Skip to main content

Ik ben benaderd door budget energie om mijn energie contract te verlengen. Nou vertelden ze me dat ze ook tv en internet van kpn bieden maar dan voor minder geld. Hoe kan dat?

De app voor de smart TV is ook nooit geadverteerd door Budget. Ik wist niet eens dat dit voorheen wel werkte.

En wat ze niet vooraf adverteren kan je ook niet weten en dus ook niet achteraf teleurgesteld van worden.

Nou ja ... er word toch wel zo'n beetje gezegd: hetzelfde als bij KPN maar dan goedkoper.

Maar goed. Dat is met overstappen in zn algemeenheid zo. Je weet pas wat je hebt na het overstappen. Er zijn allerlei dingetjes waar je gebruik van maakt, waar je heel geen erg in hebt en waar je na overstappen plots achter komt dat het niet meer werkt of anders werkt.


Laten we gewoon het beestje bij de naam noemen. Budget Energie is veel goedkoper en werkt net zo goed. Ook pairbonding is probleemloos meegekomen in de transitie naar Budget Energie terwijl KPN mij verzekerde dat dat niet zo zou zijn heb ik totnutoe (inmiddels alweer 1 jaar) gewoon nog mijn oude hoge snelheid bij Budget dankzij Pairbonding...Heb wel mijn vaste telefoon eruit gegooid en 1 decoder minder dus de vergelijking is dan niet helemaal eerlijk wellicht. Betaal nu 48 euri per maand ipv gemiddeld 90 euro voorheen.


Laten we gewoon het beestje bij de naam noemen. Budget Energie is veel goedkoper en werkt net zo goed. Ook pairbonding is probleemloos meegekomen in de transitie naar Budget Energie terwijl KPN mij verzekerde dat dat niet zo zou zijn heb ik totnutoe (inmiddels alweer 1 jaar) gewoon nog mijn oude hoge snelheid bij Budget dankzij Pairbonding...Heb wel mijn vaste telefoon eruit gegooid en 1 decoder minder dus de vergelijking is dan niet helemaal eerlijk wellicht. Betaal nu 48 euri per maand ipv gemiddeld 90 euro voorheen.

Ze werken met contracten van 3 jaar begreep in onlangs? En aan het einde van die 3 jaar ga je wederom een contractperiode van 3 jaar in als je niet zelf reageert. Dus niet maandelijks opzegbaar zoals bij de meeste andere providers. Klopt dat?


Wat een slap geouwehoer over service. Ja, je kan KPN benaderen, moet je eerst door 50 keuzemenu’s. Je krijgt dan een “medewerker” te spreken die via een goedkope tussenaannemer loopt. Nieuwe klanten worden naar binnen gehaald met mooie kortingen, maar bestaande klanten zijn mooi de sjaak. Het argument dat budget providers mindere service bieden… laat dat argument maar eens hard naar voren komen via een SLA. Die stelt bij KPN voor consumenten ook niet veel voor. Zelf heb ik al jaren technisch een prima verbinding, maar ik zie nieuwe contractvormen die mij 150 euro op jaarbasis schelen. Op hetzelfde netwerk! Het vervelende bij dit soort partijen is dat als je ook andere diensten van ze afneemt je stapelkorting krijgt. Dat houdt abonnees vast! Niet de service, dat weet ik voor 100%!