Skip to main content

Ik ben benaderd door budget energie om mijn energie contract te verlengen. Nou vertelden ze me dat ze ook tv en internet van kpn bieden maar dan voor minder geld. Hoe kan dat?

Tja... laat het even duidelijk zijn: het is gewoon een zelfstandige provider die levert over het netwerk van KPN Netwerk NL. Ze leveren wellicht ook tv van KPN. Maar wat je bijvoorbeeld kan verwachten is dat je niet de nieuwste ontvanger met Bluetooth krijgt. Wellicht een beperkt zenderpakket. Misschien geen 7 dagen terug kijken? Ook krijg je waarschijnlijk niet de nieuwste KPN Box, maar een Experiabox v10. En de WiFi manager op de KPN site waarbij je kans maakt op 2 gratis versterkers kun je ook wel op je buik schrijven.


Ok, ik heb gezegd me er nog even in te gaan verdiepen. Maar aangezien kpn zeer slecht werkt hier sinds de laatste update weet ik überhaupt niet of ik nog bij kpn blijf. Maar het komt nu wel krom over dat KPN elders goedkoper is. Hopelijk kan KPN wat meer info erover geven, hoewel ik niet verwacht dat ze budgetenergie zullen aanmoedigen


Andere providers kunnen o.a. goedkoper zijn door o.a. geen 24/7 telefonische bereikbaarheid aan te bieden.

Verder zullen gebruikers van o.a. budgetthuis.nl ook dezelfde problemen ondervinden, want ook voor de WBA klanten (budgetprovider koopt het in en biedt het onder eigen naam aan hun abonnees) geldt de omzetting naar het nieuwe TV-platform. Het oude gaat nog dit jaar uit.

Dan kan je beter over naar T-mobile. Die hebben een geheel eigen TV-platform. Ze kopen wel zenders in via KPN WBA, maar dus niet het platform.

Ook Online ( van C.D.) heeft een eigen platform.

En de kabel natuurlijk.


Beste KPN, ik wordt benaderd door Budget energie, zijn bieden en gebruiken jullie naam maar leveren hetzelfde product veel goedkoper ca 20 euro per maand.

 

Hoe kan het dat jullie zo een goed contract maken met budget energie en ik als trouwe klant de hoofdprijs betaal?

Moet ik overstappen?


Beste KPN, ik wordt benaderd door Budget energie, zijn bieden en gebruiken jullie naam maar leveren hetzelfde product veel goedkoper ca 20 euro per maand.

 

Hoe kan het dat jullie zo een goed contract maken met budget energie en ik als trouwe klant de hoofdprijs betaal?

Moet ik overstappen?

Hallo @cees1957 , budget-energie maakt slechts gebruik van de infrastructuur van het KPN netwerk, dat is iets anders dan de internetprovider KPN.

Dat budget-energie goedkoper is, de naam zegt het al, de diensten en voorwaarden zijn er ook naar.

Vergelijk het met Telfort vroeger, werd ook een budget-provider genoemd door hun lage prijzen, maar ze boden ook minder diensten aan dan bij provider KPN, dat is een groot verschil, dat is bij budget-energie niet anders.

 


Ik kan het verschil niet zien, internet snelheid zelfde , tv hetzelfde, maar prijs ligt 20 euro onder de kpn prijs. 

Daarnaast wordt de naam KPN gebruikt , en de KPN dienst is hetzelfde ,

Kunnen we hierover bellen?

 


Helaas geen antwoord meer over mijn vraag aangaande Budget energie die KPN diensten aanbied maar veel goedkoper.

Heb vandaag een uur in de wacht gezeten, via de telefoon, ook dat werkt niet.

 

Hoe is KPN wel te bereiken?  Kan klantenservice ( zijn klanten)  bellen en me een goede motivatie geven waarom ik de KPN dienst van KPN moet blijven afnemen of gewoon KPN bij budget energie moet gaan bestellen? 


Als de prijs voor u het belangrijkste is dan stapt u gewoon over. U krijgt wel een ouder type modem, service is er niet, geen gegarandeerd Wi-Fi door het hele huis. Met name in het serviceverhaal zit het verschil.


Beste Joep op deze manier gaan klanten lopen. Volgens mij zeg ik , ik wil niet weg bij kpn maar ergens zijn grenzen. Ik zoek een oplossing


Beste Joep op deze manier gaan klanten lopen. Volgens mij zeg ik , ik wil niet weg bij kpn maar ergens zijn grenzen. Ik zoek een oplossing

Hallo @cees1957 , budget-energie heeft niet allerlei tools om je verbinding te optimaliseren, heeft minder standaard tv-zenders in het aanbod, pairbonding en/of een hogere snelheid is niet mogelijk enzn. enz.

 


Ik weet niet hoe ik t jullie nog duidelijker moet maken.  Jullie vertellen alleen dat budget energie gebruik maakt van jullie infra structuur. Verder niets doet. Doe ik ook niet… toch moet ik 20 euro per maand meer betalen. Ik zoek n oplossing. Er zal wel n tussenweg zijn. 


Nee die is er niet. Ik was toch duidelijk neem ik aan. Wil u het goedkoop zonder service en oudete appatatuur dan stapt u over. Wilt u vergaande service dan blijft u. Zo simpel is het. Ik kies voor het laatste en blijkbaar nog 2 miljoen mensen met mij.


Ik zeg ik deze week op.


Nou dan weten we dat. Veel plezier bij budgetenergie.


