Skip to main content

Ik heb net na een hele lange tijd wachten en een paar keer verbinding verbroken geweest jullie klantenservice gebeld. Maar met alle respect, ik vraag me serieus, waar jullie ze vandaan halen.

 

Ik vertel de medewerker dat ik iedere keer zonder internet zit. Ze ging een meting doen, onder die meting valt die Box12 uit, en ze verteld dat alles prima is. Ik zeg tegen haar, als ik probeer in te loggen in de Box12, dat ik heel lang een wit scherm krijg en dan na eens een keer het inlogscherm. Toe had ik een discussie dat ik via internet inlog. Toen ik zei van niet dat je gewoon op de Box hier in de kamer inlogt, kreeg ik een reactie, als ik het allemaal zo goed wist, waarom ik dan hulp vroeg want  ik had haar niet nodig. Ik heb de verbinding maar verbroken, maar toch de vraag of dit de normale manier van zaken is?

 

Het probleem is het volgende. ik zit iedere keer zonder internet. Inmiddels ben ik erachter, dat mijn ipv6 op de router wegvalt. Als ik die op de router (ASUS AX88U) uitzet, dan doet internet het weer. Als ik probeer in te loggen in het modem, is dat niet te doen. De enige manier is of er heel lang op wachten, of een pinnetje achterin en resetten. Iedere keer resetten, gaat m ook niet worden. De router is het probleem niet, ik heb een stuk of 10 verschillende geprobeerd.

 

Probeer op het moment weer in te loggen, maar heb alleen een wit scherm. Ik heb verschillende browsers geprobeerd en 2 laptops.

 

Ik heb dat ding inmiddels al zo vaak gereset dat ik de tel kwijt ben. ik wil u vragen om een andere toe te sturen.

U zegt dat u ook een 2de router heeft? Koppel die dan eens af en sluit dan uw pc of laptop rechtstreeks op de KPN Box aan. Werkt het dan nog niet?


@Nick83 Ben vergeten te vermelden dat rechtstreeks de utp op de Box 12 dat het laden van de interface ook oneindig duurt. Heb ook al gezien dat de groenen lampjes uit gingen en vanzelf weer weer begonnen te branden.


Zojuist vliegt mijn verbinding er weer uit.

 

Als ik ipv6 op de Box12 een keer uit en aan zet dan werkt mijn internet weer tijdelijk op mijn router.

 

Als ik mijn router rechtstreeks op de mediaconverter aansluit dan zijn er geen problemen. voor nu sluit ik m dus zo wel aan, maar zie graag een oplossing tegemoet.


Een reactie van een KPN medewerker zou ik wel op prijs stellen.


Hi @HDFreak, de KPN moderators behandelen topics op volgorde van binnenkomst en nu is jouw topic aan de beurt 🙂

Als ik je lijn doormeet, zie ik dat die vandaag volledig stabiel is, maar er de dagen daarvoor héél vaak uit heeft gelegen. Ik zie ook dat je gisteren opnieuw hebt gebeld en een andere medewerker hebt gesproken. Uit de notitie wordt me echter niet helemaal duidelijk wat die collega heeft gedaan en of het probleem tijdens dat gesprek ook daadwerkelijk verholpen is. Aangezien de verbinding vandaag nog niet uit is gevallen, hoop ik dat dit inderdaad het geval is! Zou je dit kunnen bevestigen of anders in ieder geval aan kunnen geven of de verbinding bij jou vandaag goed is geweest?

 


@Maja_ Excuses voor mijn ongeduldigheid. Nadat mijn frustratie gezakt was, bedacht ik me dat ik vanzelf aan de beurt kom, maar had het bericht al getypt.

 

Beide collega's van jou, houden vol dat mijn modem prima werkt. Zelfs als het modem uitvalt. Als ik de box12 reset, kan ik inloggen op dat ding, tot ik een instelling aanpas. Daarna is het onmogelijk in te loggen.

