Skip to main content
Vraag

Binnenkort overstap naar glasvezel, hoe sluit ik alles aan?

• May 26, 2026
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Momenteel heb ik het modem V10 in combinatie met de DVS1200 draadloze verbindingsets (3x). en 3  (witte) super WIFI punten Nu ga ik binnenkort glasvezel activeren. Dit aansluitpunt zit in mijn meterkast. Dit betekent dat ik mijn modem moet verplaatsen naar de meterkast (nu in de woonkamer bij de vaste telefoon-aansluiting. 

Vraag:  kan ik de DVS1200 blijven gebruiken na aansluiting glasvezel? Zo ja, Moet ik 1 DVS1200 aansluiting ook verplaatsen naar de meterkast en aansluiten op het V10 modem?

Of moet ik overstappen op KPN TV+ BOX?

Vraag: Kan ik de Super WiFi punten blijven gebruiken? Of moet ik de nieuwe zwarte Super WiFi punten hebben?

BVD

Met vriendelijke groet,

Peter

4 reacties

rvk01
Slimmerik
  • May 26, 2026

Dit aansluitpunt zit in mijn meterkast. Dit betekent dat ik mijn modem moet verplaatsen naar de meterkast (nu in de woonkamer bij de vaste telefoon-aansluiting. 

Ik zou in ieder geval de oude telefoonkabel buis gebruiken om een utp kabel doorheen te trekken. Je kunt dan besluiten om de router in de woonkamer te zetten, of om de router in de meterkast te zetten en een Wifi punt bedraad op die utp kabel aan te sluiten (e.v. samen met een tv).

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 26, 2026

Je kunt de DVS blijven gebruiken, maar ik zou dit afraden. Het stroomnet staat onder druk dus betrouwbaar is het niet echt meer.

Je witte superwifi punten kun je blijven gebruiken en er eventueel zwarte aan toevoegen.

• Auteur
  • May 26, 2026

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik denk dat ik een KPN monteur laat komen om die UTP kabel te laten doortrekken naar de woonkamer. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@LongIsland, dat is een prima optie. Je kunt zelf dan die monteur via de KPN website inplannen om de kabel door te laten trekken. De witte SuperWifi punten kunnen straks ook nog altijd worden gebruikt. Als het modem in de woonkamer blijft op zijn huidige plek hoeft er verder niet veel aan alle huidige aansluitingen gewijzigd te worden.