Skip to main content

Hallo, 

 

Onze Wifi snelheid is helaas niet voldoende momenteel (20 Mbit/s), terwijl het er 50 zouden moeten zijn volgens ons abonnement. Wellicht heeft het te maken met het constant knipperende blauwe lampje op onze Experia Box v10A. 

Ik las op jullie forum dat dit erop kan duiden dat er constant verbinding wordt gemaakt met de modem en dit voor vertraagd internet kan zorgen? En dat dit wellicht het gevolg is van een kapotte stroomadapter?

Is het mogelijk om een nieuwe stroomadapter opgestuurd te krijgen? Of is er een andere manier om het probleem op te lossen?

 

Alvast dank! 

Welkom op het forum van KPN @Bae 

Om te beginnen heb je het modem al een keer van het stroom gehaald, door de stekker van het modem minimaal 10 seconden uit het stopcontact te halen?
Zo niet, doe dat dan als eerste.

Stop de stekker na die 10 seconden weer in het stopcontact, en laat het modem even rustig inladen, totdat alle lampjes weer branden zoals gebruikelijk.
Kijk dan ook gelijk, of het lampje niet meer blauw knippert.

Knippert het blauwe lampje nog steeds, voer dan een reset uit van de Experia Box v10A.

Om te resetten volg je de volgende stappen:

  1. Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp
  2. Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan/uit schakelaar. (zie de afbeelding).
  3. Druk het reset-knopje 3-5 seconden in totdat het powerlampje rood begint te branden. Laat het knopje hierna direct los.
  4. De box start nu opnieuw op. Dit kan 10-15 minuten duren.

Helpt dat ook niet, vul dan je forum profiel volledig in, en denk hierbij aan jouw klantnummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode & huisnummer en vul in het veld “persoonlijke opmerkingen” de laatste 4 cijfers van jouw IBAN Bankrekening in.
Deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor jezelf en een KPN moderator.

Een moderator kan dan beoordelen wat dan het beste is om te doen, zoals een nieuwe adapter toesturen of een nieuwe modem.

Hoe wel rekening met een wachttijd van enkele dagen, voordat een moderator jouw topic gaat behandelen, soms gaat het sneller!


Aanvulling op mij vorige bericht, dit ter informatie betreffende het lampje voor Wifi op het modem.

Uit WiFi staat uit.
Brandt rood WiFi staat aan in onveilige modus.
Brandt blauw WiFi staat aan, je thuisnetwerk is opgezet met een WPA beveiligde verbinding.
Knippert blauw Gegevensoverdracht binnen je thuisnetwerk.
Brand blauw en knippert rood WPS is actief, je kunt nu de Experia Box koppelen aan je laptop, tablet of smartphone.

 


Ik had inderdaad de modem al eens van de stroom gehaald en alles ook gereset. Ik hoop nu dat een moderator het deze week op kan pakken, zodat wij er zo snel mogelijk verder mee kunnen. 

Dank voor je tips en informatie! 


Hoi @Bae 

Ik heb je graag voorzien van de nodige informatie en natuurlijk hulp.

Toch heb ik nog een tweetal vragen aan je, om één belangrijk gegeven duidelijk te krijgen.

Heb je nog een (V)DSL aansluiting via de ouderwetse koperlijn van KPN?
Of is heb je al een Glasvezelverbinding met een down- en uploadsnelheid van 50 Mbit/s?

Daarnaast haal je vrijwel nooit de downloadsnelheid (behorend bij je abonnement) via een WiFi verbinding, daar gaat altijd wat vanaf qua snelheid, dan als je de PC of een ander apparaat met een internetverbinding direct aan zou aansluiten met een UTP kabel (internet kabel).

Hopelijk zou je daar nog even antwoord op willen geven, zodat jou netwerkverbinding nog wat duidelijker voor mij wordt.

Uiteraard komt een moderator je ook nog te hulp, zodra je aan de beurt bent.
 


Hoi @Bae, ik begrijp dat het balen is dat de snelheid niet is wat je graag zou willen zien. Wifi is echter wel een signaal dat door de lucht gaat en kan verstoord worden door verschillende storingsbronnen. Je zal nooit dezelfde snelheid halen die je via de kabel wel haalt. 

Wat ik je wil aanraden is om eens de tips voor trage wifi te doorlopen. Ik hoor graag of de snelheid daarmee beter is geworden. 


Beste Bart, 

 

Ik heb alle tips voor trage wifi al meerdere keren doorlopen (zie mijn eerdere reactie op Michiel), maar het blijft onvoldoende. Het blauwe lampje blijft daarnaast constant knipperen. Ik begrijp dat Wifi door de lucht wat trager is, maar een gemiddelde van rond de 18 mbit/s lijkt mij wel echt wat traag. 

