Skip to main content

betreft: Expedia v10
 

Beste lezer, 

 

ik had op de modem de WiFi uitgezet(in een poging 2.4 van 5.0ghz te scheiden voor een smart apparaat), waarna ik uiteraard niet meer draadloos verbinding kon maken met de modem om het weer aan te zetten.

 

Door kabel verbinding met de router op een oude pc heb ik de modem weer aangezet.

Daarna begon de ellende. 
Ondanks opnieuw opstarten met 30 min tussenpozen van “aan/uit”, “herstel” en de “reset” functie krijg ik geen verbinding maar de foutmelding “de breedband verbinding werkt niet, controleer de ethernet kabel of 3G/4G Dongel”. Service lampje blijft rood en WiFi groen.

 


 

Wat nu te doen? 
 

Dankjewel

Heb je een glasvezel- of koperverbinding @Catherine van den Berg ❓


Hoi @N.N. 

 

dsn, koper. 


Druk tijdens een reset tevens tegelijk de herstelknop in @Catherine van den Berg , dat noemt men een monteurs-reset, dan wordt de modem teruggezet naar instellingen af-fabriek en worden jouw accountgegevens opnieuw geladen.

Gaat het dan wel (weer) goed ❓


Druk tijdens een reset tevens tegelijk de herstelknop in @Catherine van den Berg , dat noemt men een monteurs-reset, dan wordt de modem teruggezet naar instellingen af-fabriek en worden jouw accountgegevens opnieuw geladen.

Gaat het dan wel (weer) goed ❓

Een monteursreset is eigenlijk nooit meer nodig, deze functie was handig bij een groene overstap van telfort naar kpn waarbij we het telfort modem de kpn software konden laten inladen. Het enige wat een monteursreset doet is de autohunt functie aanzetten + fabrieksinstellingen. Een monteursreset heb ik dan ook echt al 2 of 3 jaar niet meer gebruikt.


Bedankt voor de update @Ik_Combineer 


Correctie het is dsl*
 

monteursreset heb ik ook al gedaan, met tellen inderdaad. Maar dit hielp ook niet. 
 

hebben jullie nog ander advies?


Even bellen met 0800 0402 @Catherine van den Berg , voor storingen en niet-werkende diensten 24/7 bereikbaar.


Hi @Catherine van den Berg, welkom hier. 

Even bellen met 0800 0402 @Catherine van den Berg , voor storingen en niet-werkende diensten 24/7 bereikbaar.

Is het hiermee gelukt? Zo niet, zou je je modem willen resetten? Ik lees dat je een reset al hebt gedaan, voor de zekerheid wil ik weten of het op de juiste manier hebt gedaan. 

Laat je ons even weten hoe dit af is gelopen? 

 


Reageer