Skip to main content

Na het installeren van de V12 die ik omgeruild heb gekregen (voorheen V9), heb ik continue problemen met het wegvallen van mijn netwerkverbinding.

Probleem 1 doet zich voor op mijn desktop en mijn tv, die ineens zeggen geen verbinding meer te hebben met internet, de downloads stoppen ineens en Netflix stopt ook ineens, vreemd!!!!! , want dit heb ik nog nooit gehad met de V9 die mij meer dan 10 trouwe dienstjaren heeft gegeven.

Bij inloggen in het modem lijkt deze geen IP adressen te verstrekken, oftewel de DHCP lijkt niet goed te verversen.

Probleem 2,  dat  ik IOT apparaten hun eigen IP adres gegeven heb en uiteraard gereserveerd, dit ging bij de oude V9 altijd prima, nu geeft het modem bij IOT apparaat 5 aan dat er een conflict is met het adres, terwijl het adres wat ik ingeef absoluut niet in gebruik is.

Alles dubbel gecontroleerd, maar krijg geen nieuwe IP adressen uit dit modem, help.

 

Groet

dreamload

Stop eens met al die vaste ip adressen. Zet alles eens op DHCP en reserveer de ip adressen in de webinterface van de KPN Box. Vaste ip adressen ingesteld op de apparaten zelf kan soms voor veel problemen zorgen.


Hi @Dreamload, welkom hier!

Ik lees dat je wat ruzie hebt met je nieuwe KPN Box 12. Nick is al toegesneld in jouw topic zie ik, heb je zijn tip al gezien? Net als hij ben ik benieuwd of het wel goed werkt als je (nog) geen instellingen aangepast hebt in het modem? Vaste IP adressen kunnen inderdaad voor problemen zorgen. Mocht je er intussen uit zijn, of als je vragen hebt, horen we dat ook graag.