Skip to main content

Sinds vanmorgen maakt mijn laptop en telefoon geen verbinding met de WiFi. Geeft aan: Uw breedband IP connectie werkt niet. Controleer alstublieft of uw internet wan connectie op correctie wijze is geconfigureerd. 

Ik zie meerdere topics met hetzelfde onderwerp, maar daar heb ik niks aan…

Heb al gereset en de stekker eruit/in gedaan, maar kost nog niks op. 

Oranje lampje brandt bij service

Rode lampje bij internet 

Overige lampjes zijn groen. 

Wie kan mij helpen??

Lijkt erop dat er geen verbinding binnenkomt.

 

Gaat dit om een DSL-verbinding of een glasvezelverbinding. Indien glasvezel; welke lampjes branden er op het glasvezelkastje? Indien DSL, brandt er bij het DSL-poortje wel een lampje bij L1 of L2?

 

En de gebruikelijke twee vragen: is de bekabeling al gecontroleerd op bijvoorbeeld schade? Is er al een andere kabel tussen Experiabox en glasvezelkastje of ISRA-punt geprobeerd?


@Saron Streuper welkom hier. 

Ik denk graag mee. Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Je mobiel bijvoorbeeld?

Heb je geprobeerd om ons even te bellen? 0800 0402, dat gaat een stuk sneller namelijk. 

En anders hoor ik je hier. :wink:


@Saron Streuper welkom hier. 

Ik denk graag mee. Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Je mobiel bijvoorbeeld?

Ik verwacht daar hetzelfde probleem. De ‘Uw breedband IP connectie werkt niet’ is een melding die in de V10 op komt als er bijvoorbeeld geen actieve PPP-sessie is en daardoor geen datastroom.


@Saron Streuper welkom hier. 

Ik denk graag mee. Heb je op andere apparaten ook geen verbinding? Je mobiel bijvoorbeeld?

Ik verwacht daar hetzelfde probleem. De ‘Uw breedband IP connectie werkt niet’ is een melding die in de V10 op komt als er bijvoorbeeld geen actieve PPP-sessie is en daardoor geen datastroom.

Grote kans. 

Mag ik nog wel even benadrukken hoe fijn het is om een monteur hier op het forum te hebben? :smile:


Mag ik nog wel even benadrukken hoe fijn het is om een monteur hier op het forum te hebben? :smile:

Jij altijd 😘


Heb al contact gehad met kpn, er komt volgende week een monteur langs. Bedankt voor het meedenken!!