Skip to main content

Hier een vergelijkbaar probleem, Box12 modem herstart zichzelf, minstens dagelijks.

Alle apparaten (ongeacht bekabeld of niet) verliezen hierdoor hun internet verbinding voor een aantal minuten.

 

Admin: afgesplitst

Hi @wietse_forum, welkom hier. 

Wat een naar probleem, maar ik denk mee. Heb je je modem ook al een gereset? Dit doe je door het resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip tot de modem uit gaat. 

Ik hoor graag van je. 


Hi @wietse_forum, welkom hier. 

Wat een naar probleem, maar ik denk mee. Heb je je modem ook al een gereset? Dit doe je door het resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip tot de modem uit gaat. 

Ik hoor graag van je. 

Bedankt, helaas alsnog een paar keer voorgedaan na de reset. warning en hoger geeft deze logs aan;

Date/Time Severity Module Message
02.07.2023 12:19:07 Warning PPPOE
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
02.07.2023 12:19:07 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
01.07.2023 13:35:26 Warning PPPOE
Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
01.07.2023 13:35:26 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Wat overeenkomt met de klachten van;

 


Ik heb de link gelezen. Daar bleek het een probleem in de bekabeling/connector te liggen. Heb je glasvezel? Dan zou ik kijken of je een andere UTP kabel vanuit het glasvezel kastje naar de WAN poort van box12 gebruikt.  Daarna zowel het glasvezel kastje en de modem 5 minuten van de spanning af halen en dan eerst het glasvezel kastje starten en dan pas box12.