Skip to main content
Beantwoord

Box12 defect, wegvallen internet en inloggen in webinterface lukt niet


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

80 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14828 reacties
  • 25 maart 2022

Maak maar even 3 minuten stroomloos inderdaad! Dat zou ook een soort reset effect moeten hebben. 

 

Edit: was je daar toevallig al mee bezig? Ik krijg eindelijk te zien dat het modem offline is ðŸ¤”


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 25 maart 2022

​Heb de FTU 3 minuten van stroom gehad en modem gereset, maar nog steeds niks. Gezien de verbinding hier niet verbroken was, na de reset van @Maja_ , zit het toch niet helemaal goed.

​


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 25 maart 2022

@Maja_Heeft dit niet met die storing te maken, dat er een modem online is, terwijl die het niet doet? Wel vreemd dat mijn internet wel gewoon werkt.

 

maar, je ziet nu wel tenminste dat het modem offline was. Dus er is verbetering.


  • 0 reacties
  • 25 maart 2022

Als TR-069 niet werkt,werkt internet gewoon wel,Daar is geen TR-069 voor nodig.Alleen voor updates en telefonie is dat nodig,Die zullen nu dus niet werken.Maar wat nu een beste vervolgstap is moet @Maja_ maar zeggen.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14828 reacties
  • 25 maart 2022

Die bleek uiteindelijk mislukt te zijn, na lang laden. Nieuwe pogingen mislukken ook. Omdat ik er zelf vanaf afstand niet meer uit kom, en jij ook ongeveer alles al geprobeerd hebt, heb ik nu een storingsbon aangemaakt voor de technische dienst. Die zullen waarschijnlijk echter pas begin volgende week contact met je opnemen hierover ðŸ˜¬

Hopelijk blijft alles tot die tijd wel normaal werken met die Fritzbox!

 


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 25 maart 2022

Fritzbox? Ik heb een box12 aangesloten 🤣

 

Wacht wel af dan. Heb vandaag een nieuw telefoonnummer gekregen van jullie. Ik hoop dat die wijziging ook meteen bij jullie ingaat?


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14828 reacties
  • 26 maart 2022
HDFreak schreef:

Hoi @Maja_ 

Ik had een fritzbox van een vriend geleend om te kijken of de problemen weg waren. Alles werkte prima, wat je zelf ook al geconstateerd had.. Deze heb ik vandaag terug gegeven en heb tijdelijk mijn router maar via PPoE aangesloten.

Ik refereerde hiernaar maar was even vergeten dat je die al terug had gegeven, excuus! 

Maandag komt er een monteur langs zie ik, top dat je toch zo snel gebeld bent en dat er direct actie wordt ondernomen. Laat je maandag weten of de monteur alles weer normaal werkend krijgt? 

HDFreak schreef:

Wacht wel af dan. Heb vandaag een nieuw telefoonnummer gekregen van jullie. Ik hoop dat die wijziging ook meteen bij jullie ingaat?

Hmm, je oude nummer zal nog in de storingsbon staan en daar zal de monteur maandag ook naar toe bellen. Ik kijk even of ik het voor elkaar kan krijgen om dat nummer aan te passen!

 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14828 reacties
  • 26 maart 2022

Het nummer is aangepast en staat goed in de storingsbon ðŸ˜Š


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 27 maart 2022

@Maja_ Dankjewel, ik laat wat weten als de monteur is geweest.


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

@Maja_ Inmiddels is de monteur geweest. Ik heb nu een Experabox v10, wat ik ook prima vind, alleen wil het modem nog steeds niet registreren. Alles werkte zei hij. Hij heeft nog gebeld naar jullie om te checken of er een storing was. Dat gezegd hebbende, kom ik er nu achter dat ik dus ook geen ipv6 meer heb. Waarschijnlijk zal dit wel niet komen omdat ik ook geen updates krijg?

 

De software versie die erin zit is: V1.01.99T01.7

 

Als ik via Google zoek, is deze versie een jaar of 2 oud? Als dat zo is, dan hoop ik toch wel dat er hier een oplossing voor gaat komen?

 

 


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

@Maja_Ik ben niet echt blij op het moment. Zoals het lijkt, nadat ik de experaibox v10 ingesteld heb en herstart, zijn alle instellingen weg.

 

Verder is de upload van mijn abonnement gehalveerd. Dit is sinds ik de v10 heb.

 

 


  • 0 reacties
  • 28 maart 2022

Die updates komen niet voor niks,Misschien zit er een bug in deze oude versie die met de nieuwe software verholpen is.Ik denk dat zodra de nieuwste versie word opgehaald de snelheid beter is.

Heeft de monteur ook al een monteursreset gedaan?Mogelijk helpt dat.

Zo niet kan je dat zelf doen op deze manier:

Druk reset en herstel tegelijkertijd in tot power uitgaat,Het modem gaat daarna opnieuw software zoeken en hopelijk die downloaden.

