Skip to main content

Gebruik gemaakt van de Black Friday aanbieding 1 Giga glasvezel abonnement. Ben al klant via mijn mobiel abonnement. Dus alles online geregeld via de MijnKPN app. Bevestiging ontvangen via de mail. Maar wat blijkt 3 dagen laten via de mail alles geannuleerd! Waarom stond er niet bij. Privacyredenen neem contact op met de klantenservice. Postcodecheck zegt wél glasvezel te hebben op mijn adres. Maar na 45 minuten aan de lijn bij de klantenservice te hebben gehangen kwamen ze met het verlossende antwoord: ik kan wel een 200 mb glasvezel abonnement nemen (voor hetzelfde bedrag als de 1 gb!) En dan kijken ze de komende maanden wel of de 1 Gb wel kan. Hoezo wel kan? Er hangt een glasvezel kastje in mijn meterkast. De postcodecheck zegt óók dat ik een glasvezel aansluiting heb. 

weet je zeker dat die glasvezel kastje van kpn is en geen delta oid 


Hallo @Zjouf ,

Dit betekent dat de glasvezelkabel wel bij jou naar binnen is gebracht, maar dat er nog een tweede kastje geplaatst moet worden door een monteur van KPN.  En daar is een wachttijd voor van meestal enkele maanden. 
 

Dus dan wordt je eerst nu tijdelijk klant via het oude netwerk en nadat de monteur is geweest kun je over op de maximale snelheid van 1GB. 

Ik zou daarom toch maar wel ingaan op het aanbod van KPN.

Het verhaal hierboven heb ik geschreven in Jip-en Janneketaal. De vaktermen kun je terugvinden in dit verhaal: 

 

 


Dit betekent dat de glasvezelkabel wel bij jou naar binnen is gebracht, maar dat er nog een tweede kastje geplaatst moet worden door een monteur van KPN.  En daar is een wachttijd voor van meestal enkele maanden. 

Het is druk maar enkele maanden is wel ietwat overdreven. Meestal wordt er rekening gehouden met een maand in verband met overstapservice en opzegtermijn van de oude provider. Als die niet aan de orde is dan kan het in veel gevallen sneller. Komende maand misschien niet door drukte en ziekte maar enkele maanden suggereert dat het zo drie maanden kan duren terwijl het vaak sneller kan. Tegenwoordig varieert het ook per type FTU, vrijwel overal waar een TK01 FTU hangt wordt ook gekozen voor een DHZ-aansluiting om de druk op monteurs te verlichten en ook sneller te kunnen leveren.


Bij mij duurde het eerder dit jaar drie- en een halve maand. @NHendriks  

Bij de klantenservice hadden ze het hier dus ook over enkele maanden. (zie startpost) 


Bij mij duurde het eerder dit jaar drie- en een halve maand. @NHendriks  

Oef, dat is inderdaad erg lang. Doorgaans gaat het gelukkig wel echt een stuk sneller. Ik heb ze eerder dit jaar nog gehad dat ik eerder was dan dat PostNL het installatiepakket kon leveren. Ik moet ook wel toegeven dat het per regio een beetje varieert omdat de monteurscapaciteit ook wel verschilt per regio.


Noordzee bedankt voor je reactie. Maar de actie loopt maar 12 maanden. Dus als ik eerst een aantal maanden moet gaan wachten voordat er een monteur met een tweede kastje langskomt is de actie al voorbij. Dus ik vind op deze een Black Friday actie te promoten misleiding. 


Je kunt nu dus gewoon een abonnement nemen op koper. En dan wordt je over een poosje overgezet op Glasvezel. Maar dan kun je nu wel profiteren van de actie.  


weet je zeker dat die glasvezel kastje van kpn is en geen delta oid 

Hallo robinjoo. Het kastje is bij iedereen in Dordrecht in de meterkast gratis gemonteerd maanden/jaren geleden met het oog op de toekomst. De installatie bedrijf was geen kpn of delta old.


Hoe ziet dat glasvezelkastje er uit? Zo?

Of zo?

Of anders? Heeft u een foto?


@Zjouf heb je de laatste reactie van @Nick83 nog gezien?


Nick083 hij ziet er zo uit.


Â