 

Ik heb/had een router achter de box12. Ik zit dan ook iedere keer zonder internet op de router. Als ik ipv6 op de box12 uitzet, werkt het weer. Ook zag ik geregeld dat die gewoon uit ging. Dus alle lampjes waren uit. Tikje later sprong die weer aan.

 

De reden dat die nu de hele dag online is, komt omdat ik tijdelijk een modem van een vriend geleend heb.

 

Uw collega wilde een monteur op afstand inplannen. Heb ik weinig aan, want op dat moment deed die box 12 niks meer. Hij bleef volhouden dat alles er goed uitzag en vroeg of de stekker er wel in zat. Achteraf een rare vraag, als volgens hem alles werkt.

 

Mijn vraag is dan nog steeds of het modem omgeruild kan worden voor 1 die wel werkt? In ieder geval bedankt voor je reactie.

 

 

 

 

 


Geen probleem @HDFreak, ik snap de frustratie!

Inmiddels is bekend dat er iets niet helemaal lekker loopt in ons meetsysteem, waardoor er ten onrechte een actieve verbinding gemeten kan worden. Dit lijkt bij jou ook aan de orde te zijn, waardoor het voor mijn collega's erg verwarrend zal zijn geweest. De storing in ons meetsysteem zal op dat moment nog niet bekend zijn geweest. 

Even een aantal vragen om zeker te weten dat ik het verder goed begrijp:

  • Je kunt inloggen in het menu van de Box12, maar dat is telkens eenmalig omdat na het wijzigen van iets, niet opnieuw in kan worden gelogd. Je krijgt dan alleen een wit scherm
  • Je maakt gebruik van een extra router, ging die telkens uit? Of gaat de Box12 telkens uit? Dit is me niet helemaal duidelijk
  • Je hebt nu wel een goed werkende verbinding omdat je een Experia Box van een vriend hebt geleend? Of gaat dat om een modem dat niet van KPN is?

Hoor het allemaal graag!


Hoi @Maja_ 

 

Ik had een fritzbox van een vriend geleend om te kijken of de problemen weg waren. Alles werkte prima, wat je zelf ook al geconstateerd had.. Deze heb ik vandaag terug gegeven en heb tijdelijk mijn router maar via PPoE aangesloten.

 

As de box 12 gereset is , is die lekker snel. Als ik iets durf te veranderen en opnieuw opstart, kom ik er niet meer in. Blijf een wit scherm zien en pagina blijft laden.

 

Het internet op de box 12 viel geregeld uit. En toen ik uw collega aan de lijn had, viel die helemaal uit. Inmiddels ligt die hier op tafel, in de hoop dat die omgeruild gaat worden.

 

Ik hoop dat dit nu duidelijk is? Anders lees ik het wel.

 

 

 


Duidelijk @HDFreak, er is een nieuwe Box12 onderweg naar een servicepunt, je kunt hem daar omruilen voor de oude. Als het goed is heb je een sms ontvangen met alle details!


@Maja_ Dankjewel.

 

Ik heb overig nog geen SMS gezien?


Hmm, hopelijk komt die nog wel, met enige vertraging! Ik zal alvast verklappen dat hij morgen voor je klaar ligt bij de AH aan de Mira 25. Je hoort echter een sms te ontvangen zodra het pakketje daar bezorgd is, anders is het een beetje gokken natuurlijk wanneer je er naar toe moet 😅 

Mocht je over een uur nog geen sms en/of mail hebben ontvangen hierover, trek je dan weer aan de bel?


Bedankt voor de info. Zal ik doen.

 

Als ik die SMS niet nodig heb voor af te halen, dan kan ik m morgen einde van de dag wel ophalen hoor. Het is hier om de hoek.


@Maja_ Ik zou nog even laten weten als ik geen SMS had gehad. Heb nog steeds niks ontvangen.


@Maja_  Ik heb nog steeds geen SMS ontvangen. Mochten er bepaalde instructies in staan, zou je die dan even kunnen vermelden? Anders stop ik hem in een schoenendoos en ruil hem morgen om.


