dat betaalt.

Overigens zie ik net bij consuwijzer het volgende:

Informatie voordeligste tarieven en einde contract

Uw aanbieder moet u minstens 1 keer per jaar informatie geven over de voordeligste tarieven. Daarnaast moet hij u uiterlijk 1 maand voordat uw abonnement afloopt een bericht sturen. Hij wijst u erop dat u het abonnement gratis kunt opzeggen. En hij doet u een aanbod met de voordeligste tarieven die dan gelden. U hoeft niet op dit aanbod in te gaan. U kunt ook kiezen voor een andere aanbieder. Doet u niets? Dan mag uw aanbieder het abonnement stilzwijgend verlengen. U kunt het abonnement dan altijd kosteloos opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Zie webpagina consuwijzer

Volgens mij doet KPN zulks niet.