Skip to main content

Hallo,

 

Ik begin een beetje gefrustreerd te raken (understatement).

Sinds Telfort volledig KPN geworden is lijkt het gedonder te zijn met mijn glasvezel intenet verbinding. Ik heb al contact gehad een paar maanden geleden met Telfort en toen zag men dat ik inderdaad storingen had. De handeling om het te verhelpen zou zijn modem en router uitzetten (stekker er ook uit) en dan na een halve minuut ofzo eerst modem en daarna router weer aan.

Inmiddels dit al heel vaak gedaan maar het helpt dus niets.

Ik heb een XperiaBox V8 welke mij nooit teleur gestelt heeft tot de laatste maanden dus….

Het probleem treedt met name op, of is goed merkbaar, wanneer wij de radio aanhebben; maar ook bij bijvoorbeeld TV (terugkijken) treedt het regelmatig op.

Op de XperiaBox is op het moment dat het mis gaat te zien dat zowel de lampljes van broadband en internet uitgaan, vaak ook de lampjes van TV en voice.

Ik heb ook al meerdere malen de servicetool via Mijn KPN gebruikt om de oorzaak/oplossing te zoeken maar ook helaas….

Contact krijgen met KPN blijkt erg moeilijk te zijn, ik kan in tegenstelling met Telfort gewoon nergens een telefoonnummer vinden, dus dan maar zo…. 

Laatste optie is natuurlijk een monteur maar ook dat is niet zo 1-2-3 geregeld…. ZUCHT…

 

Ik hoop dat dit bericht door een medewerker gelezen wordt en dat er ZSM iets gedaan kan worden om te voorkomen dat ik mijn abonnement opzeg….

Dank,

Thijs

@TN78

U kunt gewoon bellen met 0800-0402 (gratis)

U kunt voordat U belt ook eens een harde reset geven op de V8 (terug naar fabrieksinstellingen).

Voor dat U dit doet zou U de glaskast even spanningloos kunnen maken ( 2 min.) 

Na inschakelen het modem een harde reset geven en rustig laten opstarten.


@TN78 Hoi Thijs, niet fijn dat je verbinding het niet goed meer doet sinds je overgezet bent naar KPN. Je verbinding is 1 op 1 mee gegaan, technisch gezien, maar dat je ervaart dat het niet goed werkt geeft natuurlijk aan dat er actie ondernomen moet worden. Goed dat je een seintje geeft.

Door drukte op het forum zijn we niet eerder bij je topic aangekomen. Ik zie dat Tony je al te hulp geschoten is, ben je met zijn tips verder gekomen? Hoe staat het er nu voor met je verbinding? Ik hoor het graag als ik je hiermee kan helpen. Als je dan ook meteen je forumprofiel invult, kan ik je gegevens erbij pakken als het nodig is.


Hartelijk dank voor de reactie.

Ik moest even een geschikt moment vinden om de reset uit te voeren.

Dit heb ik zojuist gedaan dus ik ben benieuwd hoe dit de komende week uitpakt!

Ik zal tzt weer een terugkoppeling geven…

 

Groet, Thijs


@TN78 Hi Thijs, dat kan ik me voorstellen, helemaal goed. We horen graag hoe het afgelopen is.


Dag Alexandra,

Inmiddels een aantal weken verder. Ikzelf heb het idee dat het probleem van wegvallende broadband wel verbeterd is maar helaas treedt het nog regelmatig op…

Het is vooral te merken met diensten als radio en tv (bij terugkijken of pauseren en verder kijken).

Ik heb enige tijd ook een Google Nest mini V2 om  lampen en cv aan te sturen en deze heeft de afgelopen weken veel last van verlies van Wifi verbinding. Dit zou natuurlijk een ongerelateerd probleem kunnen zijn; ik heb hier nog geen onderzoek naar gedaan, momenteel is de oplossing helaas resetten van de Nest.

 

Wat is nu de volgende stap?

Groet,

Thijs


@TN78 Hoi Thijs, ik was er even niet, vandaar dat mijn reactie later is. Fijn om te lezen dat 't wel beter gaat met de verbinding. Met de gegevens in je forumprofiel heb ik de verbinding nagekeken. Het ziet er op dit moment stabiel uit, hoe is het de afgelopen week gegaan? Voor wat de WiFi verbinding betreft, raad ik je aan om onze WiFi manager eens te doorlopen. Deze servicetool helpt je om de WiFi verbinding te controleren en zo optimaal mogelijk in te stellen. Dat helpt vaak heel goed, ik ben benieuwd of dat bij jou ook zo is :)