Skip to main content

Sinds vorige week overgestapt van een V8 box naar de nieuwe box12. Box12 herstart ongeveer1 keer per uur (inclusief TV/ ethernet/ Wifi). Al drie keer gereset (zelf via de WIFI manager, 1 keer via KPN na een telefoontje). Glasvezel kastje al een keer op nieuw opgestart (2 minuten stroom er af) Alle randapparatuur al los gekoppeld op mijn pc na en laptops via wifi 2.4 gastennetwerk.

Zonder resultaat.

Log bekeken, daar zie ik geen foutmeldingen. Stroomdraad naar de modem ook bekeken en al een keer van stopcontact gewisseld.

En een afstandsbediening van de TV setup-box is defect.

 

Hoe kan ik via KPN een oplossing krijgen?

Hi @Henk K, wat jammer dat je sinds je de Box 12 aan hebt gesloten zoveel problemen ervaart :slight_frown:

Je geeft aan dat je de stroomdraad van het modem al goed bekeken hebt en al een ander stopcontact hebt geprobeerd, we kunnen dus e voorzichtige aanname doen dat het probleem niet in de stroomvoorziening moet worden gezocht.

Er zijn meer kabels aangesloten op de Experia Box, 1 daarvan loopt naar het glasvezelkastje. Zou je die kabel even helemaal los willen halen en daarna beide uiteindes opnieuw goed vast willen klikken? kan zijn dat 1 van de stekkertjes niet helemaal goed contact maakt waardoor je Box 12 de verbinding even kwijt raakt.

Mocht dat ook geen verschil maken, dan kijk ik graag even met je mee. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Dag Maja,

Ik heb mijn profiel aangevuld. snoertjes nog een keer aangesloten. Overigens kan ik mij niet voorstellen dat de BOX12 opnieuw start door een losse internetkabel.

Een 2e puntje is de afstandsbediening van de TV (kastje). Van 1 van de afstandsbedieningen doen de pijltjes het niet (Waardoor ik bijvoorbeeld niet in de gids kan bladeren).

 


Hmm, ik zie inderdaad vele verbrekingen terug waarbij het er sterk op lijkt dat het toch vóór het modem al mis gaat. Als het signaal tijdelijk wegvalt en daarna weer terugkomt, gaat de Box 12 opnieuw verbinding maken, het kan zijn dat je dat ziet als opnieuw opstarten. Als je merkt dat de boel wegvalt, hoe branden de lampjes op de Box 12 dan op dat moment? En hoe zit dat met de lampjes op het glasvezelkastje? Als het lukt, mag je er wel even een foto van maken en de hier delen, zodat we er een goed beeld bij hebben!

Punt 2: Een nieuwe afstandsbediening kan je kosteloos bestellen via MijnKPN :slight_smile:

 


Allereerst dank voor het beantwoorden van vraag 2. Ga ik achteraan:thumbsup_tone1:

Nadat de verbinding weg is gevallen. Alleen het middelste power lampje brand wit/blauw, waarna alles weer begint te verbinden (groen knipperen) en uiteindelijk weer groen wordt (Internet/ WIFI/ TV/ Telefoon).


Wat ook vreemd is dat na het gebruik WPS om een verbinding te kopiëren naar mijn powerline adapter (TP-link). Mijn vaste computer bij de Ethernet line naar Box12 nu de naam TP-Link heeft gegeven (overgenomen) Terwijl ik de powerline inmiddels ontkoppeld heb. (Of maakt dat niet uit)


Nadat de verbinding weg is gevallen. Alleen het middelste power lampje brand wit/blauw, waarna alles weer begint te verbinden (groen knipperen) en uiteindelijk weer groen wordt (Internet/ WIFI/ TV/ Telefoon).

Dat is op het glasvezelkastje, of op de Box12?  Als het op het glasvezelkastje is, zou je die 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna weer aanzetten? Merk je daarna een verschil?

Wat ook vreemd is dat na het gebruik WPS om een verbinding te kopiëren naar mijn powerline adapter (TP-link). Mijn vaste computer bij de Ethernet line naar Box12 nu de naam TP-Link heeft gegeven (overgenomen) Terwijl ik de powerline inmiddels ontkoppeld heb. (Of maakt dat niet uit)

Dat maakt niet uit inderdaad, de naam die je bij een bekabelde verbinding ziet in de computer is hoe het netwerk administratief is opgeslagen op de PC zelf.


Beste Jasper,

Inmiddels is mij wel duidelijk dat Box12 uitvalt en daarna weer opstart. (Het powerlampje van Box 12 gaat van wit naar groen, etc. tot dat alles weer aan is) 


Beste Jasper,

Inmiddels is mij wel duidelijk dat Box12 uitvalt en daarna weer opstart. (Het powerlampje van Box 12 gaat van wit naar groen, etc. tot dat alles weer aan is) 

Gebruik je die powerline nog? Ik zou zeggen: gebruik die eens een paar dagen niet en kijk eens of dat beter gaat. 

En WPS gebruiken voor je powerline is heel raar. WPS is voor WiFi. Powerlines werken niet via WiFi. Dus wat wil je met WPS? 


Zou je voor de zekerheid toch nog naar de lampjes op het glasvezelkastje willen kijken? Mocht de verbinding daar ook wegvallen, dan zal je hetzelfde hebben met een nieuw modem, daar schiet je dan niets mee op. Dat wil ik voorkomen door meteen met de volledige informatie aan de slag te kunnen.


Dag Jasper,

Ik heb gekeken op de glasvezelkastje. Maar daar valt de verbinding niet weg. Het is echt de BOX12 die uitvalt en weer herstart. Zonder duidelijke reden (ik bedoel, ik heb van alles geprobeerd door verbindingen te verbreken of andere apparaten aan/ uit te zetten. Maar dat is niet de trigger voor het herstarten van Box 12. Het is zover ik nu kan zien echt heel random dat BOX12 herstart, ongeacht welke andere apparaten of het glasvezelkastje zijn aangesloten/ worden afgekoppeld.)  


Bedankt voor je toelichting @Henk K. Ik heb een nieuwe experiabox voor je aangevraagd. Deze is verzonden naar het dichtsbijzijnde servicepunt. In jouw geval is dit de Jumbo in Putten. Je krijgt hierover nog een sms met details. Ze willen daar de oude ook graag weer terug. Hij moet morgenmiddag na 14:30 voor je klaar liggen!


Een nieuwe BOX12 lijkt het probleem opgelost te hebben. Ik laat na het weekend nog even weten of het goed is gegaan. Maar vanavond is de nieuwe BOX12 niet uitgevallen! Dus hoopvol. Medewerkers van KPN, bij voorbaat dank voor de snelle service.


Probleem opgelost! Een nieuwe BOX12.


Ah fijn! Bedankt voor de terugkoppeling @Henk K. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!