Skip to main content

Dat is ook bijzonder.

De medewerkers van klantenservice zeiden dat het raar was....  waarom zeggen die dan niet dat het zo hoort?

De monteur van nieuwe modem zou de superpunten hadden moeten resetten bij installeren nieuwe modem  

En de laatste dat ik dus superpunten én modem moest resetten.

Gedaan nu helemaal van slag.…

 

Wat is nu waarheid??

 

En moet ik nu modem (v12) uitzetten en enkel op superpunten draaien? Is me ook nooit gezegd en lees ik ook nergens terug.…

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

@Fionaela Welkom op het forum. 

Op het moment dat je de superwifi punten gaat gebruiken dan moet je inderdaad de wifi van je Box 12 uitzetten. Je superwifi punten nemen dan het draadloze netwerk over! 

Handig is om het netwerk op te bouwen zoals uitgelegd op onze Superwifi pagina


En hoe zet ik dan de wifi uit van box 12?

Het wifi On off knopje doet niks veranderen.…

 

En het verwarrende is dat geen kip medewerker die ik werkelijk mondeling spreek dit eerder zegt!

 


@Fionaela Het wifi knopje op je box dien je 15 sec in te houden.

Als het goed is blijft het lampje dan uit.


Ah dank je wel! Ik deee het wel al 5 seconde ongeveer, maar was blijkbaar niet voldoende ;-)

Ik ga het proberen!


Het is inderdaad 15 seconde links onder waardoor het WiFi lampje op de v12 uit gaat zodat de Super WiFi’s de regie kunnen overnemen. overigens bestaat er ook een app genaamd KPN Thuis app die dit proces kan begeleiden.


Het is inderdaad 15 seconde links onder waardoor het WiFi lampje op de v12 uit gaat zodat de Super WiFi’s de regie kunnen overnemen. overigens bestaat er ook een app genaamd KPN Thuis app die dit proces kan begeleiden.

Nou na 15 seconden gaat ie dus niet uit en na 30 sec vasthouden nog niet!!!

Knop achterop modem uit gezet en daarna weer aan toen was de wifi wel uit.

Maar nu heb ik HELEMAAL geen internet meer! Ook niet via de wifi punten!!

Zo klaar mee om zoveel tijd te moeten steken in een internetverbinding omdat een monteur bii het vervangen van de modem het niet juist in orde maakt!

Zou gepast zijn als KPN dit gewoon lekker in orde maakt, betaal tenslotte genoeg en monteur heeft het niet goed gedaan.

Tevens zeggen 3 kpn medewerkers iets anders, dus rara wie heeft het juist.

Sorry, maar heb echt wel wat beters te doen dan steeds allerlei adviezen opvolgen en hier van alles te proberen zonder resultaat pfffff

 


Voor de zekerheid, deze knop hou je ingedrukt en je telt rustig naar 15sec.

 

 

Maar ff resumé. Als de box12 gereset is heb je dan de wifinaam en wachtwoord die achterop staat?

Als je dan de superwifi’s bekabeld aansluit,  en je de thuisapp bekijkt, kun je de wifigegevens van de Superwifi’s bekijken en veranderen.

Lukt dat niet? Reset ze dan.

  • Pinnetje achterop een sec of 6 ingedrukt houden. Dit op beide superwifi’s doen.
  • 1e superwifi bekabeld aansluiten en 5 minuten laten gaan. 
  • 2e superwifi bekabeld aansluiten en 15minuten met rust laten. 
  • Thuisapp openen en verbinden met de 1e superwifi. 
  • Wifigegevens checken in het 2e tabblad.
  • Wifi op box12 uitzetten. 
  • 2e superwifi los van de kabel en ergens anders neerzetten.

Nu zou het moeten werken.


Inderdaad de goede knop gebruikt 

Na modem volledig aan en uit reageerde hij wel.

Toen dus geen internet 

Als ik superpunten loskoppel heb ik wifi van nieuwe/huidige modem. Als ik ze weer aansluit heb ik ook oude wifi ook in beeld bij netwerken en krijg ik alleen de oude te zien op thuis app kpn.

Zojuist superpunt naast de modem nog even aan uit.

Daar nu verbinding op gemaakt. Deze staat dus op de naam van mijn oude modem. (Oude ww kunnen achterhalen) en daar heb ik nu verbinding op!

Dus wifi van modem uit en verbinding via superpunt.

Dit is dus de bedoeling toch?? Nu weer de volgende problemen:

Weliswaar meteen geen internet meer in de tuin, welke ik wel via de modem bereik had.

En in mijn netwerk lijst verschijnen nu 2 onbeveiligde apparaten..... 1 superpunt vermoedelijk van boven die ik voor vervangen van modem een naam heb gegeven. Kan daar geen verbinding mee krijgen. Dit suoerpunt boven heb ik vorige week na alle resets een naam gegeven, maar die zie ik dan weer niet in beeld. Gok dat ik deze via de app kan instellen? Maar moest ik net weer het modem voor aanzetten werd beschreven in de app pffff

Het andere netwerk in mn lijst wordt benoemd als home nest.ynm.  Vreemd.... Is dat mijn home nest die  ineens in mijn wifinetwerken tevoorschijn komt??

Kortom: nu alleen die twee netwerken in mijn lijst nog juist zien te krijgen.... 


Als ik superpunten loskoppel heb ik wifi van nieuwe/huidige modem. Als ik ze weer aansluit heb ik ook oude wifi ook in beeld bij netwerken en krijg ik alleen de oude te zien op thuis app kpn.

 

Ja dus de Superwifi’s hebben de wifigegevens van het vorige modem. Kun je van maken wat je wilt. De wifi gegevens van de box12 blijven daarmee onveranderd, dus als je die aanzet geeft die dat wat achterop staat. Maar boeit niet want die wifi zet je uit.

 

1 superpunt vermoedelijk van boven die ik voor vervangen van modem een naam heb gegeven. Kan daar geen verbinding mee krijgen. Dit suoerpunt boven heb ik vorige week na alle resets een naam gegeven, maar die zie ik dan weer niet in beeld. Gok dat ik deze via de app kan instellen? Maar moest ik net weer het modem voor aanzetten werd beschreven in de app pffff

 

Zie je die superwifi niet in de thuisapp terug? Dan is die niet juist ingesteld. Zul je die met een kabel aan het modem moeten aansluiten en reset moeten geven. Brand hij nu wel groen dan?

Modem aanzetten?? Die moet altijd aanblijven. Of bedoel je de wifi ervan aanzetten? Hoeft ook niet want je bent met je Superwifi’s verbonden.


@Fionaela Is het gelukt om er met de goede tips van @DennisA78 uit te komen?