Ik weet niet hoe ik t jullie nog duidelijker moet maken.  Jullie vertellen alleen dat budget energie gebruik maakt van jullie infra structuur. Verder niets doet. Doe ik ook niet… toch moet ik 20 euro per maand meer betalen. Ik zoek n oplossing. Er zal wel n tussenweg zijn. 

Komop @cees1957 , zo lastig is het niet wat hier wordt uitgelegd....


@Joep1965 , Wie zegt dat budget oude spullen leverd met zijn verbinding?

Misschien heeft @cees1957 Nu wel het oudere modem en de oudere TV kastjes die Budget levert en veranderd er niks op dat vlak, en KPN betere service dan budget, klopt als een bus, maar hoe vaak zal je die nodig hebben pak hem beet het komende jaar, daarna kun je altijd weer snel naar een ander mocht het problemen gaan geven.

P.S. cees1957, dit is een forum waar mede klanten reageren zoals ik en de rest, er is nog geen antwoord gekomen van KPN zelf.😉😉


Ik weet niet hoe ik t jullie nog duidelijker moet maken.  Jullie vertellen alleen dat budget energie gebruik maakt van jullie infra structuur. Verder niets doet. Doe ik ook niet… toch moet ik 20 euro per maand meer betalen. Ik zoek n oplossing. Er zal wel n tussenweg zijn. 

 

Cees,

 

Je betaalt meer per maand omdat jij bij Budget:

*Een ouder modem krijgt

* Oudere (niet 4K) decoders krijgt

* Geen wifiservice of manager met evt gratis extra wifipunten krijgt

*Minder klantenservice krijgt.

Of het je dat allemaal waard is kan alleen jijzelf bepalen. Het is in ieder geval geen middel om bij KPN korting te bedingen. Dat zullen ze niet doen. 

 

Aanvulling: het verschil lijkt groter dan het is. Als je een lopend KPN abonnement vergelijkt met een Budget abonnement, dan geloof ik niet dat je snel aan 20 euro per maand komt, zonder nieuwe-klant kortingen mee te rekenen 

Ik heb zelf een abonnement uit 2016 met twee decoders en opnemen voor 64 euro. Dat zou nu bij Budget 63 euro zijn.

De winst zit in het eerste jaar omdat je 9 maanden korting krijgt. Na die 9 maanden is je voordeel (denk ik) voorbij.


@Joep1965, Wie zegt dat budget oude spullen leverd met zijn verbinding?

 

Ward gaf dat antwoord pas aan iemand. Vandaar dat Ik dat wist. En nu vertelt hij dat ook.


@Joep1965, Wie zegt dat budget oude spullen leverd met zijn verbinding?

 

Ward gaf dat antwoord pas aan iemand. Vandaar dat Ik dat wist. En nu vertelt hij dat ook.

Met oud bedoel ik niet perse gebruikt of tweedehands. Dat kan misschien voorkomen maar dat weet ik niet. Ik bedoel gewoon oudere modellen. Budget levert de Arris 2952.  Prima decoder maar wel uit 2015/2016.


Maar dezelfde die duizenden KPN klanten ook hebben aangesloten, en misschien @cees1957 nu ook in gebruik heeft.

En KPN wisselt die niet om voor de 5202 omdat die beter zijn, die krijgen alleen de nieuwe klanten of als je overstapt op een 4K abbo.

 

@Ward_ krijg je bij budget niet een soort combi voordeel als je ook energie afneemt? dan kan het verschil iets meer zijn.


Eigenlijk vergelijken we hier appels met peren. Inderdaad hebben honderdduizenden klanten momenteel ook die decoder. En die werkt prima (alhoewel het nieuwe menu wat trager is op deze). Maar ik vergelijk bewust een bestaand KPN abonnement met zo'n decoder met een Budget abonnement. En dan zie ik (voor mezelf) maar een paar euro verschil. Zonder kortingen het eerste jaar en zonder combivoordeel.

 

Wil je het helemaal neutraal doen, dan moet je als nieuwe klant voor beide partijen kijken. Dan zijn de verschillen zoals ik ze hierboven opnoem en dan zou het prijsverschil voor onderstaande voorbeeld precies nul euro zijn. Wederom alle kortingen en combivoordeel buiten beschouwing gelaten. 

Glasvezel 100/100

1 Televisie

Opnemen pakket

Bellen (standaard zonder onbeperkt of zoiets)

In beide gevallen 62,49 per maand.

Ik weet wel dat Budget vooral goedkoper is bij koper aansluitingen en niet bij glasvezel.


@Joep1965, Wie zegt dat budget oude spullen leverd met zijn verbinding?

 

Ward gaf dat antwoord pas aan iemand. Vandaar dat Ik dat wist. En nu vertelt hij dat ook.

Met oud bedoel ik niet perse gebruikt of tweedehands. Dat kan misschien voorkomen maar dat weet ik niet. Ik bedoel gewoon oudere modellen. Budget levert de Arris 2952.  Prima decoder maar wel uit 2015/2016.

Hallo @Ward_ Ik heb als TFT nu KPN klant door migratie ook een 2952, dus ook ouwe troep die regelmatig automatisch herstart:tired_face:


@JanD ik hoor en lees het meer. Maar het zijn wel sommige exemplaren. Velen hebben daar geen last van. Ik zelf ook niet.


Ik lees net in een ander topic dat de app op de smart tv ook niet (meer) beschikbaar is bij budget. Zo zijn er allemaal van die dingetjes die niet werken waar je pas achter komt nadat je overgestapt bent.


De app voor de smart TV is ook nooit geadverteerd door Budget. Ik wist niet eens dat dit voorheen wel werkte.

En wat ze niet vooraf adverteren kan je ook niet weten en dus ook niet achteraf teleurgesteld van worden.