Skip to main content
Vraag

Box 12 schakelt steeds tussen netwerken en wifi is elke avond slecht

• June 10, 2026
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

hallo

Ik heb een box 12 modem 

Deze springt steeds over op het oude internet toegang zodat hij steeds overspring van het een naar het ander. zet de 1 uit en spring i weer op de ander .

Verder heb ik ondertussen 3wifi versterkers in huis bekabelt en nog slechte wifi.

Voor boven draadloos  super wifi  doet het niet te ver weg  6 meter van modem.

Modem al een paar keer terug naar fabrieks instelling gezet maar dan begint i steeds weer overtespringen op ander internet toegang

En  elke avond  tussen 7 en 11word  wifi en verbind slecht Al een keer over gebeld maar dit snappen ze niet.

Al met al het is naatje pet.

Weet hier iemand een oplossing voor.

[Ik kan modem en zo aansluiten maar dan word het moeilijk]

2 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@tom donhuijsen, welkom bij de community!

Dat klinkt inderdaad erg vervelend. Om een beter beeld te krijgen, zou ik graag het volgende willen weten:

• Welke lampjes branden er op het modem wanneer het probleem zich voordoet?
  • Bedoel je met "oude internettoegang" een oud wifi-netwerk of een eerder ingestelde netwerknaam?
  • Hebben alle SuperWifi punten een groen lampje?
  • Maak je gebruik van één wifi-naam in huis of zie je meerdere netwerken verschijnen?

Omdat je aangeeft dat het probleem vooral tussen 19:00 en 23:00 uur speelt, ben ik ook benieuwd of dit zowel op wifi als op bekabelde apparaten merkbaar is. Zo kunnen wij je gerichter helpen! 😊

Ik zou het eerst opsplitsen: is het wifi of de lijn zelf. Test rond 19-23 uur één laptop/pc met kabel rechtstreeks op de Box 12. Als die dan ook slecht is, heeft resetten van SuperWifi geen zin en moet KPN naar lijn/modem kijken. Is bekabeld wel goed, haal dan tijdelijk alle SuperWifi punten van de stroom en zet ze daarna één voor één terug, liefst bekabeld. Let ook op dat er niet nog een oude SSID op de Box 12 aan staat; apparaten blijven daar soms hardnekkig naar terugspringen.