Skip to main content

Hi

 

ik ben een vrij nieuwe klant en sinds dag 2 start de Box V12 per dag meerdere keren opnieuw op. Ik merk de meeste herstarts tussen 18:00 en 21:00 uur, maar andere tijden komt het ook voor (ik zie het aan de Wifi op mijn laptop of bij TV kijken).

Bij het opstarten gaan de lampjes uit, vervolgens een rood lampje en na een paar minuten branden er 4 groene lampjes (alles behalve telefoon - die heb ik niet). Als gevolg van deze herstart verdwijnt de volledige verbinding naar internet, zowel over WiFi als ethernet - en daarmee ook TV.

Ik heb meermalen alles van het stroom gehaald volgens de tips in vergelijkbare posts. Ik heb ook een harde reset uitgevoerd. Ik zie geen verbetering, sterker nog het kwam gisteren vaker voor dan eerdere dagen leek het wel.

In de logs op de router zie ik alleen in Debug dat de router succesvol gestart was, geen aanwijzing van een oorzaak.

Mijn thuissituatie is dat ik bekabeld ethernet in huis heb, geen Powerline extenders. Om uit te sluiten dat mijn componenten (kabel of switch) een factor zijn, is momenteel alleen een UHD TV decoder met de door KPN geleverde kabel aangesloten. Deze heb ik op poort 4 en op poort 1 aangesloten gehad, wat geen verschil geeft.

Kan een moderator van KPN de lijn eens doormeten? Alvast dank!

Ik heb nu de klantenservice(0800-0402) aan de lijn die metingen uitvoert.


*admin: nummer toegevoegd


De storingsdienst gaat contact opnemen , er kwam een foutmelding terug. 


Hallo @Garry Sollis , ik hoop dat de BOX12 (zonder V) straks goed gaat werken voor je.

Succes.

 


Hoi @Garry Sollis, welkom op ons forum!
Laat ons vooral weten hoe het afloopt!
En mocht je vragen hebben dan zitten we hier natuurlijk ook klaar voor je :)


zie hieronder… leuk twee accounts :-D


Er is nu twee keer een monteur geweest. De eerste keer is de NT1 vervangen omdat het signaal op de glasvezel te veel gedempt werd. Er is toen ook klant monitoring geactiveerd.

Na 5 dagen heb ik zelf weer gebeld met KPN naar een nummer met toegangscode omdat het helaas niet leek te helpen. Aan de telefoon werd duidelijk dat ook KPN nog steeds onderbrekingen zag, ook op tijden dat ik niet actief / thuis / wakker was.

De volgende dag is er weer een monteur langs gestuurd. Deze heeft nog eens de glasvezel infra doorgemeten, ook remote hetzelfde laten doen en alles bleek goed. Hij heeft het modem vervangen voor een een ouder type (Experiabox V10 van ZTE - niet de A variant), waar hij zelf de beste ervaringen mee heeft zoals hij aangaf.

Tot nu toe lijkt de verbinding zich goed te gedragen. Ook lijkt in het huis wat sterker, ondanks dat het modem in de meterkast bij de voordeur zit. Wel zal ik - als ik dat wil - zelf een mesh WiFi netwerk moeten aanleggen omdat de V10 dat klaarblijkelijk niet ondersteunt.

Vooralsnog ben ik tevreden en als het de komende dagen niet onderuit gaat vind ik het prima zo.


Goedemorgen @Garry Sollis :-) Bedankt voor je terugkoppeling!
Dat was even puzzelen lees ik inderdaad! Fijn dat ze een oplossing hebben gevonden! 
De V10 ondersteunt inderdaad helaas geen mesh maar via onze wifimanager kun je wel tegen gereduceerd tarief Superwifipunten bestellen waarmee dit werkt.