Skip to main content

Ik heb net na een hele lange tijd wachten en een paar keer verbinding verbroken geweest jullie klantenservice gebeld. Maar met alle respect, ik vraag me serieus, waar jullie ze vandaan halen.

 

Ik vertel de medewerker dat ik iedere keer zonder internet zit. Ze ging een meting doen, onder die meting valt die Box12 uit, en ze verteld dat alles prima is. Ik zeg tegen haar, als ik probeer in te loggen in de Box12, dat ik heel lang een wit scherm krijg en dan na eens een keer het inlogscherm. Toe had ik een discussie dat ik via internet inlog. Toen ik zei van niet dat je gewoon op de Box hier in de kamer inlogt, kreeg ik een reactie, als ik het allemaal zo goed wist, waarom ik dan hulp vroeg want  ik had haar niet nodig. Ik heb de verbinding maar verbroken, maar toch de vraag of dit de normale manier van zaken is?

 

Het probleem is het volgende. ik zit iedere keer zonder internet. Inmiddels ben ik erachter, dat mijn ipv6 op de router wegvalt. Als ik die op de router (ASUS AX88U) uitzet, dan doet internet het weer. Als ik probeer in te loggen in het modem, is dat niet te doen. De enige manier is of er heel lang op wachten, of een pinnetje achterin en resetten. Iedere keer resetten, gaat m ook niet worden. De router is het probleem niet, ik heb een stuk of 10 verschillende geprobeerd.

 

Probeer op het moment weer in te loggen, maar heb alleen een wit scherm. Ik heb verschillende browsers geprobeerd en 2 laptops.

 

Ik heb dat ding inmiddels al zo vaak gereset dat ik de tel kwijt ben. ik wil u vragen om een andere toe te sturen.

Maak maar even 3 minuten stroomloos inderdaad! Dat zou ook een soort reset effect moeten hebben. 

 

Edit: was je daar toevallig al mee bezig? Ik krijg eindelijk te zien dat het modem offline is 🤔


Heb de FTU 3 minuten van stroom gehad en modem gereset, maar nog steeds niks. Gezien de verbinding hier niet verbroken was, na de reset van @Maja_ , zit het toch niet helemaal goed.


@Maja_Heeft dit niet met die storing te maken, dat er een modem online is, terwijl die het niet doet? Wel vreemd dat mijn internet wel gewoon werkt.

 

maar, je ziet nu wel tenminste dat het modem offline was. Dus er is verbetering.


Als TR-069 niet werkt,werkt internet gewoon wel,Daar is geen TR-069 voor nodig.Alleen voor updates en telefonie is dat nodig,Die zullen nu dus niet werken.Maar wat nu een beste vervolgstap is moet @Maja_ maar zeggen.


Die bleek uiteindelijk mislukt te zijn, na lang laden. Nieuwe pogingen mislukken ook. Omdat ik er zelf vanaf afstand niet meer uit kom, en jij ook ongeveer alles al geprobeerd hebt, heb ik nu een storingsbon aangemaakt voor de technische dienst. Die zullen waarschijnlijk echter pas begin volgende week contact met je opnemen hierover 😬

Hopelijk blijft alles tot die tijd wel normaal werken met die Fritzbox!

 


Fritzbox? Ik heb een box12 aangesloten 🤣

 

Wacht wel af dan. Heb vandaag een nieuw telefoonnummer gekregen van jullie. Ik hoop dat die wijziging ook meteen bij jullie ingaat?


Hoi @Maja_ 

Ik had een fritzbox van een vriend geleend om te kijken of de problemen weg waren. Alles werkte prima, wat je zelf ook al geconstateerd had.. Deze heb ik vandaag terug gegeven en heb tijdelijk mijn router maar via PPoE aangesloten.

Ik refereerde hiernaar maar was even vergeten dat je die al terug had gegeven, excuus! 

Maandag komt er een monteur langs zie ik, top dat je toch zo snel gebeld bent en dat er direct actie wordt ondernomen. Laat je maandag weten of de monteur alles weer normaal werkend krijgt? 

Wacht wel af dan. Heb vandaag een nieuw telefoonnummer gekregen van jullie. Ik hoop dat die wijziging ook meteen bij jullie ingaat?

Hmm, je oude nummer zal nog in de storingsbon staan en daar zal de monteur maandag ook naar toe bellen. Ik kijk even of ik het voor elkaar kan krijgen om dat nummer aan te passen!

 


Het nummer is aangepast en staat goed in de storingsbon 😊


@Maja_ Dankjewel, ik laat wat weten als de monteur is geweest.


@Maja_ Inmiddels is de monteur geweest. Ik heb nu een Experabox v10, wat ik ook prima vind, alleen wil het modem nog steeds niet registreren. Alles werkte zei hij. Hij heeft nog gebeld naar jullie om te checken of er een storing was. Dat gezegd hebbende, kom ik er nu achter dat ik dus ook geen ipv6 meer heb. Waarschijnlijk zal dit wel niet komen omdat ik ook geen updates krijg?

 

De software versie die erin zit is: V1.01.99T01.7

 

Als ik via Google zoek, is deze versie een jaar of 2 oud? Als dat zo is, dan hoop ik toch wel dat er hier een oplossing voor gaat komen?

