Skip to main content

Op maandag 31 augustus 2020 is mailbericht re: Morgen blokkeren wij uw internet aansluiting". Dit kunt u voorkomen door de factuur vandaag te betalen.

De factuur is betaald is op 31.08.2020 met afstemming tussen Plangroep budgetbeheer en de Kpn.

Ondanks de betaling is de aansluiting geblokkeerd sinds dinsdag/woensdag in de nacht. Ik krijg de melding op het scherm: "Uw account is geblokkeerd. Neem contact op met onze klantenservice". Ik heb vandaag donderdag 03.09.2020 zojuist met Kpn 08000402 contact gehad en gesproken met Mw. May Sander? Zij en haar Kpn collegae kunnen hiervoor geen verklaring geven. Afgezien van de modem van de stroom halen en opnieuw opstarten. Maar het probleem blijft zich voordoen?!

Sam-Sin 

(...) 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Heer/mevrouw Kpn,

Zojuist wederom contact met de Kpn klantenservice 08000402 en gesproken met heer Julius? 

Volgens zijn instructies moest ik de modem resetten met een naald of fijn pinnetje voor het oplossen van het probleem voor opheffen van blokkade account?! 

Het probleem is nog niet verholpen! 

Sam-Sin 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


De grote vraag in deze is hoe is de factuur betaald? Via iDEAL of handmatig? Als het handmatig duurt het 4 a 5 werkdagen voor de betaling is verwerkt. Als er via iDEAL  betaald is zou het moeten werken en er is er iets anders aan de hand. 


Hoi @Sam-Sin FACD, welkom op het forum! Ben je inmiddels weer aangesloten? Joep stelt namelijk een belangrijke vraag. Als de betaling op de 31e gedaan is via de iDeal link die we je stuurden, dan weten wij direct dat het geld eraan komt en kunnen we de blokkering voor zijn. Als er handmatig overgemaakt wordt, dan weten wij pas dat het geld er is als het ook op onze rekening staat. Het kan dan, afhankelijk van welke bank het is en dergelijke, tot wel 5 dagen duren voor het geld bij ons binnen is. Waardoor de aangekondigde blokkade de volgende dag dan ook gewoon doorgaat. En we je pas weer heraansluiten op het moment dat het geld op onze rekening staat. 


Erg jammer is het. Melding van aansluiting geblokkeerd ondanks betaling op 31.08.2020. En na contact met Kpn klantenservice 08000402 vervolgens melding bij aandoen van iTV kastje/ontvanger dat de account ook is geblokkeerd. 


Dat klopt, als je geblokkeerd wordt, dan wordt alles geblokkeerd. Je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag die ik stelde over hoe er betaald is. Als dit via handmatige overschrijving is gedaan, dan klopt het dat je toch geblokkeerd bent geraakt omdat we het geld dan niet op tijd binnen hebben. Het gaat namelijk niet om het moment dat jij betaald, maar om het moment waarop wij het geld hebben. Vandaar ook dat we altijd een betaallink meesturen zodat je direct via iDeal kunt betalen. Want in dat geval duurt het meestal ook een dag of wat voor we het geld hebben, maar weten we wel direct dat het in aantocht is. En dan wordt je niet geblokkeerd.

 

Ben je inmiddels weer heraangesloten?


Niet relevant. De Kpn mail re :wij gaan uw aansluiting blokkeren.. etc" met het betaalverzoek om per omgaande te betalen is op 31.08.2020 ontvangen.

Er is vervolgens en dienovereenkomstig door de budgetbeheer op 31.08.2020 valutadatum betaald.

 


Klantnummer: (...)

Hierbij maak ik bezwaar tegen de onterechte en onrechtmatige heraansluitkosten op de bijgevoegde factuur.

Op 31 augustus 2020 is het Kpn mailbericht re: "Morgen blokkeren wij uw internetabonnement KPN" ontvangen zonder (tijdige) voorafgaande kennisgeving(en) van herinneringen, betalingsverzoek enz van protocol.

Op 31 augustus 2020 met valutadatum dd. 31.08.2020 is de Kpn faktuur door Plangroep budgetbeheer betaald. 

Hiervan is in het Kpn.com "overzicht van fakturen" deze faktuur als betaald aangegeven. 

Desondanks is op 2 september 2020?! de internet aansluiting geblokkeerd. 

Er is oa. via/met de Kpn klantenservice 08000402, de forum en chat hieromtrent 

contact geweest. 

De afstemming van betaling en faktuur dient - en zou door Plangroep met Kpn

te worden afgestemd. Hiervan is door Kpn geen blijk noch gehoor gegeven. 

 

Ik verzoek dan ook om totale vermindering en kwijtschelding van de heraansluitkosten tot nihil. 

 

FACD Sam-Sin 

(...) 

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


Hoi @Sam-Sin FACD, welkom terug. Ik heb je nieuwe bericht samengevoegd met je eerdere topic over ditzelfde onderwerp. Zoals ik vorige maand ook al aangaf: het duurt een paar dagen voor geld bij ons binnen is. Hoe lang precies hangt af van de banken, maar over het algemeen is dat 2 tot 5 werkdagen. Op het moment dat wij een bericht sturen dat afsluiting er aan zit te komen, zit daar ook een iDeallink bij om mee te betalen. Als de betaling vervolgens met die iDeallink wordt uitgevoerd weten wij gelijk dat het geld eraan komt. Ook al duurt het in de praktijk dan nog een dag of wat voor we het daadwerkelijk hebben. Omdat wij dan weten dat het geld eraan komt, wordt je niet geblokkeerd.

Wordt echter op een andere manier betaald, dan weten wij niet dat het geld eraan komt. We weten dan pas dat je betaald hebt als we het geld daadwerkelijk ontvangen hebben. Wat dus 2-5 werkdagen kan duren. In zo'n geval wordt je, helaas, wel afgesloten.

Zodra vervolgens de betaling bij ons binnen is, sluiten we je weer opnieuw aan. Daar horen echter wel heraansluitingskosten bij, daar kan ik verder niets aan veranderen.

 

Verder nog, je geeft aan geen eerdere herinneringen te hebben ontvangen. Wij gaan niet zomaar tot afsluiting over. Voor dat dit gebeurd worden er meerdere herinneringen gestuurd. Deze gaan per e-mail en sms, en soms ook per brief. Echter, het is je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat jouw contactgegevens kloppen zodat je deze herinneringen ook kunt ontvangen. Je noemt Plangroep, als zij jouw facturen ontvangen, dan ontvangen zij ook de herinneringen en is het aan hen om dit met jou te bespreken.

 


En dat is nu exact het opmerkelijk en vreemde aan deze blokkade. De blokkade is niet op 1 september maar op 2 september gedaan door Kpn. Ondanks allerlei ontwijkende manoeuvres door Kpn om deze onrechtmatige blokkade te rechtvaardigen. Simpelweg inhalige en hebzuchtige motieven. Eerder dan 31 augustus is geen kennisgeving noch reactie van Kpn verkregen. Het protocol is gemakshalve "omzeild". Deze Hollandse fratsen zullen nimmer hun strepen verliezen, nietwaar.Â