Hmm, dan is daar iets niet helemaal goed gegaan, je zou een sms én een mail moeten ontvangen met de omruil informatie.

Ik stuur je een privébericht met de betreffende info!


@Maja_ Ik heb het modem inmiddels ontvangen, waarvoor dank.

 

Kun je me vertellen hoe ik kan updaten naar de laatste firmware versie? Ik heb al een pinnetje achterin gedaan maar blijf op versie SGEJ10000112 en krijg nu de melding dat het certificaat verlopen is. Positieve is dat die wel lekker snel is met inloggen.


Nou zeg, wat raar dat hij niet gewoon direct al versie SGEJ10000516 heeft/binnenhaalt 😑

Hoe lang heb je het pinnetje achterin in het resetgaatje gehouden? Moet minsten een seconde of 15, zou je dat nog eens willen proberen?


Ik heb het 4 keer geprobeerd. Langste tijd dat ik het pinnetje erin liet was 30 seconden, linker lampje knippert wel tijdens opstarten maar geen update. Zal het zo nogmaals proberen.

 

Edit; nogmaals geprobeerd maar helaas. Internet lampje gaat knipperen na het opstarten, daarna snel knipperen en is daarna online. maar geen update,


Wat als je hem in de webmenu reset?Je zou ook de kpn reset tool kunnen proberen via deze link: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Klik dan op ´laat ons je modem resetten´.

Reset het modem niet na het gebruik van de kpn reset-tool?Dan maakt het modem geen TR-069 koppeling en ligt het daar aan,Wat je daaraan kan doen weet ik niet maar dan zal kpn hem wel weer swappen...


Dankje, ga het proberen.

 

 

Edit: servicetool doet niks, blijft een circel draaien en modem blijft online.

 

Het is allemaal begonnen nadat hier de FTU vervangen is voor een ZXHN-F3100. De vorige zou niet geschikt zijn voor een eigen modem. Echter klopte in het systeem niet, wat er hier hing. Het was de voorganger van deze, die prima voldeed. Sindsdien gebeuren er maar rare dingen. Toeval geloof ik niet zo in eigenlijk. Misschien dat het nog met de storing te maken heeft? Daar kan @Maja_ wellicht meer over vertellen?


Heel raar dat hij de update niet binnenhaalt, alles bij elkaar lijkt het er op dat er óók met je verbinding iets niet helemaal lekker loopt. Je hebt wel pech zeg 🙄😕 Ik heb je verbinding nu in de centrale een reset gegeven, het duurt een minuut of 5 voordat je weer online zult zijn. Je mag 'm dan nog 1 keer resetten. 

De SGEJ10000516 software staat als ‘preferred’ wat inhoudt dat hij die op moet halen, zodra de software opnieuw geladen wordt (na een reset dus). Hopelijk helpt mijn laatste truc!


@Maja_ik had mijn vorige post nog aangevuld. Weet niet of je daar bericht van krijgt vandaar dat ik het even meld.

 

btw internet werkt hier anders nog steeds. 🤣

 

edit; Verbinding blijft werken, vreemd.

 


Dat het cirkeltje blijft draaien komt erop neer dat hij geen TR-069 koppeling maakt.

Misschien kan @Maja_ recent gekoppelde modems even uit dat TR-069 systeem halen?Ik heb geen flauw idee wat een medewerker allemaal wel en niet kan,Maar dit lijkt me een logische optie.

edit:Het ZTE NT zou je nog 3 minuten stroomloos kunnen maken,Dat zou best eens kunnen helpen.


Vreemde is dat de reset van @Maja_ helemaal niks lijkt te doen. modem blijft online.

 

Edit: @martijn197108 Kan ik die stroomloos maken, gezien ik zit te wachten tot mijn verbinding gereset wordt?


Vreemde is dat de reset van @Maja_ helemaal niks lijkt te doen. modem blijft online.

Vermoedelijk doordat het modem niet gekoppeld is,Maar ik weet niet precies hoe KPN systemen allemaal werken...