 

 


@Maja_Ik ben niet echt blij op het moment. Zoals het lijkt, nadat ik de experaibox v10 ingesteld heb en herstart, zijn alle instellingen weg.

 

Verder is de upload van mijn abonnement gehalveerd. Dit is sinds ik de v10 heb.

 

 


Die updates komen niet voor niks,Misschien zit er een bug in deze oude versie die met de nieuwe software verholpen is.Ik denk dat zodra de nieuwste versie word opgehaald de snelheid beter is.

Heeft de monteur ook al een monteursreset gedaan?Mogelijk helpt dat.

Zo niet kan je dat zelf doen op deze manier:

Druk reset en herstel tegelijkertijd in tot power uitgaat,Het modem gaat daarna opnieuw software zoeken en hopelijk die downloaden.

Ik zie op internet dat deze versie door budget alles in 1 is gebruikt(telfort firmware dus) en ook de naam telfort in je screenshot doet vermoeden dat het telfort software is,Met een monteursreset installeert hij hopelijk wel de KPN-firmware.


Dat is het punt. Het modem, 2 verschillende geprobeerd (v10 en 12), wil zich niet registreren. En krijgt dus ook geen updates. Ik en ook de monteur hebben meermaals geprobeerd het modem te resetten.


Ik denk dat je mijn wijziging nog niet gezien hebt maar hieronder zie je wat ik heb toegevoegd:);

Ik zie op internet dat deze versie door budget alles in 1 is gebruikt(telfort firmware dus) en ook de naam telfort in je screenshot doet vermoeden dat het telfort software is,Met een monteursreset installeert hij hopelijk wel de KPN-firmware.

Een monteursreset kan wel de moeite waard zijn.


@martijn197108 Dat monteurs reset heeft de monteur 3x gedaan. Maar heeft niet geholpen. En sinds ik een nieuwe box12 had, heb ik het denk ik wel 20x geprobeerd en ook deze kreeg geen update.

 

De monteur heeft ook gebeld naar KPN en zij vertelde dat ze zagen dat het modem online was en verder niks. Is verder niet uit te lezen. Geen idee wat er aan de hand is, maar de enige oplossing lijkt een eigen modem te kopen. Maar als ik dan een storing krijg, zit ik nog met hetzelfde probleem. Hoop dus dat het wel opgelost gaat worden.


De box 12 heeft geen monteursreset,Maar alleen een gewone reset.Je weet dus zeker dat de monteur herstel+reset heeft ingedrukt en niet alleen reset??

Een eigen modem zal waarschijnlijk alleen werken als daar geen TR-069 koppeling voor nodig is.


Ik heb het zojuist 2x bij de v10 gedaan, maar geen update.


jammer...Welke software heeft hij na de monteursreset?Dezelfde of een oudere?


Nog steeds V1.01.99T01.7

 

Edit; Ik ga voor nu mijn router wel aan de FTU pluggen, tot KPN met een oplossing komt. Dit zal opgelost moeten worden, want als ik een storing krijg, dan heb ik hetzelfde probleem als ik de KPN hardware aanplug, dat het niet uit te lezen valt.


Ik dacht dat 24 uur na het omwisselen van een modem het oude mac adres van het vorige modem word gewist,Misschien dat het systeem aan het oude adres blijft vast zitten,Je zou dus morgen om 3 uur bijvoorbeeld nog eens een monteursreset kunnen proberen.

Anders kunnen de monteurs @DennisA78 en @NHendriks je misschien verder helpen,Mijn ideeen zijn hierna op.


In ieder geval bedankt voor je hulp.


Inmiddels weer contact met KPN gehad. Er komt woensdag een andere monteur die meer tools had voor te meten.

 

Laat weten als die geweest is.


Ok,Ik ben benieuwd!


Inmiddels weer contact met KPN gehad. Er komt woensdag een andere monteur die meer tools had voor te meten.

 

Laat weten als die geweest is.

Heel fijn dit, want de situatie zoals je die hiervoor omschreef was toch echt verre van ideaal en zeker niet de bedoeling. Ik ben heel benieuwd of de monteur die morgen komt alles wel weer goed krijgt, en vooral hóé! Want dit is toch echt wel een hele vreemde situatie 🤔


Inmiddels weer contact met KPN gehad. Er komt woensdag een andere monteur die meer tools had voor te meten.

 

Laat weten als die geweest is.

Heel fijn dit, want de situatie zoals je die hiervoor omschreef was toch echt verre van ideaal en zeker niet de bedoeling. Ik ben heel benieuwd of de monteur die morgen komt alles wel weer goed krijgt, en vooral hóé! Want dit is toch echt wel een hele vreemde situatie 🤔

Monteur komt tussen 15-17 uur

 

Het is inderdaad vreemd, zeker gezien dat (als ik me niet vergis) jij de firmware voor de box12 gedowngrade hebt in januari. Enigste wat veranderd is, is dat ze een andere FTU gehangen hebben. Dit hadden ze gedaan omdat in jullie systeem stond dat ik een hele oude Genexis FTU zou hebben terwijl er een FTU_TY01 hing. Nu hangt er een FTU_TK01. Daarna is de ellende begonnen.