Skip to main content

Afgelopen week is er onderhoud geweest aan het KPN netwerk. Voor het onderhoud lag de download snelheid rond de 76000 kbps en na het onderhoud rond de 62000 kbps. Hierover de helpdesk van KPN benaderd en de medewerker zag er geen reden in om actie te ondernemen. Woning van de buren heeft wel een Bonding totaal van 74000 kbps. Het abonnement is 100 Mbit/s. Is dit op te lossen?

Hoi @Saarprive . Ik meet hogere snelheden op jouw lijn.

Hoe heb jij gemeten? Met een kabel via deze website: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm  ? Zo niet, zou je dat eens kunnen doen?


Ik heb zojuist gemeten; down/up 50,7/9,4.

Als je in de Experiabox kijkt staat bij Profile de code 8b. Volgens mij moet dat 17a zijn (gechecked in de Experiabox buren). Het lijkt alsof deze kode de Bonding totaal knijpt. Hopelijk kan je hier iets mee.


De code 8b staat vermeld bij line2 en deze geeft ook ongeveer de helft van de Actual Rate weer van line1, ca. 41000 tegen 22000 kbps.


@Saarprive . Er lijkt een direct verband met die werkzaamheden en de snelheid op een één aderpaar blijft nu achter.

We hebben samen een monteur ingepland voor morgenvroeg. Laat je weten hoe het afloopt?


@Saarprive  laat via privéberichtje weten dat het is opgelost. De storing zat in de wijkcentrale waarbij waarschijnlijk een van de verbindingen per ongeluk is aangeraakt. 

Het issue is nu verholpen.