Skip to main content

Hallo.

Vanaf 16 januari krijgen we kpn internet.

Is dit de juiste isra aansluiting?

Of is deze aansluiting te oud? 

 

Dag @Ann29 in dit geval raad ik je echt aan om een monteur het te laten installeren. Anders wordt het een gedoe.


Hallo @Ann29 ik zou hier een installatiemonteur bij laten komen om e.e.a. te moderniseren. Voor techneuten is het wel een leuke antieke aansluiting.

 

 


Dag @Ann29 in dit geval raad ik je echt aan om een monteur het te laten installeren. Anders wordt het een gedoe.

Hallo @Ann29 ik zou hier een installatiemonteur bij laten komen om e.e.a. te moderniseren. Voor techneuten is het wel een leuke antieke aansluiting.

 

 

Ha! Daar neig ik ook naar.

@NHendriks @Ik_Hussel  @DennisA78 Heb jullie deze wel eens gezien? Is het te doen? Nieuwe Is/ra lijkt me wel wenselijk, toch?


Bedankt voor de tag @Erwin_ 

Dit is de oude draaiaansluiting voor de draadomroep. Geweldig 😍 

in principe zie ik zwart transparant links doorgelust naar een blauw/rode kabel die er volgens mij rechtsboven uit komt. Hier zou je het modem op kunnen aansluiten. 
 

Modern is het niet en het is zeker storingsgevoelig, al helemaal omdat het zo open en bloot ligt. Ik weet zeker dat een monteur dit met alle liefde en kosteloos vervangt voor een moderne aansluiting. 


https://www.techniekvantoen.nl/draadomroep/
 

totaal niet relevant voor hoe het nu aan te sluiten is maar hiervoor werd deze aansluiting vroeger gebruikt.


@Ik_Hussel  ik wist wel dat jij/jullie dit interessant vinden. Ik ook trouwens. 

@Ann29 :  Zo te zien is er met jouw bestelling ook een installatiemonteur ingeboekt. Die weet ongetwijfeld raad met dit is/ra.  

 

In  antwoord op jouw vraag: Ja, dit is jouw is/ra.  Ja, hij is oud. En die gaat 99% vervangen worden door een modernere variant door de installatiemonteur :-)


Bedankt allemaal.

Na jet 1e berichtje heb ik een monteur ingeboekt :)


En nu maar hopen dat deze oude draadomroepaansluiting nog een verbinding heeft met en in de wijkcentrale. Mijn grootouders hadden binnen ook nog zo'n aansluiting, maar 'buiten’ was alles weggehaald...

Piet.


En nu maar hopen dat deze oude draadomroepaansluiting nog een verbinding heeft met en in de wijkcentrale. Mijn grootouders hadden binnen ook nog zo'n aansluiting, maar 'buiten’ was alles weggehaald...

Piet.

Als een aanvraag op kpn.com kan worden gedaan kan dat eigenlijk ten alle tijden worden hersteld. 


@Ik_Hussel Ik zie op de foto's nog twee blauwe kabels lopen. Zouden die niet naar een ‘echt’ ISRA-punt kunnen leiden?

Piet.