Ik zie op internet dat deze versie door budget alles in 1 is gebruikt(telfort firmware dus) en ook de naam telfort in je screenshot doet vermoeden dat het telfort software is,Met een monteursreset installeert hij hopelijk wel de KPN-firmware.


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

Dat is het punt. Het modem, 2 verschillende geprobeerd (v10 en 12), wil zich niet registreren. En krijgt dus ook geen updates. Ik en ook de monteur hebben meermaals geprobeerd het modem te resetten.


  • 0 reacties
  • 28 maart 2022

Ik denk dat je mijn wijziging nog niet gezien hebt maar hieronder zie je wat ik heb toegevoegd:);

Ik zie op internet dat deze versie door budget alles in 1 is gebruikt(telfort firmware dus) en ook de naam telfort in je screenshot doet vermoeden dat het telfort software is,Met een monteursreset installeert hij hopelijk wel de KPN-firmware.

Een monteursreset kan wel de moeite waard zijn.


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

@martijn197108 Dat monteurs reset heeft de monteur 3x gedaan. Maar heeft niet geholpen. En sinds ik een nieuwe box12 had, heb ik het denk ik wel 20x geprobeerd en ook deze kreeg geen update.

 

De monteur heeft ook gebeld naar KPN en zij vertelde dat ze zagen dat het modem online was en verder niks. Is verder niet uit te lezen. Geen idee wat er aan de hand is, maar de enige oplossing lijkt een eigen modem te kopen. Maar als ik dan een storing krijg, zit ik nog met hetzelfde probleem. Hoop dus dat het wel opgelost gaat worden.


  • 0 reacties
  • 28 maart 2022

De box 12 heeft geen monteursreset,Maar alleen een gewone reset.Je weet dus zeker dat de monteur herstel+reset heeft ingedrukt en niet alleen reset??

Een eigen modem zal waarschijnlijk alleen werken als daar geen TR-069 koppeling voor nodig is.


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

Ik heb het zojuist 2x bij de v10 gedaan, maar geen update.


  • 0 reacties
  • 28 maart 2022

jammer...Welke software heeft hij na de monteursreset?Dezelfde of een oudere?


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

Nog steeds V1.01.99T01.7

 

Edit; Ik ga voor nu mijn router wel aan de FTU pluggen, tot KPN met een oplossing komt. Dit zal opgelost moeten worden, want als ik een storing krijg, dan heb ik hetzelfde probleem als ik de KPN hardware aanplug, dat het niet uit te lezen valt.


  • 0 reacties
  • 28 maart 2022

Ik dacht dat 24 uur na het omwisselen van een modem het oude mac adres van het vorige modem word gewist,Misschien dat het systeem aan het oude adres blijft vast zitten,Je zou dus morgen om 3 uur bijvoorbeeld nog eens een monteursreset kunnen proberen.

Anders kunnen de monteurs @DennisA78 en @NHendriks je misschien verder helpen,Mijn ideeen zijn hierna op.


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

In ieder geval bedankt voor je hulp.


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 28 maart 2022

Inmiddels weer contact met KPN gehad. Er komt woensdag een andere monteur die meer tools had voor te meten.

 

Laat weten als die geweest is.


  • 0 reacties
  • 28 maart 2022

Ok,Ik ben benieuwd!


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14828 reacties
  • 29 maart 2022
HDFreak schreef:

Inmiddels weer contact met KPN gehad. Er komt woensdag een andere monteur die meer tools had voor te meten.

 

Laat weten als die geweest is.

Heel fijn dit, want de situatie zoals je die hiervoor omschreef was toch echt verre van ideaal en zeker niet de bedoeling. Ik ben heel benieuwd of de monteur die morgen komt alles wel weer goed krijgt, en vooral hóé! Want dit is toch echt wel een hele vreemde situatie ðŸ¤”


UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • 262 reacties
  • 30 maart 2022
Maja_ schreef:
HDFreak schreef:

Inmiddels weer contact met KPN gehad. Er komt woensdag een andere monteur die meer tools had voor te meten.

 

Laat weten als die geweest is.

Heel fijn dit, want de situatie zoals je die hiervoor omschreef was toch echt verre van ideaal en zeker niet de bedoeling. Ik ben heel benieuwd of de monteur die morgen komt alles wel weer goed krijgt, en vooral hóé! Want dit is toch echt wel een hele vreemde situatie ðŸ¤”

Monteur komt tussen 15-17 uur

 

Het is inderdaad vreemd, zeker gezien dat (als ik me niet vergis) jij de firmware voor de box12 gedowngrade hebt in januari. Enigste wat veranderd is, is dat ze een andere FTU gehangen hebben. Dit hadden ze gedaan omdat in jullie systeem stond dat ik een hele oude Genexis FTU zou hebben terwijl er een FTU_TY01 hing. Nu hangt er een FTU_TK01. Daarna is de ellende begonnen.