Skip to main content

Ik loop nu tegen hetzelfde aan. 

Ik bewaar mijn wachtwoord voor het modem altijd in Chrome, zodat ik altijd gemakkelijk in kan loggen.
Ik wilde op mijn modem wat nakijken, en dus logde ik in met het wachtwoord uit Chrome.
Maar nu zei het modem steeds: Verkeerde wachtwoord.
Ik heb mijn wachtwoord ook elders paraat, en heb het ingetypt, maar ook dat werktr niet.
Uiteindelijk heb ik toen maar een harde reset gedaan, zodat ik op het modem in kan loggen met de gegevens van de sticker op het modem.
Ik heb op diverse manieren een reset naar fabrieksinstellingen gedaan. Met paperclip achter op modem de reset indrukken tot de powerknop rood word, en dan reset hij.
Of via remote door KPN laten doen, na inloggen met mijn KPNID.
Ik heb dat bekabeld gedaan
Ik zie na resetten dan ook even de SSID van de sticker KPN……. bij de wifi verbindingen op mijn telefoon.
Dus ga ik weer op de bekabelde PC, en geef het wachtwoord in bij 192.168.2.254 maar weer vind hij het wachtwoord fout.
En dan ineens verdwijnt dat SSID van KPN, en komt mijn oude SSID weer terug, emt mijn oude wifi wachtwoord, en kan ik met mijn telefoon weer op de wifi.
Maar ik kan dus niet inloggen op mijn modem.
Ik heb van alles geprobeerd, en ben er een halve avond/nacht mee bezig geweest, maar kom geen steek verder.
Het enigste wat ik wil is in mijn modem inloggen, maar dat is onmogelijk dus.
Het gaat dus niet om het wifi wachtwoord, maar het modem wachtwoord.
Heel misschien kan het zijn dat ik het verkeerd typ, want het ww eindigt met een raar teken.
Ik heb een snapshot gemaakt van de laatste 2 posities.
Voor dat rare teken geef ik het teken onder de tilde dus dit: `
Volgens mij is dat het juiste teken toch?
Maar is sowieso raar dat hij terug gaat naar de oude instellingen bij een fabrieksreset.
Wie kan mij helpen.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @John2905 

 

Als je een Box12 hebt dan hebben veel mensen na de laatste update problemen met inloggen op het modem.

Probeer deze link eens: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Ook werkt het inloggen via Firefox, Edge of Safari meestal wel.

 

Waarom je WiFi teruggaat naar de oude instellingen is omdat die instellingen weer opgehaald worden vanuit Motive zoals eerder in dit topic al aangegeven.
Alle andere instellingen zijn wel gewist na een reset.


Ik had van alles geprobeerd,
Alles gereset, zowel modem als supoerwifi's.
Maar steeds kwamen weer de oude gegevens terug, en kon ik niet in mijn modem.
Zelfs moden van internet afgehaald en aan mijn PC gehangen, en toen gereset, en toen kon ik in mijn modem.
Ook de Superwifi had ik helemaal gerest, maar toen ik die dus aanzette, en installeerde zonder de KPN Thuis, werkte alles prima, maar kon ik weer mijn modem niet in.
Ik heb een Synology NAS, waarop PLEX draait.
Hierop heb ik alle video's en foto's van mijn kinderen/kleinkinderen op gezet, zodat mijn kinderen die vanuit hun thuis kunnen bekijken.
Maar ineens werkte dat niet meer, en zag mijn NAS ineens geen UPNP modem meer bij het instellen van de router.
Dus eigenlijk wil ik alelen die UPNP/Port forwarding van die PLEX checken, maar kom dus niet mijn modem in.
En toen ineens besefte ik dat ik niet alles van jou reactie had geprobeerd.
Ik heb die link geplakt in Microsoft Edge, en ineens kon ik weer met mijn vertrouwde wachtwoord inloggen.

Ik zag nu dat de port forwarding was uitgezet, en dat er wel 5 port forwarding rules waren gedefinieerd, die ik niet er in heb gezet.

Bij external host stond IP adres 145.7.224.170

Ik schrok daar erg van en dacht dat ik gehackt was.
Maar als ik dat IP adres opzoek is dat van KPN.

Begrijp ik nu goed dat er mensen van KPN in mijn modem in kunnen loggen, en dan doen wat ze willen?
In dat geval denk ik er heel hard aan om naar een andere provider te stappen. Dan maar weer terug naar de COAX.
Afgezien nog van de 5 avonden dat ik hiermee heel gefrustreerd ben bezig geweest.

Kan iemand van KPN zeggen waarom men dit doet?

Die Port forwarding rules beginnen met “HDM_CR”
Dus het zit er dik in dat dit weer terug word gezet als het ergens voor nodig is.

Als dat zo is dan is het prima, maar veeg dan niet mijn eigen Port forwarding leeg, en laat de UPNP dus aan staan

 

Beste Gesp: Heel erg bedankt voor die tip over die link id Edge te doen, zodat ik weer kan zien wat er allemaal gebeurt op mijn modem, en mijn (klein)kinderen weer hun foto's en filmpjes kunnen zien thuis

 

 


Die HDM_CR poort forwardings zijn normaal. Die worden er automatisch ingezet. Ze gaan naar de tv-ontvangers en WiFi versterkers toe. KPN kan zo deze systemen monitoren. Vraag me niet wat ze er precies mee doen of wat ze zien, dat weet ik niet.

U heeft de box gereset. Daardoor zijn uiteraard uw eigen poortforwardings verdwenen. Ook UPNP is daarbij uitgezet. Deze instelling kan namelijk in potentie misbruikt worden door kwaadaardige software om poorten te openen. 


Beste Nick83.

Ik kreeg het probleem van mijn NAS dat die een melding gaf met port forwarding die niet goed meer werkte.

Toen is het natuurlijk begonnen, want ik kon niet inloggen met mijn geldige modem wachtwoord in Google chrome.
Omdat ik dacht dat het ww verandert was heb ik dus een harde reset gedaan (met paperclip in reset knop) maar die viel steeds terug naar de oude waarden, en ik kon nog steeds niet inloggen.
En idd nu u het zegt gaan bij een harde reset die port forwarding rules weg, en UPNP uit.
Ik heb ze er ook destijds niet zelf ingeet, want dat doet een routine op de NAS met de knop “Router instellen”. ik heb dan geselecteert welke onderdelen ik wil forwarden, en dan gaat hij die automatisch aanmaken op het modem.
Elke poort die open staat is idd een risico, maar het zijn er maar 3, en zonder port forwarding kunnen b.v. mijn kinderen niet op flex onze gezins foto's/films zien.
Dus ik denk dat het wel mee valt.

Bedankt voor uw laatste opmerking, die nu voor mij (achteraf) alles verklaard wat er is gebeurd :-)