 

Ik hoop dat u mij hiermee verder kan helpen. 

 

@Michiel, wij hebben een glasvezelverbinding. 

 

Alvast dank! 

 

Met vriendelijke groet, 


Eline Zijlstra

 

 

 


Beste Bart, 

 

Ik heb alle tips voor trage wifi al meerdere keren doorlopen (zie mijn eerdere reactie op Michiel), maar het blijft onvoldoende. Het blauwe lampje blijft daarnaast constant knipperen. Ik begrijp dat Wifi door de lucht wat trager is, maar een gemiddelde van rond de 18 mbit/s lijkt mij wel echt wat traag. 

 

Ik hoop dat u mij hiermee verder kan helpen. 

 

@Michiel, wij hebben een glasvezelverbinding. 

 

Alvast dank! 

 

Met vriendelijke groet, 


Eline Zijlstra

 

 

 

Hoe ver zit je van het modem af als je dit meet? En zit er een muur of iets dergelijks tussen? 


Beste Bart, 

 

Ik heb alle tips voor trage wifi al meerdere keren doorlopen (zie mijn eerdere reactie op Michiel), maar het blijft onvoldoende. Het blauwe lampje blijft daarnaast constant knipperen. Ik begrijp dat Wifi door de lucht wat trager is, maar een gemiddelde van rond de 18 mbit/s lijkt mij wel echt wat traag. 

 

Ik hoop dat u mij hiermee verder kan helpen. 

 

@Michiel, wij hebben een glasvezelverbinding. 

 

Alvast dank! 

 

Met vriendelijke groet, 


Eline Zijlstra

 

 

 

Hoi @Bae 

Je zou ook jouw glasvezelinternet snelheid een stapje kunnen verhogen, van 50 Mbit/s op dit moment naar 100 Mbit/s up- en download.

Hiermee verhoog je ook de snelheid van WiFi in je woning, waarmee je weer rond die snelheid van 50 Mbit/s komt te zitten, mits er geen stoorzenders tussen jouw modem (Experia Box V10A) en je PC zitten, maar dat haal ik niet direct uit je verhaal.

Ook zou je jouw PC of andere apparaat direct kunnen aansluiten met een goede UTP kabel (internet kabel) met de Experia Box V10A, zodat je sowieso de snelheid dan haalt.
Ik zelf heb mijn iMac PC en KPN+ TV Ontvanger standaard met een UTP kabel (CAT. 😎 aangesloten op mijn eigen Fritz!Box, zodat ik altijd de snelheid haal van mijn abonnement (1 Gbit/s).
Behalve bij de TV Ontvanger, want die is afgekapt op 100 Mbit/s.

Daarnaast heeft de Fritz!Box veel beter WiFi bereik in je woning.
Je zou dus kunnen overwegen, om de Fritz!Box te gaan huren bij KPN.
Dat kost je dan wel 7,49 euro per maand extra, maar daarbij zit dan wel KPN Service Plus.

Lees alles over het huren van de Fritz!Box bij KPN, door te klikken op de volgende link:

Fritz!Box bij KPN


Hoi Erwin, 

 

Op moment van het meten zit ik naast de modem, dus zonder een muur. 

 

Groetjes


Hoi Michel, 

 

Ik wil best een sneller abonnement overwegen, maar ik zou het wel fijn vinden als KPN eerst kan kijken naar onze box. Het blauwe lichtje blijft constant knipperen en wellicht houdt dit relatie met het trage internet. 

Wellicht kan het iets verhoogd worden naar 30, daarmee zouden wij hier prima kunnen werken. Helaas is het nu gewoon over het algemeen relatief traag. 

 

Ik hoop aankomende week hier opnieuw reactie over te krijgen van KPN. Dan kunnen wij kijken wat er mogelijk is. 


@Bae Ik zag dat je je gegevens al had ingevuld en zie ook dat je geen glasvezelverbinding hebt. 

Je hebt nog een verbinding over koper, waarbij je een maximaal haalbare snelheid hebt op je adres van 28 Mb/s. 

Bekabeld zal je dicht bij deze snelheid komen. Via de wifi gaat er altijd een stukje signaal verloren. In dit geval dus zo'n 10 Mb/s. 

Ik zou met deze verbinding willen adviseren om bekabeld te werken, om toch een zo groot mogelijk deel van de snelheid te benutten. 

Helaas is op dit moment geen snellere verbinding mogelijk op je adres. Wel zou je een haalbaarheidsonderzoek kunnen doen bij KPN Netwerk. Om te kijken of er binnenkort glasvezel kan worden aangelegd.