Skip to main content

Goedendag,
We hebben een woning gekocht waar we geen telefoon aansluiting in konden vinden. Het is een jaren 70 woning en de oude varkensneus aansluitingen blijken achter het stucwerk te zitten.

Nu zie ik de blauwe KPN kabel opgelust in de kruipruimte onder de meterkast liggen, hieraan zit geenĀ  lasdop of iets dergelijk.

Ā 

Nu ik een abonnement wil afsluiten geeft KPN aan dat ia aansluitingen.nl de aansluiting moeten later her-aansluiten, dit duur echter tot volgend jaar.

Zou de monteur dit niet kunnen doen?

Ik zou graag in december een werkende KPN aansluiting willen hebben.

Vriendelijke groet,

Erwin

Als toevoeging:

Ik lees veel verhalen op dit forum, dat de monteur het kan aansluiten. Echter als ik een nieuw abonnement wil afsluiten staat de optie monteur er niet (meer) bij.

Het alleen leveren van het KPN pakket heb ik niet veel aan.

Hoe zouden jullie dit probleem aanpakken?


Als die kabel in de kruipruimte ligt, en je kunt erbij, kan een monteur deze wel omhoog drukken in de meterkast. Hij/zijĀ zet er een isra doosje op en klaar. Daar hoeft VolkerWessels niet voor te komen.

Ā 

Als alle muuraansluitingen weggestuct zijn, moet je wel even kijken hoe je bekabeling voor bijvoorbeeld een tv ontvanger naar je woonkamer krijgt. Maar daar kan die monteur ook naar kijken.

Ā 

Dus volgens mijĀ kun je gewoon aanvragen met monteur. En als die 75euro gaat kosten (omdat je het zelf zou kunnen aansluiten) doe je zonder monteur. Als je op de dag van oplevering meld dan je geen isra punt hebt, komt er alsnog een monteur dit kosteloos maken.


Ā 

Ā 

Als alle muuraansluitingen weggestuct zijn, moet je wel even kijken hoe je bekabeling voor bijvoorbeeld een tv ontvanger naar je woonkamer krijgt. Maar daar kan die monteur ook naar kijken.

Ā 

Die is er hoor, ik heb inmiddels nieuwe utp aansluitingen in de woonkamer liggen.


Als die kabel in de kruipruimte ligt, en je kunt erbij, kan een monteur deze wel omhoog drukken in de meterkast. Hij/zijĀ zet er een isra doosje op en klaar. Daar hoeft VolkerWessels niet voor te komen.

Ā 

Dus volgens mijĀ kun je gewoon aanvragen met monteur. En als die 75euro gaat kosten (omdat je het zelf zou kunnen aansluiten) doe je zonder monteur. Als je op de dag van oplevering meld dan je geen isra punt hebt, komt er alsnog een monteur dit kosteloos maken.

Top bedankt, Dennis, ik ga het abonnement dan maar afsluiten.


Als die kabel in de kruipruimte ligt, en je kunt erbij, kan een monteur deze wel omhoog drukken in de meterkast. Hij/zijĀ zet er een isra doosje op en klaar. Daar hoeft VolkerWessels niet voor te komen.

Ā 

Als alle muuraansluitingen weggestuct zijn, moet je wel even kijken hoe je bekabeling voor bijvoorbeeld een tv ontvanger naar je woonkamer krijgt. Maar daar kan die monteur ook naar kijken.

Ā 

Dus volgens mijĀ kun je gewoon aanvragen met monteur. En als die 75euro gaat kosten (omdat je het zelf zou kunnen aansluiten) doe je zonder monteur. Als je op de dag van oplevering meld dan je geen isra punt hebt, komt er alsnog een monteur dit kosteloos maken.

Ik zou niet heel hard kosteloos zeggen, hoewel is/ra het domein van kpn is geloof ik niet dat kpn dat heeft verwijderd en in de kruipruimte heeft laten liggen. Ik zou zeker de tijd die ik bezig ben met het omhoog halen van de kabel en plaatsen is/ra doorberekenen aan de klant.


Ā 

Ik zou niet heel hard kosteloos zeggen, hoewel is/ra het domein van kpn is geloof ik niet dat kpn dat heeft verwijderd en in de kruipruimte heeft laten liggen. Ik zou zeker de tijd die ik bezig ben met het omhoog halen van de kabel en plaatsen is/ra doorberekenen aan de klant.

Idd je hebt gelijk, is ook niet mijn doel om het gratis te krijgen hoor. Aangesloten worden binnen afzienbare tijd, dat is het doel.

Omhoog halen van de kabel, ga ik natuurlijk regelen, ik zal netjes een gaatje boren in de vloer, de kabel doorvoeren en afbeugelen aan de wand. Dat scheelt weer tijd.Ā 
Ā