Skip to main content

Binnenkort wordt bij ons de al aanwezige glasvezelmodem actief; deze zit op een zeer ongelukkige plaats en het zou een kleine verbouwing worden om ons netwerk te gebruiken zoals het nu is. Mijn vraag is : kan ik gebruik blijven maken van ons ADSL modem zoals het nu is?

Kan wel, maar binnen een paar jaar word je waarschijnlijk alsnog voor het blok gezet, want grote kans dat het kopernetwerk uitgeschakeld word.


hallo Nick83, bedankt; Dat komt mij beter uit want een lichte aanpassing aan ons huis zit in de planning maar is op korte termijn niet haalbaar, en alles werkt al een aantal jaren prima met onze huidige instellingen. Daarnaast hoor ik van diverse glasvezelaars dat glasvezel soms hapert of uitvalt.

 


Daarnaast hoor ik van diverse glasvezelaars dat glasvezel soms hapert of uitvalt.

Ja... grotendeels zijn dat gewoon te hoge/onterechte verwachtingen die men van glasvezel heeft. Veel mensen met WiFi problemen denken dat da met glasvezel opgelost is. Dat is niet zo, heeft (bijna) niets met elkaar te maken.